تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820065450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آجیل و شیرینی از دست فروش ها نخرید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هشدار وزارت بهداشت در آستانه سال نو: آجیل و شیرینی از دست فروش ها نخرید تهران - ایرنا - رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به خرید شرینی و آجیل نوروزی از دست فروش ها هشدار داد.


«محسن فرهادی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:
مردم درصورت خرید این اقلام از دوره گردها باید منتظر عوارض و بیماری های ناشی از آلودگی های میکروبی و شیمیایی آن باشند.
فرهادی افزود: خطر وجود آلودگی شیمیایی و قارچ و کپک به ویژه قارچ هایی موسوم به آسپرژیلوس در آجیل های فله ای و عرضه شده از سوی دست فروش ها وجود دارد که سم آفلاتوکسین (Aflatoxin) - سمی خطرناک و سرطان زا- را تولید می کنند.
وی با اشاره به افزایش حجم خرید شیرینی و آجیل طی این ایام از سوی مردم تصریح کرد: تشخیص وجود این گونه قارچ ها در آجیل ها و آلودگی های میکروبی دست فروشان از طریق مردم و حتی بازرسان وزارت بهداشت وجود ندارد چرا که این گونه قارچ ها فقط در آزمایشگاه ها و در صورت نمونه برداری قابل تشخیص هستند.
رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت از مردم خواست تا شیرینی و آجیل نوروزی مورد نیاز خود را از مغازه های آشنا و معتبر تحت کنترل متولیان صنفی و بازرسان بهداشتی ، خریداری کنند.
فرهادی گفت: مردم همچنین باید از خرید شیرینی های از قبل بسته بندی شده از سوی قنادی ها (غیر از شیرینی های بسته بندی از سوی کارخانه) خودداری کنند چرا که وزارت بهداشت گزارش هایی داشته که برخی افراد از یک ماه قبل اقدام به بسته بندی شیرینی ها کرده و هنگام افزایش تقاضای خرید آنها را به بازار می آورند که سلامت مردم را تهدید می کند.
وی از مردم خواست آجیل و شیرینی های بسته بندی شده کارخانه ای دارای مهر سازمان غذا و دارو یا پروانه ساخت وزارت بهداشت را خریداری کرده و از نبود رنگ و مواد شیمیایی در آجیل ها اطمینان حاصل کنند.
رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، اظهار داشت: خرید شیرینی و آجیل دارای آلودگی های شیمیایی و میکروبی منجر به بروز انواع بیماری های روده ای مانند اسهال و استفراغ و مسمومیت های غذایی می شود.
فرهادی تصریح کرد: متاسفانه در این روزها برخی افراد سودجو برای جذب مشتری اقدام به استفاده از رنگ برای آجیل ها می کنند بنابراین مردم حتما باید از خرید آجیل از دستفروش ها حتی اگر قیمت آن از نظر ریالی کمتر بوده، خودداری کرده و قبل از خرید آجیل آن را در دست بگیرند و امتحان کنند و اگر رنگ روی دست آنان باقی ماند نباید آنها را بخرند.
وی به مردم توصیه کرد: شیرینی های تازه خریداری کرده و بهتر است از خرید شیرینی های خامه ای خودداری کنند.
اجتمام(4)**9185**1478
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن