تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816424487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چمران هنوز آدمی ناشناخته است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
حاتمی کیا,چمران,آژانس شیشه‌ای
یادداشت عبدالجبار کاکایی برای «چ» چمران هنوز آدمی ناشناخته است عبدالجبار کاکایی شاعر و دبیر جشنواره شعر فجر در یادداشتی درباره فیلم سینمایی «چ» چنین نوشت: «چمران» حاتمی‌کیا جلوه‌هایی از «عباس» آژانس شیشه‌ای داشت، هر دو دلسوزی شان برای جان مردم به یک اندازه بود، هر دو خدامحور و تکلیف‌گرا بودند اما اصغر وصالی فیلم «چ» شباهت زیادی به «حاج کاظم» آژانس داشت.




به گزارش مهر، عبدالجبار کاکایی شاعر و دبیر جشنواره شعر فجر در یادداشتی که در وبلاگ خود با عنوان «سالهای تا کنون» نوشته چنین آورده است: فیلم «چ» حاتمی کیا از نظر فنی بیشتر از تصور من درباره سینمای ایران بود اما من بیشتر در سینما، محتوا محورم و متاسفانه به موضوع توجه می کنم نه صرفا سینما. «چمران» حاتمی کیا جلوه هایی از «عباس» آژانس شیشه ای داشت، هر دو دلسوزی شان برای جان مردم به یک اندازه بود، هر دو خدامحور و تکلیف گرا بودند اما اصغر وصالی فیلم «چ» شباهت زیادی به «حاج کاظم» آژانس داشت. هر دو شجاع اما شایسته توجه و ترحم ... تحلیل حاتمی کیا را البته با این استنباط خودم از فیلم هایش می پسندم. برای نسل من که بیشتر با اصغر وصالی ها و حاج کاظم ها زندگی کرد، اما آرزوهای بزرگتری داشت این نگاه منصفانه و واقع گرایانه است. هم احترام اصغر وصالی و حاج کاظم حفظ می شود هم طراز انقلابی گری در اندازه چمران و عباس طرح می گردد. نگاه ابراهیم حاتمی کیا به کردستان تا حدی تابع قرائت رسمی نظام های سیاسی مرکزگرا بود اما گوشه های قابل اعتنایی دارد که می شود آن را قرائتی آزاد از اختلافات سیاسی آن سال ها تلقی کرد. نهایت این که حاتمی کیا در معرفی چمران با اتکا به حافظه نسل خودش خیلی عمیق نشده برای بیننده ای که کهنه چریکی را می بیند که مرتب عینکش را پاک می کند و گاهی حواسش به صدای اذان است، چمران هنوز آدمی ناشناخته است ...


شنبه 16 فروردین 1393 18:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن