تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820003414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرطان هرسال 30 هزار نفر را مي‌كشد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سرطان هرسال 30 هزار نفر را مي‌كشد
معاون وزير بهداشت با اشاره به اينكه سالانه ۷۰ ميليارد نخ سيگار در كشور دود مي‌شود، از مرگ ۵۲ نفر به دليل تصادف در كشور خبر داد و گفت: در سال ۳۰هزار نفر در اثر ابتلا به سرطان مي‌ميرند كه هزينه هر بيمار ۲۰ ميليون تومان است.
معاون وزير بهداشت با اشاره به اينكه سالانه ۷۰ ميليارد نخ سيگار در كشور دود مي‌شود، از مرگ ۵۲ نفر به دليل تصادف در كشور خبر داد و گفت: در سال ۳۰هزار نفر در اثر ابتلا به سرطان مي‌ميرند كه هزينه هر بيمار ۲۰ ميليون تومان است.
علي اكبر سياري، معاون بهداشتي وزارت بهداشت در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه ديروز با اشاره به اينكه روزانه 70 ميليارد نخ سيگار در كشور دود مي‌شود، از مرگ 52 نفر به دليل تصادف در كشور خبر داد و اظهار داشت: در سال 30 هزار نفر در اثر ابتلا به سرطان مي‌ميرند كه هزينه هر بيمار 20 ميليون تومان است. براين اساس سلامتي به معناي بهره‌برداري از رفاه كامل جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي بوده و نبايد آن را به عنوان نبود بيماري تعريف كرد. سياري با اشاره به اينكه 25 درصد عوامل اثرگذار در زمينه سلامت مربوط به حوزه بهداشت و 65 درصد مربوط به حوزه‌هاي اقتصادي و اجتماعي است، افزود: 10 درصد مابقي را عوامل ژنتيكي تشكيل مي‌دهند ضمن اينكه براي صيانت از سلامت، هم مردم و هم بخش‌هاي مختلف توسعه نقش پررنگي دارند. وي افزود: هر روز در حوادث ترافيكي 52 نفر جان خود را از دست مي‌دهند و سالانه 800 هزار نفر در بيمارستان‌ها بستري مي‌شوند. به گفته سياري 10 درصد مردم سيگار مي‌كشند و سالانه 70 ميليارد نخ سيگار در كشور دود مي‌شود در حالي كه اگر مسئول سلامتمان باشيم، پول اين تعداد سيگار را مي‌توان صرف سلامت كنيم. به عقيده سياري سال 91 سالي بود كه مردم فقط 5‌درصد از 365‌روز را با خيال راحت نفس كشيدند. اين در حالي است كه در تهران 70 هزار خودروي فرسوده وجود دارد كه هر كدام مي‌توانند به اندازه سه خودروي استاندارد آلودگي توليد كنند. سياري به جامعه روحانيت توصيه كرد: اين جامعه مي‌تواند كمك بسيار بزرگي در زمينه تشويق مردم به پرهيز از سيگار و قليان داشته باشد، چون هنوز مردم نمي‌دانند كه يك پك قليان به اندازه 20 برابر از سيگار خطرناك‌تر است. پس نقش روحانيت در بهبود سلامت مردم بسيار مؤثر و چشمگير است.






تاریخ انتشار: 05 ارديبهشت 1393 - 21:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن