تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820038503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت مسافران نوروزی در غیبت ایستگاه های اطلاع رسانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وضعیت مسافران نوروزی در غیبت ایستگاه های اطلاع رسانی تهران - ایرنا - دور دوم سفرهای نوروزی 93 درحالی از فردا (سه شنبه) آغاز می شود که در مرحله نخست این سفر برخی از مسافران و گردشگران بدلیل نداشتن اطلاعات کافی از شهر مقصد و کمبود ایستگاه های اطلاع رسانی با سرگردانی و مشکل روبرو شدند.


هر چند در نوروز امسال ایستگاه های اطلاع رسانی در برخی مناطق و شهرهای کشور فعال بوده اما مسافران برخی از مناطق کشور به دلیل نبود راهنماها و بسته های گردشگری با مشکل روبرو بودند.
به گفته برخی مسافران و گردشگران امسال ایستگاه های اطلاع رسانی در همه نقاط شهرها وجود نداشته و در نقاطی که فعال بوده شمار راهنمایان و پرسنل این ایستگاه ها کافی نبوده است.
برخی از ایستگاه ها نیز در هنگام شب فعال نبودند در حالی که بسیاری از مسافران شبانه به مقصد می رسیدند و نبود این ایستگاه ها باعث شد که آنان ساعت ها در شهر سرگردان شوند.
سرگردانی این مسافران همچنین سبب شد که آنان بدون هدف در شهرها و مناطق مختلف حرکت کنند که این امر به ترافیک شهرها نیز دامن می زد.
هر چند دستگاه هایی مانند هلال احمر در این ایام بطور مداوم به مردم و مسافران راهنمایی و امدادرسانی می کردند اما حضور این نیروها در بسیاری از نقاط شهرهای گردشگرپذیر کشور محسوس نبود.

** ضرورت شناخت از شهر مقصد
اطلاعات و شناخت از شهر مقصد گردشگری یکی از ضرورت های مسافرت است؛ هنگامی که این آگاهی نباشد از دستاوردهای سفر محروم خواهیم شد.
گردشگر و مسافر پیش از سفر باید از راههای مختلف از جمله کتاب، برشور، اینترنت و..... به کسب اطلاعات از مقصد اقدام کند و سازمان های مرتبط نیز موظف هستند با ایجاد ایستگاه های مختلف و تهیه بسته های گردشگری و مسافران و مردم را راهنمایی کنند.
رستوران، محل های پذیرایی، هتل و اقامتگاه ها و همچنین جاذبه های طبیعی، مذهبی و تاریخی ازجمله مقوله هایی است که باید به گردشگران و مسافران ورودی اطلاع رسانی کرد.

** نظرات مسافران
یک مسافر از خوزستان از کمبود راهنمای گردشگری در گلستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بروشورهایی که در اختیار مسافران در ورودی راه ها داده شد برای راهنمایی مسافران کافی نیست.
وی گفت: برای شناسایی این استان کار فرهنگی بیشتری باید صورت گیرد تا این استان زیبا برای مردم کشور بیشتر معرفی شود.
اطلاع رسانی نامناسب درباره جاذبه ها، نبود سرویس بهداشتی،فقدان راهنمای گردشگری، از جمله مشکلات مسافرین عنوان شده است که نیاز به توجه بیشتر مسئولان دارد.
مسافر دیگری نیز گفت: بروشورهایی که در اختیار مسافران در ورودی برخی راه های کشور ارایه می شود برای راهنمایی مسافران کافی نیست.
با اینحال برخی از مسافرینی که در ایام نوروز به تهران سفر کرده اند وضع اطلاع رسانی اماکن تاریخی و دیدنی پایتخت را خوب دانستند و خواهان اجرای این رویکرد در شهرهای دیگر شدند.

** فرهنگ مسافرت حلقه مفقوده گردشگری
در این بسته های گردشگری ارایه فرهنگ مسافرت و گردشگری از جمله ملزوماتی است که باید به آن پرداخته شود.
عمل به مقررات راهنمایی و راهنمایی و رعایت حقوق ساکنان شهر مقصد از جمله ضرورت های مسافرت و گردشگری است که حاصل آن رضایت مسافر و ساکنان منطقه از تعطیلات خواهد بود.
محیط زیست معمولا در سفرها مورد تخریب قرار می گیرد که در این بسته ها باید به آسیب شناسی این معضل و راهنمایی مسافران در خصوص مهربان بودن با طبیعت پرداخت.
فراهنگ (5) ** 1569**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن