تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814739852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اثرات ورود سهام عدالت به بورس مشخص نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یک استاد اقتصاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
اثرات ورود سهام عدالت به بورس مشخص نیست
یک استاد اقتصاد مهمترین عامل عملکرد صحیح بازار بورس در اقتصاد را ثبات و عدم تلاطم خواند و گفت هر تصمیمی که غیر کارشناسی شده عملی شود با ایجاد عدم شفافیت بر رونق بورس اثر منفی خواهد داشت هرچند بصورت مقطعی و مصنوعی شاخصها را بالا ببرد.


محمد حسین فاتحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان اینکه بورس ترکیبی از سهامداران و سرمایه گذارانیست که تصور دارند سود معقولی را در مدت معینی بدست اورند تاکید کرد: مهمترین آفت این بازار تحرکات و تغییرات ناگهانی است که در قیمتها ایجاد می شود و ریسک سرمایه گذاری را افزایش می دهد. البته در بورس افرادی هم هستند که دوستدار ریسک هستند و از این نابسامانیها لذت می برند و اصولا با همین تلاطمهای ایجاد شده در بازار نفع می برند که در واقع سرمایه گذار واقعی نیستند و دلالند. آنچه مسلم است مردم عادی بدنبال یک نرخ سود معقولند که از طریق بازارهای مطمئن بدست می آید.

وی یادآور شد: برای رونق بازار بورس و عملکرد بهتر آن در اقتصاد مهمترین عامل باز گرداندن آرامش به بازار است ضمن اینکه باید شفاف سازی صورت بگیرد و سهامدار از شرایط حال و آینده سهام خود آگاه باشد که این در حال حاضر محقق نیست. الان کسیکه سهام می خرد مطمئن نیست که در آینده کوتاه چه اتفاقی می افتد و البته تمامی اتفاقات بین المللی و داخلی و کلیه تصمیمات بر عملکرد این بازار هم تاثیر گذارند.

فاتحی در پاسخ به این سوال که ورود سهام عدالت چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد گفت: ورود سهام عدالت به بازار بورس هم به درستی کارشناسی نشده و اثرات آن بر بورس نا مشخص است که این ورود یکباره و غیرکارشناسی به عدم شفافیت بازار و ایجاد تلاطم در آن منجر می شود گرچه الان نمی توان بدون بررسی دقیق همه جوانب و اثرات بصورت دقیق اظهار نظر کرد ولی شاید در ابتدا بصورت تصنعی و مقطعی شاخصها را افزایش دهد. 

وی یکی دیگر از مشکلاتی که در اقتصاد ما وجود دارد و به عملکرد بازار بورس لطمه می زند را وجود بازار موازی و مخرب سکه و دلار دانست و خاطر نشان کرد: هرگاه این بازار رونق می گیرد بازار سهام را از رونق می اندازد و این نشان می دهد که بازار سهام در این شرایط جای مطمئنی برای سرمایه گذاران واقعی و رسک گریز نیست چون تلاطمات زیادی دارد.
 
این استاد دانشگاه در پایان در بیان راه حل رونق بخشی بازار تصریح کرد: برای رونق بخشی به بورس و جذب سرمایه گذاران واقعی باید با کم کردن از تنشها و تلاطمات از اتخاذ تصمیمات یکباره و غیر کارشناسی دقیق و روشن بپرهیزیم و شرایط ثبات و پایداری را به اقتصاد برگردانیم.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن