تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812653796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد دانشگاه : اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد تدافعی و ریاضتی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد دانشگاه : اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد تدافعی و ریاضتی نیست سمنان - ایرنا - یک استاد دانشگاه گفت : اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد تدافعی و ریاضتی نیست بلکه به یک معنی تهاجم به اقتصاد بین الملل است.


ˈ فرهاد رهبر ˈ عصر روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد : اقتصاد مقاومتی بحث جدیدی نیست بلکه برگرفته از فرمایشات امام ( ره ) است که باید این واژه ها را مورد توجه قرار داده و با برنامه ریزی و دقت بیشتر اهداف تعیین شده را به انجام برسانیم.
وی افزود : اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است که با اجرای آن اقتصاد و انقلاب در مقابل آسیب ها مصون نگه داشته می شود.
وی متذکر شد : مسایل جامعه مسایلی چند وجهی است که یک وجه آن اقتصاد است که در قالب آن فرهنگ ، سیاست و ... به صورت مقاومتی مطرح و مورد بررسی و تاکید قرار گرفته است.
رهبر با تاکید بر لزوم قدرتمند کردن مردم برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی به نامگذاری سال های دهه چهارم انقلاب اشاره و گفت : اگر به این نام ها توجه شود و آنها را کنار هم قرار دهیم به کلید واژه هایی می رسیم که به اقتصاد مقاومتی منجر می شود.
این استاد دانشگاه به نام های سال های مختلف از جمله اصلاح الگوی مصرف ، تولید ، ارتقاء سرمایه گذاری ، جهاد اقتصادی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت : این نام ها کلید واژه اقتصاد مقاومتی بوده اند.
وی دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت معرفی کرد و تصریح کرد : در این سال ها باید الگو سازی کنیم و با اقتصاد مقاومتی به اهداف انقلاب که ساخت تمدن جدید است برسیم.
رهبر گفت : باید در اقتصاد مقاومتی یک الگوی بومی را طراحی کنیم و بر مبنای این الگو اقتصاد ایران را هدایت و برای سایر کشورها الگو باشیم.
وی برشناخت فرصت ها و تهدیدها برای رسیدن به اقتصادمقاومتی تاکید کرد و پایین بودن نرخ مشارکت ، مسایل و مشکلات بازار پول ، پایین بودن نرخ کار آفرینی ، باز بودن زمینه ها قاچاق کالا ، بالا بودن مدت زمان اجرای پروژه های عمرانی و ... را از چالش های موجود بر سر راه اقتصاد مقاومتی برشمرد.
وی وابسته بودن دولت به درآمد های نفتی را از دیگر مشکلات برشمرد و تاکید کرد : در حالی که در دهه 80 نرخ تولید در کشور یک ممیز شش بوده است نرح واردت کالا به دلار چهار ممیز یک برابر شده و متوسط واردات 18 درصد رشد داشته است.
وی گفت : میانگین وابستگی تولید به واردات از رشد 16 درصدی برخوردار بوده و این امر نشانگر رشد وابستگی اقتصاد کشور به نفت است.
رهبر افزود : در آخر دهه 80 حجم واردات کالا 70 میلیارد دلار بیش از صادرات بوده است.
وی همچنین با اشاره به افزایش تلاش آمریکا برای تسلط برمنطقه گفت : گرچه مذاکرات با کشورهای غربی موفقیت آمیز بوده است اما نباید به این مذاکرات دلخوش باشیم و باید با ساخت و تکیه بر اقتدار و قدرت داخلی در مقابل توطئه های آمریکا بایستیم.ک/2
599/608
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن