تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804121034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی اهرم فشاردر برابر تمام زیاده خواهی های غرب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار استان مرکزی: اقتصاد مقاومتی اهرم فشاردر برابر تمام زیاده خواهی های غرب است اراک- ایرنا- استاندار استان مرکزی گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی اهرم فشار در برابر تمام زیاده خواهی های غرب است.


به گزارش ایرنا،ˈ محمد حسین مقیمی ˈروز چهار شنبه در همایش جشن درخت کاری در دانشگاه اراک افزود: برای ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان نیاز به اقتصادی است که کشور را مقاوم و موجب ارتقا بهره وری nv تمام واحدها شود.
وی با بیان اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبرمعظم انقلاب در 24 بند ابلاغ شده است ادامه داد: اجرای و بکاری گیری صحیح این راهبر در بخش های محتلف تمام مشکلات و کمبودها را در زمینه اقتصاد برطرف می کند.
استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی موجب فعال شدن صنعت و کارگاه های تولیدی و جلوگیری از تعطیلی بنگاه های اقتصادی می شود.
مقیمی ادامه داد: توسعه و تقویت مراتع و بخش کشاورزی از زیربناهای توسعه اقتصادی است که حرکت به سمت آن با توان و تولید داخلی محقق می شود.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته تلاش هایی برای افزایش ظرفیت و توانمندی داخلی در بخش کشاورزی انجام شده است گفت: اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی حرکت به سمت امنیت غذایی ، افزایش بهره وری عوامل تولید، برنامه ریزی در جهت کاهش ضایعات در پروسه تولید و مصرف، افزایش انگیزه های تولید می شود.
استاندار استان مرکزی با بیان اینکه فاز دوم هدفمندی یارانه ها در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد افزود: مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در دو مرحله اجرا خواهد شد و در این مرحله قیمت ها با شیب ملایم افزایش خواهد یافت و فاز بعدی آن اجرا بر اساس قانون و اهداف نظام است.
مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود ، با بیان اینکه کاشت یک هزار هکتار درخت در دستور کار استانداری استان مرکزی قرار دارد گفت: سالانه 250 هکتار آن در سطح استان مرکزی اجرا خواهد شد.
استاندار استان مرکزی هدف اجرای همایش جشن درخت کاری در دانشگاه اراک را نزدیکی صنعت، دانشگاه و مردم عنوان کرد و ادامه داد: امسال 250 هکتار آن در منطقه چقا با کمک مردم و صنعت اجرا می شود.
رییس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: هم اکنون سرانه فضای در کلان شهر ها کشور پایین است که این سرانه باید در شهرها به 30 متر مربع افزایش یابد.
ˈ عباس رجایی ˈ با بیان اینکه قانون عرض یابی زیست محیطی در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است افزود: بر اساس آن تمام فعالیت هایی که تحت عنوان فعالیت بزرگ نامیده می شوند باید ارزیابی زیست محیطی داشته باشند.
وی با اشاره به وضعیت بحرانی تالاب میقان و اهمیت زیست محیطی برای استان مرکزی ادامه داد: از بین رفتن تالاب میقان موجب گرم شدن دو درجه ای هوای اراک و شهر های اطراف و تبخیر آب بیشتر در این شهر ها می شود و ریزگردهای نمکی و غیر نمکی فراوان را در پی خواهد داشت.
رجایی با بیان اینکه کارخانه املاح سولفات سدیم سم مهلکی برای تالاب میقان و شهر اراک محسوب می شود ادامه داد: این کارخانه تبادل آب در این تالاب را از بین برده است که اگر فعالیت های آن محدود نشود موجب نابودی این عرصه طبیعی خواهد شد.
مدیر کل منابع طبیعی استان مرکزی در این همایش گفت: دو میلیون و 120 هزار هکتار از دو میلیون و 900 هکتارمساحت استان مرکزی را منابع طبیعی تشکیل داده که 72 درصد از سطح این استان را شامل می شود.
یوسف یوسفی ادامه داد: 100 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان مرکزی به بخش صنعت ،خدمات و کشاورزی اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: همچنین برای بیش از یک میلیون و 600 هزار متر از این اراضی سند ملی صادر شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای منابع طبیعی استان در تولید علوفه و عرصه های گیاهی اظهار کرد: بیش از یک هزار و 200 گونه گیاهی در استان شناسایی شده است که 227 گونه آن گیاهان دارویی است .
مدیر کل منابع طبیعی استان مرکزی وجود دو هزار و 250 هکتار پارک جنگلی، سه ذخیره گاه جنگلی، دو ایستگاه تولید بذر، تولید نهال و تولید سالیانه دو میلیون اصله نهال را از ظرفیت های منابع طبیعی استان مرکزی عنوان کرد.
یوسفی گفت: 450 میلیون متر مکعب روان آب در استان مرکزی وجود دارد که کنترل آن موجب تقویت سفره های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک می شود.ک/2
716/ 556
انتهای پیام /*




14/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن