تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820832420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرفصل های سند استراتژی تعامل صنعت و دانشگاه رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سرفصل های سند استراتژی تعامل صنعت و دانشگاه رونمایی شد کرمان - ایرنا - سرفصل های سند استراتژی تعامل صنعت و دانشگاه در آیین پایانی دومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در کرمان رونمایی شد.


به گزارش ایرنا، این سرفصل ها عصر پنجشنبه توسط ˈعلی شمس اردکانیˈ از فعالان بخش خصوصی رونمایی شد.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان درباره این سرفصل ها گفت: سند استراتژی تعامل صنعت و دانشگاه در پنج فصل سرمایه انسانی و اجتماعی، آموزش، پژوهش و فناوری، تجاری سازی، کارآفرینی و سازماندهی و مدیریت ارتباط صنعت و دانشگاه تهیه شده است.
دکتر ˈحسین اکبری فردˈ افزود: سیاستگذاری در راستای افزایش سهم سرمایه انسانی و اجتماعی، آماده سازی نیروی انسانی انعطاف پذیر توسط دانشگاه ها به منظور کوچک سازی و چابک سازی سازمان ها، توجه به عزم ملی و بکارگیری مدیریت جهادی برای تعامل صنعت و دانشگاه، اعطای بورسیه توسط صنعت به دانشجویان برای جذب در آینده، احیای سنت وقف برای توسعه پژوهش های جدید، تقویت اعتمادسازی فضای تعاملی و مسوولیت اجتماعی در راستای تعامل صنعت و دانشگاه در زمینه سرفصل سرمایه انسانی و اجتماعی مطرح است.
وی ادامه داد: اولویت دادن به آموزش های کاربردی، آموزش مستمر و سیستماتیک به جای آموزش های دوره ای، برگزاری برخی دوره های آموزشی در محیط صنعت، پذیرش دانشجو براساس نیاز منطقه ای و صنعت، آموزش کارکنان صنعت در دانشگاه براساس نیازسنجی دقیق، توجه به آینده پژوهشی در صنعت، بررسی نیازهای پروژه های بنیادی و نیمه بنیادی صنعت و برگزاری همایش های سالیانه تخصصی در دانشگاه برای هماهنگ کردن این دو حوزه از تاکیدات سرفصل دوم این سند است.
اکبری فرد، گفت: رقابتی کردن صنایع با رویکرد بین المللی، توجه به اقتصاد بهره ور محور به جای اقتصاد نهاده محور، کمک به تجاری سازی پژوهش های دانشگاهی، کمک به تجاری سازی پایان نامه های دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، تامین سرمایه خطرپذیر فعالیت های فناورانه و سازماندهی بازار بورس ایده و اختراع دانشگاهی موارد مطرح شده در فصل سوم این سند است.
وی گفت: ایجاد و گسترش شرکت یا بنگاه های کارآفرین و نوآور و بازنگری فرآیند معرفی کارآموزی و کارورزی از دانشگاه به صنعت دو بند سرفصل چهارم این سند با موضوع کارآفرینی است.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: تبیین جایگاه قانونی و مشاوره ای برای اعضای هیات علمی در هیات مدیره صنایع، تهیه بانک اطلاعات منسجم از دانشجویان و محققان زبده دانشگاهی، فراهم کردن تسهیلات توسط دانشگاه و صنعت برای بازدید علمی دانشجویان در حال تحصیل از مراکز صنعتی، تغییر رویکرد مراکز ارتباط صنعت و دانشگاه از یک رویکرد اداری به یک مرکز سیاستگذاری، نظارت و مدیریت در ارتباط صنعت، سازمان های تسهیل گر و رفع موانع قانونی ارتباط صنعت و دانشگاه از بندهای سرفصل پایانی این سند است.
دومین همایش ملی صنعت و دانشگاه روزهای 27 و 28 فروردین به میزبانی کرمان برگزار شد.ک/2
7443/8154/2624
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




29/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن