تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804888669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی به معنای افزایش توان تاب آوری در مقابله با شرایط بحرانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر تعاون : اقتصاد مقاومتی به معنای افزایش توان تاب آوری در مقابله با شرایط بحرانی است مشهد - ایرنا - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاومت اقتصادی و افزایش توان تاب آوری در مقابله با شرایط بحرانی است.


محمد ضا سپهری روز پنجشنبه در آیین هشتمین جشنواره کارآفرینان برتر خراسان رضوی در مشهد افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای اتخاذ رویکرد تاب آوری درون زا و برون نگر است.
وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه مختص شرایط تحریم نیست بلکه نگاهی است بلند مدت برای پایدار سازی اقتصاد ملی و باید بدانیم که محدود به کشور ما هم نیست.
وی اظهار داشت: مجمع جهانی اقتصاد که در سال گذشته میلادی در داووس تشکیل شد، پایدار سازی و مقاوم سازی اقتصاد های جهانی را مطرح و مورد تاکید قرار داد که بر اساس آن مخاطراتی که با شدت و ضعف بر تضعیف و غیرپایداری اقتصاد ملل تاثیر می گذارد را استخراج کرده اند.
سپهری افزود: بر این اساس ایجاد اقتصادهای تاب آور و پایدارسازی اقتصاد ملی مورد توجه و پیگیری قرار گرفته است که در اولین گام انجمن جهانی شهرهای تاب آور تشکیل گردید.
وی با اشاره به نقش موثر تشکلهای مدنی، کارگری، کارفرمایی و تجاری برای تاب آوری اقتصاد ملی گفت: این انجمن ها و تشکل ها می توانند اقتصاد را در شرایط بحرانی به تعادل برسانند.
وی اظهار داشت: امروزه در دنیا بر تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصادهای تاب آور تاکید می شود و کشور ما نیز در همین راستا در این جهت گام برمی دارد و بر همین اساس استفاده از ظرفیت های داخلی با هوشیاری کامل برای مقابله با مخاطرات اقتصادی از اهمیت فراوان برخوردار است.
سپهری گفت: کارآفرینی مفهومی است که در قالب آن استفاده و بهره برداری مناسب از فرصت ها و توان موجود در کشور به شیوه خلاقیت، نواوری و تقویت تولید میسر می گردد.
معاون وزیر تعاون با بیان اینکه اقتصاد تاب آور به اجزای خود آمادگی برای مقابله با بحران را می دهد، بیان کرد: کارآفرینان علاوه بر هوش طبیعی از هوش هیجانی و عاطفی بسیار برخوردارند و لذا کارآفرینی در ایجاد اقتصاد مقاومتی و اقتصاد تاب آور باید به نقش تاثیرگذار خود واقف باشد.
وی با بیان اینکه هم اکنون نرخ بیکاری جوانان در کشور بیش از 26 درصد و میانگین نرخ بیکاری 12 درصد می باشد، گفت: بر اساس فرمولهای تخصصی این اعداد نشان دهنده وجود بحران بیکاری جوانان در کشور ما است که هر چه زودتر باید این وضعیت را مدیریت کنیم.
وی افزود: کارآفرینان در خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی و جنگ اقتصادی قرار دارند که باید به این نقش واقف شوند.
معاون وزیر تعاون با اشاره به توان بسیار خراسان رضوی در عرصه خدمات، کشاورزی، صنعت و تولید گفت: در کشورهای پیشرفته بیش از 60 درصد فرصت های شغلی در حوزه خدمات ایجاد شده اند و استان خراسان رضوی با توجه به میزبانی سالانه میلونها زائر می تواند با تقویت این بخش به ایجاد اشتغال بپردازد.
او با بیان اینکه سرانه ایجاد شغل در بخش خدمات از بخش صنعت و کشاورزی کمتر است، گفت: پیشنهاد می کنیم پارک کارآفرینی برای کودکان در مشهد ایجاد شود تا کودکان از سنین پایه برای کار گروهی و کارآفرینی تربیت شوند.
وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه به معنای ریاضت اقتصادی و انزوا نیست بلکه به معنای ایجاد تعادل و تعامل با سایر کشورها و برقراری روابط بین المللی با حفظ منافع ملی است.
وی با اشاره به وابستگی 40 درصدی اقتصاد کشور به نفت گفت: از سال 1374 رهبر معظم انقلاب بر کاهش وابستگی اقتصاد و بودجه به نفت و درآمدهای نفتی تاکید دارند که در این زمینه باید کار عملی انجام شود./2
7496 /664
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن