تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801212585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله نوری همدانی: اخذ دیرکرد حرام است


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
آیت الله نوری همدانی: اخذ دیرکرد حرام است




آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه نباید در بانک‌ها هزینه دیرکرد دریافت شود گفت: پول گرفتن برای تاخیر حرام است.





خبرگزاری مهر: آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر دوشنبه در دیدار مدیر عامل بانک رسالت کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: اگر بانک‌ها به پول مردم سودی ندهند و پول را در راه چرخه تولید هزینه کنند کشور بسیار پیشرفت می‌کند زیرا پول مردم را جلب کردن و به آنها سود دادن موجب می‌شود از کار تولید بازماند و باید برای این کار فکری کرد.

وی درخصوص چگونگی گردش پول در کشور بیان داشت: برای این کار باید به بعد فقهی، اجتماعی و اقتصادی آن توجه شود، بانک‌ها قدرت مهمی در اختیار دارند که اگر با فکر، فرهنگ و برنامه صحیح قدم بردارند، مملکت بسیار پیشرفت می‌کند و به تحریم نیز مربوط نیست.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: اگر این گونه در بانک عمل شود تولیدات کشاورزی و صنعتی بیشتر می‌شود

وی با بیان این که کار بانک‌ها نباید تجاری باشد، ابراز کرد: بانک وسیله‌ای برای جلب پول مردم است و باید در راه صحیح از آن استفاده شود تا نعمت‌ها افزایش یافته، بی کاری کاهش یابد و محرومیت از بین برود و در این صورت کار ما خدایی خواهد بود.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که باید به وسیله بانک مشکل مردم رفع شود، افزود: اسلام می خواهد که هدف، خدمت به مردم باشد و به مردم کمک شود.

وی با بیان این که اقتصاد ما با اقتصاد غرب متفاوت است‏، یادآور شد: در اروپا 99 درصد مردم در برابر یک درصد سرمایه دار ناله می کنند و با قوانینی که وضع می کنند از مردم سود بیشتری می گیرند و با مشکل اقتصادی مواجه هستند.

ربا اشد حرام است

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: ربا بسیار خطرناک است و در قرآن کریم اشد حرام عنوان شده و پلیدترین کسب‌ها می‌باشد زیرا رباخوار روز به روز ثروتمندتر و ربادهنده روز به روز پریشان تر و فقیرتر می شود.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: در قرآن کریم آمده است که تحت سلطه سلطه گران بودن و ربا دو گناه بسیار بزرگ و اشد حرام است که باید از آن دوری کرد.

گرفتن دیرکرد حرام است

وی درخصوص گرفتن دیرکرد افزود: پول گرفتن برای تاخیر حرام است.

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: من معتقدم دولت فعلی برای ارزان کردن بسیار فعالیت می کند اما درباره بانک ها هیچ صحبتی نمی شود و خوب است که دراین باره نیز برنامه ای ارائه شود و تمام بانکداران دور هم جمع شوند و درباره مشکلات بانک سخن گفته شود تا مشکلات مردم رفع شود.

وی افزود: خوب است بانکداران به امکانات از دیدگاه خدمت نگاه کنند و پول های خود را روی هم گذاشته و در کشاورزی و صنعت از آن استفاده کنند نه در راه تجاری.

لزوم نظارت بر قیمت اجناس

وی همچنین افزود: در اروپا کارشناسان بر اجناس قیمت می‌گذارند اما در کشور ما قیمت دل بخواهی است، باید بر قیمت اجناس نظارت و اشراف داشت تا هرکس خودش قیمتی قرار ندهد.

وی با بیان این که دین مقدس اسلام در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی برنامه دارد، افزود: بعد اقتصادی بسیار مهم است و خداوند می خواهد که مال در گردش باشد و راکت نباشد و کسانی که مال و ثروت خود را انباشته می کنند را به عذاب سخت و دردناکی بشارت داده است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: مال و سکه های کسانی که در دنیا انباشته می کردند روزی در آتش جهنم گداخته می شود و بر پیشانی آن ها قرار می دهند و به آن ها گفته می‌شود که این پول هایی است که در دنیا ذخیره می کردید.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان این که فهمیدن کل قرآن کریم وظیفه ما است، عنوان کرد: در روز قیامت اعمال ما متجسم می شوند و با چهره دیگری خود را نشان می دهند، اعمال خوب با چهره نیکو و اعمال بد با چهره زشت نمایان می شوند.

وی با بیان این که روز به روز علم پیشرفت می کند و راه تصدیق معاد راحت‌تر می‌شود، افزود: پیشرفت علم انسان را به فهمیدن مسائل دینی آشنا تر می‌کند و هنگامی که امام زمان(عج) ظهور می کند و در یک نقطه سخن می گویند در شرق و غرب مردم متوجه بیانات ایشان می شوند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار مدیر عامل بانک رسالت، محمدحسین حسین زاده به ایراد سخن پرداخت.







تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن