تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820977932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشاط و شادابی با مصرف نوشیدنی‌های مفید


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
نوشیدن یک لیوان آب و عسل و لیمو ترش,رفع خستگی, آویشن شیرازی,پونه کوهی,دردهای دوران قاعدگی
نشاط و شادابی با مصرف نوشیدنی‌های مفید یک کارشناس طب سنتی گفت: نوشیدنی‌ها علاوه بر اینکه نیازمندی‌های بدن انسان را تامین می‌کند، بسیاری از ناراحتی‌ها و کسالت‌ها را بر طرف می‌کند، مثلاً نوشیدن یک لیوان آب و عسل و لیمو ترش برای رفع خستگی مفید است و نشاط خاصی به افراد می‌دهد.




سید جواد علوی گفت: نوشیدنی ها به دو گروه عمده نوشیدنی های سرد و گرم تبدیل می شود، البته هر نوشیدنی جایگاه خاص خود را دارد و اگر به موقع استفاده شود نتیجه جالبی در پی خواهد داشت. وی افزود: برای مثال نوشیدن یک لیوان آب و عسل و لیمو ترش برای رفع خستگی مفید است و نشاط خاصی به افراد می دهد،مثلاً در هوای سرد نوشیدن یک فنجان کاکوتی و پونه کوهی با عسل گرمای لذت بخشی به انسان می دهد. این کارشناس طب سنتی افزود: نوشیدنی ها علاوه بر اینکه نیازمندی های بدن انسان را تامین می کند، بسیاری از ناراحتی ها و کسالت ها را بر طرف می کند، به عنوان مثال نوشیدن یک تا دو لیوان آویشن شیرازی با پونه کوهی دردهای دوران قاعدگی را تسکین می دهد. علوی اظهار کرد: شیرهای گیاهی که از مغزهای گیاهی مانند بادام، گردو، فندق و پسته تهیه می شود که با مصرف این نوشیدنی های خوشمزه می توان بسیاری از کسالت های عارضی را برطرف کرد و نشاط و آرامش را به افراد بازمی گرداند. وی افزود:شیر بادام و شیر پسته و شیر گردو و شیر فندق از بهترین و گواراترین نوشیدنی هاست که هر کدام دارای خاصیت غذایی عالی است. برای تهیه هر کدام از این نوشیدنی ها می توان ۵۰ گرم مغز را با سه قاشق غذاخوری و سه لیوان آب سرد مخلوط و داخل مخلوط کن ریخت و به صورت شیر در آید. این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: شیربادام الکترولیت های بدن را تنظیم و برای رشد و نمو کودکان بسیار مفید است و موجب لطافت پوست می شود و به آن شادابی و نشاط می بخشد. شیر گردو برای مبتلایان به صرع مفید نیست. همچنین، شیر پسته برای بیماران دارای کم خونی مفید است.(تسنیم)


چهارشنبه 13 فروردین 1393 11:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن