تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801633408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزاران نفر از مردم انگلیس علیه نژادپرستی تظاهرات کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هزاران نفر از مردم انگلیس علیه نژادپرستی تظاهرات کردند لندن - ایرنا - هزاران نفر از مردم انگلیس روز شنبه و همزمان با روز بین المللی مبارزه با نژادپرستی در مرکز لندن تظاهرات کردند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم روز بین المللی مبارزه با نژادپرستی با تجمع فعالان مدنی و اقشار مختلف مردم در مقابل پارلمان انگلیس آغاز شد و شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی تبعیض، نژادپرستی و فاشیسم را محکوم کردند.
مخالفان نژادپرستی سپس با عبور از مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس به سمت میدان ترافالگار تظاهرات کردند و در این میدان به سخنان تعدادی از نمایندگان پارلمان، رهبران اتحادیه های صنفی و کارگری و شخصیت های مدنی و ضدجنگ گوش فرادادند.
اقلیت های مذهبی و نژادی از جمله سیاهپوستان، مسلمانان و مهاجران خارجی در این تظاهرات حضور چشمگیری داشتند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهای متعددی با خود حمل می کردند که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود؛ در مقابل نژادپرستی و فاشیسم بایستید، نه به نژادپرستی، نه به اسلام هراسی، تبعیض علیه مهاجران خارجی را متوقف کنید، ما در کنار هم قوی تر هستیم، نژادپرستی جامعه را ویران می کند و ...
سخنرانان این مراسم نیز ضمن محکوم کردن گروههای نژادپرست و راست افراطی، تاکید کردند: جامعه انگلیس یک جامعه چندفرهنگی و چند نژادی است و در مقابل هرگونه تبعیض و نژادپرستی می ایستد.
آنان همچنین با انتقاد از سیاست های دولت ائتلافی انگلیس در قبال مهاجران خارجی اعلام کردند که دولت برای توجیه ناتوانی خود در حل مشکلات اقتصادی، حضور مهاجران خارجی را عامل این مشکلات معرفی می کند.
ˈجرمی کوربینˈ نماینده پارلمان از حزب کارگر در این باره گفت: مهاجران خارجی در طول دهه های گذشته خدمات زیادی را به جامعه انگلیس ارائه کرده اند و بدون حضور آنان معلوم نبود که جامعه ما امروز چه وضعیتی داشت.
وی افزود: ما باید متحد و استوار در مقابل هرگونه نژادپرستی بایستیم و این پدیده را از جامعه ریشه کن کنیم... اتحاد ما بسیار قوی تر از نژادپرستان است.
یکی از رهبران سازمان مدنی ˈاتحاد در مقابل فاشیسم و نژادپرستیˈ نیز در سخنان خود گفت: حدود 40 درصد از متخصصان و کارکنان سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس از مهاجران خارجی هستند و خدمات زیادی را به مردم این کشور ارائه می کنند.
وی افزود: معرفی مهاجران خاجی به عنوان عامل مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه انگلیس، کاملا ناعادلانه و غیرقابل پذیرش است.
اروپام**345
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن