تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820003610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر جهادکشاورزی: ایجاد صنایع تبدیلی راهی مهم برای جلوگیری از ضرر کشاورزان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر جهادکشاورزی: ایجاد صنایع تبدیلی راهی مهم برای جلوگیری از ضرر کشاورزان است کرمان - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی یکی از راههای مهم برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان در شرایط تولید مازاد داخلی و افت غیرمنطقی قیمت محصولات کشاورزی است.


ˈحسین صفاییˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در کرمان افزود: ایجاد و راه اندازی صنایع تبدیلی بهتر از این است که بخواهیم مشکل اضافه تولید محصولات کشاورزی را در یک فصل مشخص در بازار برطرف کنیم.
وی گفت: اضافه تولید محصولات کشاورزی و مازاد بودن آن در بازار موجب افت قیمت محصولات می شود لذا این امری طبیعی است که برای رفع آن باید صنایع تبدیلی راه اندازی شود.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: تناسب نداشتن صنایع تبدیلی و تولید محصولات کشاورزی مازاد در استانها موجب نوسانات قیمت محصولات کشاورزی در بازار می شود.
وی گفت: هم اینک نیز در تدارک این هستیم که محصولات مازاد کشاورزی استانها را توسط شبکه تعاونیهای روستایی به استانهای دیگر منتقل تا به کشاورزان در این زمینه کمک کنیم.
صفایی افزود: یکی از مسایل مهمی که وزارت جهاد کشاورزی و سازمانهای تابعه باید به عنوان یک ماموریت جدید سازماندهی کنند تنظیم بازار محصولات کشاورزی و مواد غذایی است.
وی در ادامه همچنین گفت: بر اساس قانون، تمرکز وظایف کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای امسال به این وزارتخانه منتقل شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: ˈقانون خریدهای تضمینیˈ به عنوان قانونی که برای حمایت از کشاورزان در مواقعی که محصولاتشان به پایین تر از قیمت تمام شده در بازار تنزل کند، توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی اجرا می شود.
وی افزود: امسال نیز اغلب محصولاتی که مشمول قانون خرید تضمینی هستند توسط دولت قیمتگذاری مناسب شده لذا افزایش قیمت خوبی داشته اند.
صفایی با بیان اینکه سطح قیمت خریدهای تضمینی توسط هیات وزیران تعیین می شود گفت: قیمت محصولات کشاورزی خرید تضمینی در شهریور ماه سال گذشته ابلاغ شد که بیشتر کشاورزان توجه کردند و محصولاتی را که بیشتر مورد حمایت دولت قرار داشت کشت کردند.
وی افزود: سازمان تعاون روستایی مسوول اجرای خریدهای تضمینی است.ک/3
7433/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن