تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820839736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج هزار نفر از مسافران در مرز تمرچین پیرانشهر علیه فلج اطفال مایه کوبی شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پنج هزار نفر از مسافران در مرز تمرچین پیرانشهر علیه فلج اطفال مایه کوبی شدند پیرانشهر، مهاباد - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر گفت: بیش از پنج هزار نفر از مسافران زیر 15 سال ورودی و خروجی از طریق مرز تمرچین این شهرستان در سال جاری علیه بیماری فلج اطفال مایه کوبی شده اند.


امیر بهزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت و در راستای جلوگیری از شیوع بیماری فلج اطفال در کشور از طریق مسافران ورودی از کشور عراق، کار مایه کوبی این مسافران انجام می گیرد.
وی گفت: برهمین اساس از پنجم فروردین ماه امسال با استقرار تیم ویژه مایه کوبی در پایانه مرزی تمرچین کلیه مسافران ورودی و خروجی زیر 15 سال پیش از ورود و یا خروج از کشور مایه کوبی می شوند.
بهزاد افزود: این اقدام به دلیل مشاهده شدن موارد مثبتی از بیماری فلج اطفال در کشور عراق توسط مسوولان وزارت بهداشت و درمان در مرزهای استان های همجوار با کشور عراق اتخاذ شده است.
وی اظهار کرد: در همین راستا یک تیم پنج نفره از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان به صورت شبانه روزی در پایانه مرزی تمرچین این شهرستان استقرار یافته اند.
بهزاد یادآور شد: پرسنل شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به عنوان مرزبانان سلامت برای پیشگیری از انتقال هرگونه بیماری از مرز تمرچین به خاک ایران تمام توان و تلاش خود را به کار می گیرند.
وی گفت: با توجه به پتانسیل خوب کارشناسان و نیروهای بهداشتی و درمانی این شهرستان، برنامه ریزی دقیقی در این زمینه انجام شده است تا به مرحله اجرا گذاشته شود.
پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در مرز مشترک با کشور عراق قرار دارد که در شمال غربی ایران و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و سالانه بیش از یک میلیون مسافر از طریق این پایانه تردد می کنند.
مرز تمرچین تا شهر ارومیه مرکز استان 160 کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود 11 کیلومتر و 25 کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند.
مرز تمرچین پیرانشهر در سال 86 به عنوان مرز مجاز رسمی زمینی شناخته شد.
584/581
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن