تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820097314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد اقتصاد دانشگاه کابل:اقتصاد مقاومتی سد محکمی در برابر افزون طلبی غرب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد اقتصاد دانشگاه کابل:اقتصاد مقاومتی سد محکمی در برابر افزون طلبی غرب است کابل – ایرنا – استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه کابل، نظریه اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری در راستای استقلال طلبی و مقابله با زیادخواهی و اخلال گری نظام سلطه مطرح کردند را سد مستحکمی در برابر افزون طلبی قدرت های غربی دانست.


ˈسیف الدین سیحونˈ استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه کابل روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: بعضی قدرتها در دنیای کنونی به دلایل مختلف از جمله سیاسی، محدودیت هایی را علیه کشورهای دیگر اعمال می کنند از این رو کشورها ناگزیر هستند به منابع داخلی توجه کنند و برای تامین نیازمندی های داخلی تغییر جهت دهند که اقتصاد مقاومتی بهترین شیوه و الگوست.
استاد اقتصاد دانشگاه کابل گفت: جمهوری اسلامی ایران با تدابیر حکیمانه و ظرفیت های بالای علمی و تکنولوژی و مقاومت در برابر زیاده خواهی های غرب، اکنون اقتصادی مقاومتی را طرح ریزی کرده و تا کنون نیز توانسته است تحریم های سنگین 3 دهه گذشته را پشت سر بگذارد.
سیحون افزود: تحریم ها و مقاومت ایران زمینه پیشرفت اقتصاد ایران را بر پایه دانش و اتکا به ظرفیت های ملی افزایش داد که در این راستا دست آوردهای چشمگیری را شاهد هستیم.
این استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه کابل گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب، دشواری ها و سختی های زیادی را از دشمنی آمریکا متحمل شد اما هرگز نگذاشت آمریکا به آرزوهای خود در ایران و منطقه دست یابد.
سیحون افزود: جمهوری اسلامی ایران که اکنون نیز با فشارهای روز افزون آمریکا روبرو است به منابع داخلی تکیه کرد و تلاشی را برای مقاوم سازی اقتصاد خود آغاز نمود که تا کنون موفق بوده است.
این استاد اقتصاد دانشگاه کابل گفت: ایران با مدیریت صحیح و اتکا به سرمایه ملی در زمینه های صنعت، علم، تکنولوژی و داروسازی و دهها عرصه دیگر به راحتی توانست با تکیه بر توان داخلی بسیاری از نیازمندی های خود را برطرف کند.
سیحون افزود: ممکن است تولیدات داخلی هزینه بیشتری به دنبال داشته باشد اما صنعت و دانش را بدون نیاز به کمک خارجی بومی می کند که این انقلابی بزرگ در صنعت یک کشور به شمار می رود.
این استاد دانشگاه تاکید کرد، تحریم ها بر ضد ایران نتیجه معکوس داد زیرا باعث شد ایران با توجه به منابع عظیم و سرشار داخلی و ظرفیت های علمی زمینه را برای خود کفایی مساعد کند.
وی اظهار داشت: دست آورد دیگر اقتصاد مقاومتی بهینه سازی و کاهش مصرف و افزایش ذخیره در موارد مختلف نیز می تواند باشد.
سیحون در عین حال با بی نتیجه دانستن تحریم های غرب برای مجبور کردن ایران به دست کشیدن از اصول و ارزشها، گفت: شاهد هستیم که با اندک گشایشی در روابط کشورهای غربی و ایران، سیل هیات های سیاسی و اقتصادی کشورهای اروپایی وارد ایران می شوند که شوق انگیسی ها برای وارد شدن به بازار ایران بیش از دیگران است.
این کارشناس مسائل اقتصادی افغانستان ایران را کشوری بزرگ و قدرتمند دانست و گفت: موفقیت ایران در این راستا ناشی از نگاه مردم سالارانه دولت و همراهی بیدریغ مردم ایران که جامعه ای دانشمند و فرهیخته هستند محقق شد و جمهوری اسلامی توانست از بحران عبور کند و به دست آوردهای بزرگ در عرصه علم و دانش دست یابد.
آساق م**ع.ن**1501
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن