تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805094934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر علوم از مدیران مسوولان نشریات دانشجویی گلایه کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر علوم از مدیران مسوولان نشریات دانشجویی گلایه کرد مشهد – ایرنا – معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مطالب منتشره در نشریات دانشجویی درباره استادان و برخی مسوولان گلایه کرد و انتشار این مطالب را رفتارهای ناروا و غیراخلاقی دانست.


به گزارش ایرنا، ˈسیدضیا هاشمیˈ عصر چهارشنبه در آیین گشایش دوازدهمین همایش نمایندگان مدیران مسوول نشریات دانشجویی کشور که در هتل میثاق مشهد به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار شد، گفت: مدیران مسوول نشریات دانشجویی که قشر نخبه محسوب می شوند نباید هر مطلبی را که می شنوند، انتشار دهند.
وی بیان کرد: این گلایه و دلخوری از مدیران مسوول نشریات دانشجویی کشور وجود دارد و متاسفم از گفتن برخی مطالب در این جمع به سبب قضایای ناثوابی که از سوی برخی نشریات اخیرا رخ داده است.
وی تاکید کرد: مدیران مسوول نشریات دانشجویی نباید شخصیت های علمی خود را در معرض تهمت ها و افتراهای بی مورد و خلاف واقع قرار دهند و ملت ایران را از سرمایه های علمی کشور به ادله مختلف محروم کنند.
وی بیان کرد: ما ادعای تمدن سازی نوین اسلامی را داریم و قرار است در منطقه خاورمیانه براساس سند چشم انداز رتبه نخست علمی را کسب کنیم لذا برای رسیدن به این مقاصد باید در مسیر هم افزایی از همه سرمایه ها بهره گیریم.
وی افزود: مدیران مسوول نشریات دانشجویی باید روی مسائل تامل کنند و پس از قضاوت درست، آن ها را انتشار دهند، باید اجازه دهند در بستر قانون و در سایه اخلاق مسیر پیشرفت کشور و گفتمان ارزشمند انقلاب اسلامی طی شود.
وی تاکید کرد: بیایید از انجام رفتارهای ناثواب نسبت به سرمایه های علمی کشور و از ادعاهای به ظاهر زیبا و در باطن کاذب دست برداریم و جایگاه نشریات دانشجویی را به عنوان رسانه ای نقاد و نقدپذیر در جامعه تثبیت کنیم.
معاون وزیر علوم ادامه داد: نشریات دانشجویی به عنوان یک حوزه اصلی فرهنگی در دانشگاه ها به شمار می رود و اساسا فرهنگ در دانشگاه ها بدون قلم و بدون قلم فرسایی امکان ترویج ندارد.
هاشمی افزود: کسانی که در حوزه نشریه و قلم فرسایی فعالیت می کنند، نفس کارشان با ارزش است، هر کسی که دغدغه توسعه فرهنگی را داشته باشد و به هر نحوی به توسعه و حمایت نشریات دانشجویی کمک کند حتما در زمینه خدمت فرهنگی قدم برداشته است.
وی بیان کرد: صرف نظر از ویژگی هایی که یک نشریه دانشجویی باید داشته باشد، نفس انتشار نشریه که مستلزم شجاعت و توانمندیهایی است برای ما ارزش محسوب می شود.
وی افزود: همین که شماری از دانشجویان جرات پیدا می کنند توانایی خود را عرضه کنند و ایده های خود را در معرض نقد و مطالعه قرار دهند، ارزشمند و بستر رشد است لذا حمایت از نشریات دانشجویی به مثابه حمایت از فرهنگ و خود نشریات بسترساز تضارب و واقعیت ها هستند.
وی یکی از ویژگی های آموزش پیشرفته در دانشگاه های جهان را پرورش تفکر انتقادی دانست و گفت: امروز دانشگاه ها محل آموزش به شکل مونولوگ و از بالا به پایین نیستند و دوره آموزش هایی یک سویه استادان سرآمده است.
وی با بیان اینکه اکنون آموزش در دانشگاه ها از طریق یادگیری است و دانشجو منفعل نیست که داده ها به ذهن او مثل بانک وارد شود زیرا این گونه حق آموزش ادا نمی شود، گفت: در این زمینه باید حرکت ذهن دانشجو به سمتی که صاحب ایده جدید و دانش های جدید شود، گرایش یابد.
وی افزود: این آموزش تنها با مشارکت در زمینه تولید و طرح ایده های جدید محقق می شود و نشریات دانشجویی بسترساز تفکرات انتقادی و ایجاد خلاقیت علمی در دانشگاه ها هستند.
وی شناسایی واقعیت ها، نقاد و نقدپذیر بودن، گسترش فرهنگ نقد در جامعه، پیشتاز قانونمداری و اخلاقیات در جامعه و داشتن استقلال در انتشار مطالب را از ویژگی های یک نشریه دانشجویی مطلوب برشمرد.
هاشمی گفت: وظیفه یک صاحب قلم در حوزه اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی این است که واقعیت ها را بشناسد و در جهت ارتقای وضعیت موجود تلاش کند و نشریه دانشگاهی باید تجلیگاه تفکر انتقادی، آزادی اندیشه و آزاداندیشی باشد.
وی خاطر نشان کرد: آن بحثی که تحت عنوان کرسی های آزاداندیشی از سوی رهبری مورد تاکید قرار گرفته، راهبرد فرهنگی کلان در دانشگاه هاست زیرا بدون کرسی های آزاداندیشی به عنوان یک راهبرد، دانشگاه نمی تواند حرکت سازنده خودش را داشته باشد.
وی تاکید کرد: باید مانند نهضت علمی در عرصه فرهنگی نیز نهضتی اتفاق بیافتد، باید برای حوزه های ارزشی و هنجاری جامعه این امکان فراهم شود که در معرض آزاداندیشی قرار گیرند و این مساله مستلزم ترویج فرهنگ آزاداندیشی
در جامعه است.
وی با بیان اینکه نقادان و نقدپذیران در نشریات دانشجویی در ساحت قلم باید پیشروی اخلاق باشند، افزود: اگر نشریات دانشجویی محل اجتماع دانشجویانی باشد که از شاخص های علمی و آموزشی در جایگاه خوبی قرار نگرفته اند موجب تضعیف جایگاه نشریات می شود.
او اظهار داشت: کسانی که دغدغه توسعه فرهنگی و علمی دارند باید پیشگام علم و فرهنگ باشند، اینها تعارض است که ما ادعای نهضت علمی کنیم و بعد در انتهای صف حرکت علمی باشیم، نشریه دانشجویی نمی تواند بی اخلاقی داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه نشریات باید پیشتاز اخلاق و اخلاقیات، قانون و قانونمداری در جامعه باشند، گفت: قانون اساسی ایران مبتنی بر فرهنگ، تاریخ و پیشینه علمی و مورد تاکید و تایید دین است آنگاه چگونه است عده ای با ادعای شرعی خود را فراتر از قانون می بینند یا آنچنان گستاخی می کنند که اعلام می کنند که تابع قانون نیستند.
وی افزود: نشریات دانشگاهی باید به عنوان چشمان بیدار و تیزبین جامعه باید این رفتارها را ببینند و نقاد مدیران و مسوولان باشند.
معاون وزیر علوم، اجتناب از حساسیت ها و کنترل های بی مورد، بهره گیری از راهبرد گفت و گو برای حل مشکلات به جای توبیخ یا توقف انتشار نشریه، آزاد کردن فضای نقد و نقادی در دانشگاه ها، اجتناب از داشتن نگاه تحکم آمیز و آمرانه به فعالان نشریات دانشجویی را از سوی مدیران دانشگاه ها مورد تاکید قرار داد.
7489/659/330
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن