تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814743987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف بی رویه آجیل و شیرینی سبب بروز مشکلات گوارشی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مصرف بی رویه آجیل و شیرینی سبب بروز مشکلات گوارشی می شود تهران - ایرنا - سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور با بیان اینکه مسافران نوروزی در خوردن آجیل و شیرینی مراقب سلامت خود باشند، افزود: مصرف بی رویه آجیل و شیرینی در ایام نوروز سبب بروز مشکلات گوارشی و اضافه وزن می شود.


آرزو دهقانی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مسافران نوروزی توصیه کرد در ایام نوروز با رعایت یک رژیم غذایی مناسب مراقب سلامت خود باشند و از مصرف آجیل های کپک زده و رنگی به طور جدی خودداری کنند.
وی خطاب به مسافران نوروزی گفت: خوردن شیرینی های گردویی و نارگیلی حاوی چربی است و توصیه می شود افراد چاق ضمن خودداری از مصرف بی رویه این گونه شیرینی ها از شیرینی های کوچک تر استفاده کنند.
دهقانی اضافه کرد: مسافران نوروزی درصورت امکان قبل از ورود به هر رستوران یا غذاخوری بین راهی یا نا آشنا از کیفیت و سلامت غذای آن رستوران اطلاعات کسب کرده و از مصرف همبرگر،سالاد الویه و ساندویچ مغز به دلیل بالا بودن احتمال آلودگی خودداری کنند.
سخنگوی اورژانس کشور همچنین به مسافران نوروزی توصیه کرد از مصرف آبهای آشامیدنی بین راهها، پارکها و سایر اماکن خارج از شهر خودداری کنند و آب آشامیدنی بهداشتی یا معدنی همراه خود داشته باشند.
وی توضیح داد: بخشی از مسمومیت های غذایی مثل دل پیچه، سوء هاضمه و اسهال از عوارض آب و غذای آلوده به میکروب می باشد، لذا شایسته است مسافران نوروزی قبل از مصرف غذا در طول سفر دستهای خود را دو بار و هر نوبت به مدت 15 ثانیه با آب و صابون بشویند.
این کارشناس آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور به مسافران نوروزی توصیه کرد: از مصرف کنسروهای ضربه خورده ،زنگ زده و سوراخ شده در طول سفر خودداری و قبل از مصرف کنسروجات مختلف آنها را به مدت 20 دقیقه بجوشانید.
وی افزود:مصرف بی رویه چیپس، پفک، شکلات، شیرینی و سایر تنقلات و پرخوری موجب ایجاد نفخ، ترش کردن، اسهال و اختلالات گوارشی و سیری کاذب در کودکان و نوجوانان و چاقی در بزرگسالان می شود.
دهقانی اضافه کرد: مسافران نوروزی در طول سفر به طور حتم صبحانه مصرف کنند تا به علت کاهش قندخون، دچار بیحالی، کم تحرکی، عصبانیت و خستگی زودرس نشوند.
وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث با شماره 115 مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در تهران و سراسر کشور تماس بگیرند.
اجتمام(4)**7029**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن