تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799600123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیک‌نژاد با ورایتی از «لاله» گفت/ به هر قیمتی این فیلم را می‌سازم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نیک‌نژاد با ورایتی از «لاله» گفت/ به هر قیمتی این فیلم را می‌سازم

نیک‌نژاد با ورایتی از «لاله» گفت/ به هر قیمتی این فیلم را می‌سازم
اسدالله نیک نژاد کارگردان فیلم «لاله» که داستان آن درباره یک قهرمان اتومبیلرانی زن در ایران است از اینکه این پروژه را به هر قیمتی به پایان می برد با نشریه آمریکایی ورایتی سخن گفت.
به گزارش نامه نیوز، اسدالله نیک‌نژاد که در سال 2006 با موضوع زن جوانی که به عنوان قهرمان اتومبیلرانی در ایران شناخته شده بود آشنا شد از همان زمان به این نتیجه رسید که این موضوع دارای بار کششی عمیقی برای مخاطب سینما است و می تواند فیلم بسیار جذابی باشد.

او برمبنای این موضوع فیلمنامه ای به نام «شوماخر کوچولو» نوشت که به نوعی یادآور شوماخر قهرمان فرمول یک جهان بود. این فیلمنامه تصویرگر زندگی دختر جوانی بود که علیرغم مخالفت های خانواده و فضای جامعه تلاش کرد تا خودش و توانایی هایش را به اثبات برساند.

نیک نژاد در مصاحبه با نشریه ورایتی گفته است: در سراسر جهان پروژه اتومبیلرانی به عنوان پروژه ای مردانه مطرح است و در ایران که تسلط مردان بیشتر است این مساله که یک زن وارد این حوزه شود می تواند بسیار جذاب باشد.

ورایتی تاکید می کند که نیک نژاد برای عملی کردن این پروژه از مشکلات متعددی عبور کرد؛ از بدی آب و هوا گرفته تا مخالفت های داخلی و کمبود بودجه لازم اما او با همه این موانع و حتی با وجود سخت بودن جلب موافقت همکاری لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی در ایران، این مسیر را ادامه داد.

هر چند در ایران به دست آوردن امتیاز ساخت یک فیلم بر مبنای یک داستان سخت نیست اما این فیلمساز که در ایران متولد شده و در ایران بزرگ شده و سال 1980 در حالی که 20 سال داشت، راهی آمریکا شد از اعتباری که در آمریکا داشت برای ساخت این فیلم استفاده کرد.

او در لس آنجلس به عنوان کارگردان محلی در پروژه «چشم لس آنجلس» کار کرد و از تولیدکنندگان فیلم «خاطرات کفش قرمز» نیز بود و پروژه «لاله» را با عنوان‌ «بران» در سال 2008 به چند استودیوی خارجی که به موضوع علاقمند شده بودند، ارایه کرد.

وی در این مصاحبه اعلام کرد: ما نمی دانستیم شرایط کار کردن در ایران چگونه است و سرانجام متوجه شدیم که آنها حاضر نیستند چکی بابت این پروژه بدهند.

نیک نژاد درباره فیلم خود توضیح داد: مکان های مختلفی از مکزیک و کانادا تا مراکش برای فیلمبرداری مطرح شد اما سرانجام به این نتیجه رسیدم که فیلم باید در ایران ساخته شود. من نمی توانم خودم یا مخاطبم را گول بزنم و باید راهی پیدا کنم که بتوانم در ایران این فیلم را جلوی دوربین ببرم.

سرانجام در اوایل سال 2013 او موفق شد تا با همکاری یک شرکت فیلمسازی کانادایی و چند سرمایه گذار دیگر به اضافه مبلغی که خودش روی این سرمایه گذاشته بود، هزینه لازم برای ساخت فیلم را تهیه کند و فیلم را با بودجه بیش از 5 میلیون دلار جلوی دوربین ببرد. او از یک بازیگر تازه کار به نام سارا امیری برای ایفای نقش «لاله» استفاده کرد تا فیلم را با زبان انگلیسی بسازد.

در این فیلم بازیگران شناخته شده دیگری از ایران نیز حضور دارند که ایرج نوذری، نیکی کریمی و آزیتا حاجیان از جمله آنها هستند. گرچه بیشتر گروه فیلمسازی او از ایران گرد آمدند اما او برخی از عوامل فیلمش را نیز از شرکت سرمایه گذار کانادایی انتخاب کرد.

وی هر چند برای به دست آوردن لوازمی چون دوربین و جرثقیل فیلمبرداری، مشکلات زیادی را متحمل شد اما سرانجام فیلمبرداری را انجام داد و با اجازه مقامات ایرانی ساخت صحنه های اتومبیلرانی در بزرگراه را نیز به انجام رساند.

نیک‌نژاد در پایان با بیان اینکه اگر قرار بود این فیلم در هالیوود ساخته شود 35 میلیون دلار هزینه در بر می گرفت، تاکید کرد: اکنون که فیلم را تا اینجا رسانده‌ام حتی اگر به قیمت رهن دادن خانه‌ام هم شود آن را به اتمام خواهم رساند.

خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فیلمبردای این فیلم که سال پیش شروع شده بود تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری متوقف ماند و اکنون نیک نژاد می گوید به قیمت گرو گذاشتن خانه اش این کار را به اتمام می رساند.






1393/1/23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن