تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816750283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح شیوه های آبیاری ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اصلاح شیوه های آبیاری ضروری است بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه بوشهر گفت: مهمترین دغدغه دراین استان شیوه های نامناسب آبیاری و بالابودن میزان مصرف آب درهمه بخش ها بویژه کشاورزی است که باید روش های آبیاری منطقه اصلاح شود.


به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر روز شنبه به نقل از آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار مدیران شرکت آب منطقه ای استان بوشهر افزود: این استان از لحاظ تامین آب مشکل ندارد بلکه مساله اساسی مربوط به نحوه مصرف مشترکان است.
وی اضافه کرد: شرایط اقلیمی منطقه و حرکت تدریجی استان بوشهر به سوی صنعتی شدن مهمترین مشکل پیش روی مدیریت منابع آب این استان است.
صفایی بوشهری ادامه داد: کارهای بسیار خوبی در سال های گذشته در زمینه مدیریت منابع آب این استان از لحاظ راهبری و مدیریت صحیح منابع و مصارف صورت گرفته که بسیار جای قدردانی دارد.
وی بیان کرد: باید دیگر دستگاه های اجرایی و مسوولان نیز با عزم ملی و مدیریتی جهادی، متولیان آب استان بوشهر را در تحقق سند چشم انداز توسعه منابع آبی یاری دهند.
وی تامین و تولید آب را یکی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی برای تحقق پدافند غیرعامل خواند و افزود: با رویکردی دانش بنیان و تدابیری صحیح می توانیم به تولید آب هسته ای دست یابیم.
نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر بر تهیه ماتریس جغرافیایی این استان تاکید کرد و گفت: شناسایی نقاط ضعف و قوت، استفاده از تهدید و فرصت ها، اصلاح الگوی مصرف و تغییر روش های آبیاری از جمله مسائلی است که باید مسوولان و کشاورزان اهتمام ویژه ای به آن داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: درچند سال گذشته ظرفیت های این استان در بخش آب شناسایی و نقشه طرح های توسعه منابع آب آن در قالب طرح های احداث چهار سد مخزنی، پنج طرح آبرسانی و شش شبکه آبیاری و زهکشی تهیه و اقداماتی درزمینه مطالعه، طراحی، تصویب و اجرای آنها انجام شده است.
شاهپور رجایی بیان کرد: برای تسریع درعملیاتی کردن این پروژه ها، شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر روش های مختلف تامین منابع مالی برای اجرای این پروژه ها را در دستور کار خود قرار داد و موفق به تامین ردیف اعتباری و تامین منابع مالی این پروژه ها شد.
وی افزود: مراحل نهایی اجرای این پروژه ها در سال گذشته فراهم شد و امیدواریم در سال جدید، اجرای آنها عملیاتی و کلید خواهد خورد.
رجایی اضافه کرد: با توجه به ای نکه بخش قابل توجهی از منابع آبی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود، ضرورت مشارکت دستگاه های متبوع و کشاورزان را با عزمی ملی در اصلاح الگوی مصرف آب، خواستار شد.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر اظهارکرد: اجرایی شدن پایلوت اصلاح آبیاری نخیلات با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در این استان، نقطه عطفی را در بازنگری و تغییر روش های آبیاری در کشور، ایجاد کند.
رجایی مدیریت جهادی در بخش آب را صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف خواند و افزود: حمایت ها و تدابیر وزارت نیرو در امر بهره وری صحیح از منابع آب و تمرکز آن بر این مهم برای تحقق و اجرایی شدن طرح های منابع آب استان، بر امید و انگیزه مسوولان و ذی نفعان خواهد افزود. ک/1
539 /675
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن