تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819707221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتي ابزار مقاومت در برابر زياده‌خواهي هاي غرب است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ اسفند ۱۳۹۲ (۱۸:۲۸ب.ظ)
استاندار مرکزي: اقتصاد مقاومتي ابزار مقاومت در برابر زياده‌خواهي هاي غرب است استاندار مرکزي گفت: امروز کشور در مصرف انرژي اوضاع مطلوبي ندارد، اگر تصميم بگيريم که اين چالش را حل کنيم و ميزان مصرف سوخت را اصلاح و به سطح استاندارد جهاني برسانيم مشکلات اقتصادي و کار حل مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج از اراک، محمدحسين مقيمي در نخستين همايش مديريت سبز که در اراک برگزار شد با اشاره به تاکيد روايات و قانون اساسي به سلامت اظهار کرد: يکي از مقولاتي که هم در قانون اساسي هم در آموزه هاي ديني به آن توجه بسياري شده و تاکيد شده است بحث سلامت است.
وي افزود: کار انسان بهم زدن است و مجبور مي شود کارهايي انجام دهد که بهم زدن را اصلاح کند، کار سازمان محيط زيست اين است که اين بهم زدن ها را سامان دهد ارتباط مردم با محيط را برقرار سازد.
استاندار مرکزي تصريح کرد: با مديريت سبز و بکار گيري آن محيطي درست کنيم که براي سلامت مردم مفيد باشد.
وي با اشاره به فعاليت هاي تخريبي انسان گفت: معادن استخراج مي شود، فراوري محصولات انجام مي گيرد و بعد ضايعات را در محيط پراکنده مي کنيم و بعد کاري مي کنيم که آلودگي ها کاهش و محيط سالم شود.
مقيمي افزود: در برنامه هاي 3 و 4 و5 دولت مکلف به اجراي پروژه هاي عمراني و اقتصادي مي شود که آن طرح و فعاليت از توجيه زيست محيطي لازم برخوردار باشد.
وي تصريح کرد: اگر دولت مکلف مي شود براي اين است که قبل از آن کارهايي انجام شده که محيط زيست را تخريب کرده است.
استاندار مرکزي با اشاره به اقتصاد مقاومتي و مديريت سبز گفت: اگر اقتصاد مقاومتي و مديريت سبز مقايسه کنيم مي بينيم که در مديريت سبز تاکيد بر آن است که هرچيزي که استفاده مي شود درست استفاده شود و تا زماني که قابل استفاده ايت از آن استفاده کنيم.
وي افزود: بعد از پايان استفاده يا بايد آن را تبديل به ماده اوليه کنيم يا تعييراتي داده شود که از نظر زماني بتوان مدت بيشتري قابل استفاده باشد، نمي خواهيم امکانات را دور ريخته و زياد مصرف کنيم.
مقيمي تصريح کرد: در مديريت سبز به دنبال مصرف زياد نيستيم و به دنبال بهينه سازي مصرف، به موقع، صحيح و سالم منابع هستيم و در اقتصاد مقاومتي نيز به دنبال چنين چيزهايي هستيم.
وي با اشاره به منابع مشترک گفت: چيزهايي مانند آب، خاک، سوخت هاي فسيلي، هوا، انواع انرژي ها متعلق به همه است و مديريت سبز مي کوشد تا از همه اين منابع درست استفاده شود.
استاندار مرکزي افزود: در مديريت سبز تاکيد مي شود که کارخانه جات آلودگي نداشته و در صورت آلودگي براي رفع آن برنامه داشته باشند، آب به اندازه لازم استفاده شود و بهينه سازي شود.
وي تصريح کرد: براي اينکه جامعه در سلامت زندگي کند نيازمند آن است که محيطي داشته باشد که از هر نظر سالم و سلامت باشد.
مقيمي با اشاره به بودجه هاي سنواتي گفت: در بودجه هاي سنواتي امکانات لازم براي سلامت داريم پس چرا وضعيت اين گونه است؟
وي افزود: بايد در همه امورات نخست باشيم و در عملکردها هم تجديد نظر کنيم در حل مشکلات و ساماندهي آنها کار کنيم و در راه مديريت سبز تلاش کنيم.
استاندار مرکزي تصريح کرد: در مصرف انرژي ها، گاز، بنزين، نفت سفيد، کاغذ بايد تجديد نظر کنيم و انرژي ها و منابع را بيهوده هدر ندهيم.
وي با اشاره به تجمع پسماندها گفت: وجود پسماندها و زباله ها در محيط خسارت هاي سنگين به جا مي گذارد و بايد فرهنگ تفکيک از مبدا گسترش يابد.
مقيمي تصريح کرد: پسماندهايي که قابليت استحصال دارند سرمايه هاي کشور محسوب شده و نبايد بگذاريم از بين روند، قلع و سرب موجود در برخي زباله ها نبايد در محيط رها شوند.
وي با اشاره به شيوع بيماري از زباله ها گفت: عامل بسياري از بيماري هاي خطرناک رها سازي زباله ها در محيط است، پخش پسماندها در محيط و توجه نکردن به بازيافت آنها بيماري ها را ايجاد مي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن