تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806794594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف بی رویه دارو در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
گردهمایی داروسازان ایران,حسن قاضی زاده هاشمی
وزیر بهداشت هشدار داد: مصرف بی رویه دارو در ایران وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نسبت به مصرف بی‌رویه دارو در کشور هشدار داد و گفت: متأسفانه نسبت به این موضوع نگران هستیم و توزیع نامناسب دارو نیز وجود دارد.




دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی صبح شنبه در حاشیه گردهمایی داروسازان ایران که در سالن اجتماعات انستیتو پاستور برگزار شد، گفت: اگر دارو هنوز گران است باید دولت تلاش کند همانگونه که آرامش نسبی را ایجاد کرده و طبق وعده ای که داده تا قبل از آغاز سال جدید این آرامش را ایجاد کند. وی، ذخیره دارویی را در کشور مناسب دانست و افزود: فرصت های زیادی برای ذخیره سازی ایجاد شده به طوریکه در برخی اقلام دارویی و واکسن تا دو سال آینده جای نگرانی وجود ندارد. وزیر بهداشت نسبت به مصرف بی رویه دارو در کشور هشدار داد و گفت: متأسفانه نسبت به این موضوع نگران هستیم و توزیع نامناسب دارو نیز وجود دارد چرا که دولت از داروهای گرانقیمت و صعب العلاج حمایت می کند اما دفترچه های بیمه توزیع را نامناسب کرده است که نیاز به نظارت قوی دارد چرا که اینها منابع کشور هستند. هاشمی با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار قلم دارو در کشور وجود دارد، افزود: امکان دارد که همه داروخانه ها تمام اقلام دارویی را نداشته باشند و جنسشان همیشه جور نباشد. وی اظهار کرد: آنچه که بر افزایش مصرف دارو مشکل ساز شده بحث های آموزشی است ما در این سالها فقط تعداد دانشگاه ها را زیاد کردیم اکنون بیش از 90 دانشکده داریم و بودجه ای که صرف خرید و مصرف دارو می شود بسیار بالاست.از سوی دیگر پزشکان دسترسی سریعی به اطلاعات دارو دارند و دارویی که در دنیا تولید می شود را در نسخه های خود تجویز می کنند که این هزینه ها را افزایش می دهد. هاشمی افزود: راه حل این موضوع تقویت صنف است سازمان نظام پزشکی را باید تقویت کنیم چرا که مصرف دارو اگر به همین شکل ادامه یابد منابع را خواهد بلعید. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در مورد رقم بدهی بیمارستانها به شرکت های دارویی نیز گفت: شرکت های دارویی باید پول را به صورت حواله و نقد بدهند تا دارو را در اختیار بیمارستان ها قرار دهند این در حالی است که بیمارستان هایی را می شناسم که از سال 89 هنوز بدهکار هستند. وی افزود: این موضوع قیمت دارو را گران می کند و با توجه به اینکه رقم بدهی بیمارستان های دولتی به شرکت های دارویی 880 میلیارد تومان است بنا داریم تا قبل از اردیبهشت بدهی آنها را به حداقل برسانیم. هاشمی گفت: برای حمایت تولید تصمیمات خوبی گرفته شده اما قرار شده این تصمیمات ثمربخش باشد به همین دلیل شورای فناوری سلامت را ایجاد کردیم.در این شورا قرار است تا پایان کار این دولت برای عدم وابستگی به واکسن اقداماتی انجام شود و وابستگی را به مواد اولیه وارداتی 25 درصد کاهش دهد. وی افزود: همچنین قرار است تراز تجاری دارو مثبت شود در حالی که اکنون منفی است و به سمت واردات است. وزیر بهداشت همچنین در مورد وضعیت تعرفه های درمانی سال آینده، گفت: این تعرفه ها در شورای عالی بیمه تصویب شده اما تا در هیات وزیران اعلام و تأیید نشود نمی توان در مورد آن نظر داد چرا که قطعی نیست اما تعرفه ها به سمت واقعی شدن حرکت کرده است و این به معنی فشار بر مردم نیست. هاشمی افزود: دولت در بودجه های پیش بینی شده برای بخش بیمه 66 درصد افزایش اعتبار دیده و افزایش تعرفه ها، مطالبه سهم مردم از بیمه هاست و به معنی فشار بر مردم نیست.(مهر)


شنبه 17 اسفند 1392 13:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن