تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815261550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محدود نگری درعرصه اقتصاد و صنعت آسیب زاست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی : محدود نگری درعرصه اقتصاد و صنعت آسیب زاست گناباد- ایرنا- دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت : پرداختن به مسایل حاشیه ای و محدود نگری در عرصه اقتصاد و صنعت آسیب زاست .


به گزارش ایرنا، فیروز ابراهیمی روز چهارشنبه در جمعی تعدادی از فعالان عرصه صنعت ،معدن و تجارت در گناباد در محل خانه صنعت و معدن این شهرستان، افزود: اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نام نهاندند حکایت از این امر می کند که مشکلات در این عرضه بسیار زیاد است و شاخص های اقتصادی حتی در مقام مقایسه با کشورهای منطقه مطلوب نیست.
وی اظهارداشت : در همین نزدیکی ما در پاکستان نرخ تورم هشت و در افغانستان هفت درصد است در حالی که در ایران با اینکه با کاهش تورم روبرو بوده ایم نرخ تورم 32 درصد می باشد.
وی وجود مسوولین تلاشگر و همدل در این شهرستان را از قابلبیت های کتمان نشدنی دانست و گفت : وجود مسوولین مخلص و با فرهنگ و بسیجی از نعمت های الهی هستند که خداوند نصیب مردم این شهرستان کرده است و امید واریم روزی بتوان از وجود آنها در سطح استان و کشور استفاده کرد.
دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی راه انداری انجمن صادرکنندگان را در شهرستان گناباد مثبت ارزیابی کرد و گفت : با محوریت خانه صنعت و معدن می توان این انجمن ها را به وجود آورد ،به طور مثال انجمن صادر کنندگان می تواند مشکلات صادارات را مرتفع سازد.
ابراهیمی با تاکید بر تبعات منفی تصمیمات دولت بر اقتصاد و صنعت اظهارداشت : اصرار دولت بر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها عواقب شکننده ای بر بخش صنعت و تولید خواهد داشت.
وی گفت: بسیاری از تصممیات هنوز در عرصه صنعت در دولت گرفته می شود و واگذاری سرنوشت این عرصه به بخش خصوصی انجام نگرفته است.
وی با انتقاد شدید از ادغام بخش صنعت ، معدن و تجارت افزود : ما چهار وزارتخانه را در یک وزارتخانه فقط ادغام فیزیکی کرده ایم و هنوز تصمیمات در این وزارتخانه به صورت جزیره ای گرفته می شود و ساختار به هم پیوسته ای برای وزارت صنعت معدن و تجارت بوجود نیامده است.
ابراهیمی استفاده از کالای خارج از شهرستان را در صورتی که در خود شهرستان تولید شود مناسب ندانست و گفت : در حال حاضر ذخیره تولیدات کارخانه های استان بعضا به فروش نرسیده است،در حالی که 190 هزار واحد صنفی در استان وجود دارد که اگر محصولات تولید استان را عرضه کنند چنین مشکلی به وجود نمی آید.
وی رییس خانه صنعت و معدن گناباد را در خراسان یک برند دانست و گفت : ظرفیت در گناباد وجود دارد که تیمی قوی جهت راه اندازی انجمن صادر کنندگان تشکیل شود.
وی تلفیق فرهنگ و اقتصاد توسط رهبر معظم انقلاب را یک ابتکار عالی دانست و گفت : تلفیق مسایل فرهنگی با اقتصاد می تواند مشکلات زیادی را حل کند.
فرماندار گناباد نیز در این جلسه راه اندازی انجمن صادر کنندگان گناباد را به فال نیک گرفت و گفت : به تولید کنندگان بخش کشاورزی این شهرستان گفته شده است که شما باید نگاهتان به تولید برای جامعه جهانی باشد.
محمد صفایی افزود: در بعضی از عرصه از نظر تولید کالا از بعضی کشورها عقب هستیم که مردم باید با استفاده از کالاهای داخلی هزینه ای را تحمل کنند و تولید کنندگان نیز باید در بالا بردن کیفیت تولیدات خود اهتمام داشته باشند.
رییس خانه صنعت و معدن گناباد نیز گفت: با همدلی و وفاق حاکم بر مدیریت گناباد خوشبختانه در چند سال اخیر واحد های تولیدی در این شهرستان تعطیل نشده است.
علیرضا قلی زاده افزود: مشکلات بخش صنعت و معدن در این شهرستان نبود بانک توسعه صنعت و معدن ، کافی نبودن اختیارات بانک توسعه تعاون و نبود صندوق حمایت از صنعتگران می باشد.
وی گفت :با توجه به اینکه در سالجاری اقداماتی برای افزایش دستمزد ها ، آب ، برق ، تلفن ، گاز و مالیات صورت گرفته است جا دارد که دولت برای تامین نقدینگی در گردش مورد نیاز واحدهای صنعتی و معدنی که مشکلات در پیش دارند کاری انجام دهد و با افزایش معقول قیمتهای محصولات تولیدی نیز موافقت نماید.
514/659
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن