تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819016591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تئاتر شهرستان پشتوانه و پناهگاه تئاتر حرفه ای است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس تماشخانه ایرانشهر: تئاتر شهرستان پشتوانه و پناهگاه تئاتر حرفه ای است تهران - ایرنا - رییس تماشاخانه ایرانشهر در مراسم افتتاح نمایش مرداب روی بام به کارگردانی رضا گوران با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از هنرهای نمایشی کشور گفت: تئاتر شهرستان پشتوانه و پناهگاه تئاتر حرفه ای است.


به گزارش خبرنگار تئاتر ایرنا، مجید سرسنگی در آیین افتتاح نمایش مرداب روی بام که در تماشاخانه ایرانشهر بر پا شد، با ابراز امیدواری از اینکه در سال جاری شاهد اجراهای خوبی در تماشاخانه ایرانشهر خواهیم بود، گفت: ملاک ما در تماشاخانه ایرانشهر ایجاد فرصت برای افرادی است که کار بلد هستند و به صورت حرفه ای فعالیت می کنند.
رئیس تماشاخانه ایرانشهر با اعتقاد به اینکه بودجه تئاتر کشور نباید به صورت یکسان میان افراد مختلف تقسیم شود، ادامه داد: در تماشاخانه ایرانشهر هر هنرمندی که فعالیت و کار بهتری داشته باشد و بیشتر به خانواده تئاتر وابسته باشد فضای بیشتری در اختیارش قرار خواهد گرفت چرا که اینکار باعث می شود تا افرادی که به صورت تفننی کار می کنند کم کم از گردونه کار در حوزه تئاتر خارج شوند.
سرسنگی با تاکید بر اینکه تئاتر شهرستان پشتوانه و پناهگاه تئاتر حرفه ای است، اذعان کرد: در سال جاری یک یا دو اجرا از شهرستان ها خواهیم داشت تا با عملیاتی شدن طرح اجرای آثار هنرمندان شهرستانی، هنرمندان دیگر استان ها نیز از امکانات تئاتری کشور بهره مند شوند.
رئیس تماشاخانه ایرانشهر با بیان اینکه کارگردانان امسال این مجموعه نمایشی جزء برجسته ترین کارگردانان تئاتر کشور هستند، افزود: در تماشاخانه انتظامی دوره جدیدی از فعالیت ها را آغاز کرده ایم و روزانه حداقل سه اجرا از آثار هنرمندان جوان و کارگردانانی که کارهایشان کمتر متکی به عناصر اجرایی است، خواهیم داشت.
وی افزود: همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در نوبت صبح به تئاتر کودک و نوجوان پرداخته خواهد شد و این بخش را که کمتر به آن توجه شده تحت پوشش قرار می دهیم.
سرسنگی در پاسخ به پیشنهاد حسین پاکدل مبنی بر اینکه هر ساله آثار نمایشی روی صحنه رفته در تماشاخانه ایرانشهر، توسط بزرگان و اساتیدی از خانه تئاتر و بنیادهایی چون رادی مورد ارزش گذاری قرار گیرند بیان کرد: بحث جایزه ایرانشهر که پیرامون سخنان حسین پاکدل به عنوان یک پیشنهاد مطرح شد، بنا بر آراء بزرگان تئاتر در سال 1394اجرایی خواهد شد.
رضا گوران در مراسم افتتاحیه نمایش مرداب روی بام گفت: ما برای اجرای این نمایش فراز و نشیب های سختی را گذرانده ایم و امیدوارم برای تمامی مخاطبان رضایت بخش باشد.
حسین پاکدل ضمن تبریک سال نو و نزدیک شدن به روز جهانی تئاتر اذعان کرد: خواهشمندم دامنه آئین به صدا در آوردن زنگ آثار را از خانواده تئاتر گسترش دهیم. بزرگانی چون شجریان، شیواناظری، نجفی، صغیری در این سرزمین هستند که مأمن شان خانه هنرمندان ایران است و می توان از این افراد دعوت کرد تا در این مراسم حضور داشته باشند.
پاکدل در ادامه سخنانش طرح ارزش گذاری سالانه تماشاخانه ایرانشهر را مطرح کرد و افزود: چندین بنیاد وجود دارند که به دلیل ضعف مدیریتی، شرایط نا مناسب و یا مهجوریت کارایی ندارند که می توانند در این طرح با همکاری خانه تئاتر و خانه هنرمندان ایران همکاری داشته باشند.
در پایان این مراسم حسین پاکدل زنگ افتتاحیه نمایش مرداب روی بام را به صدا در آورد.
رضا کیانیان، محمد حاتمی، هومن سیدی، ناصح کامکاری، مسعود پاکدل، الناز شاکر دوست، وحید لک، حسن باستانی، عباس اقسامی، حمید فرخ نژاد، فر هاد تجویدی، عبداله اسکندری، عمید ابهری و محمد حسین لطیفی از جمله هنرمندانی بودند که در آئین افتتاحیه این اثر نمایشی که شامگاه گذشته یکشنبه 17 فروردین ماه در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد حضور داشتند.
نمایش مرداب روی بام از این پس هر شب ساعت 19:30 در سالن استاد ناظر زاده کرمانی روی صحنه خواهد رفت.
فراهنگ(3)**9266 ** 1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن