تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802450601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزاران نفر در حمایت از همه پرسی کریمه در شهر اودسا تظاهرات کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هزاران نفر در حمایت از همه پرسی کریمه در شهر اودسا تظاهرات کردند مسکو - ایرنا- خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد: پنج هزار نفر از ساکنان شهر بندری اودسا در اوکراین امروز یکشنبه در حمایت از برگزاری همه پرسی در منطقه خودمختار کریمه این کشور تظاهرات کردند.


به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، شرکت کنندگان در این اجتماع اعتراض آمیز در بیانیه ای اعلام کردند که قصد دارند از این به بعد هر آخر هفته تظاهرات اعتراضی با محور تمرکززدایی قدرت در اوکراین، رسمیت یافتن زبان روسی و نیز جهت گیری سیاست خارجی این کشور برگزار کنند.
گزارش حاکی است: شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم های بزرگ اوکراین، روسیه و کریمه را به دست داشتند و شعارهای ˈهمه پرسیˈ، ˈاول کریمه، بعد اودساˈ، ˈروسیه و اوکراین باهم هستندˈ، ˈنازیسم را متوقف کنیدˈ، ˈاودسا یک شهر روسی استˈ، ˈهی هی اودسا! مجسمه باندرا(ملی گرای اوکراینی) را دور بیاندازیدˈ سر می دادند.
آنتون داویدچنکو رهبر شورای ˈگزینه مردمˈ به عنوان متحدکننده سازمان های غیردولتی منطقه در جمع تظاهرکنندگان گفت: ما از حمایت قانونگزاران و مقام های شهری که تا همین اواخر ما را به مقابله با افراط گرایان در کی یف تشویق می کردند و اکنون پنهان شده اند تا ببینند چه کسی پیروز می شود، برخوردار نیستیم.
وی خطاب به جمعیت حاضر افزود: من و شما فرصتی برای انتظار نداریم. ما به سوی پیروزی پیش می رویم.
داویدچنکو اضافه کرد: این بار بیش از 20 هزار نفر از ساکنان اودسا به خیابان ها ریختند و فردا این رقم بیشتر خواهد شد. هفته بعد باید به شورای شهر برویم تا آنان را برای برگزاری جشنی در شان هفتادمین سالگرد آزادسازی اودسا از دست نازی ها تحت فشار بگذاریم.
وی از مقام های محلی اودسا خواست به تبلیغات برای ارایه اطلاعات نادرست در رسانه های محلی پایان دهند، از فشار بر کانال های تلویزیونی حامی مخالفان دست بردارند و بازپخش کانال های تلویزیونی روسیه را از سرگیرند.
گزارش ایتارتاس حاکی است که شماری از تظاهرکنندگان برای شنیدن اخبار اولیه همه پرسی در منطقه خودمختار کریمه در میدان مرکزی اودسا باقی مانده اند.
در همین حال گفته می شود که تظاهرات اعتراضی امروز شهر بندری اودسا از سوی ساکنان روس زبان آن و با تکیه بر حمایت روسیه از این روند صورت گرفته است.
اودسا یکی از شهرهای بندری کشور اوکراین در کرانه دریای سیاه و شمار ساکنان آن در حدود 1/1 میلیون نفر است و چهارمین شهر بزرگ اوکراین محسوب می شود.
اودسا بزرگ ترین شهر کرانه دریای سیاه است و مرکز استانی به همین نام می باشد. شهر اودسا بر روی تپه هایی پیرامون بندرگاهی کوچک ساخته شده است.
روابط روسیه و اوکراین در هفته های اخیر بر سر تحولات اوکراین که به سرنگونی رییس جمهور روسوفیل این کشور و روی کار آمدن نیروهای سیاسی غربگرای مخالف وی منجر شد، به شدت متشنج شده است.
کارشناسان مسایل سیاسی با اشاره به حضور 15 میلیون روس زبان در کشور 46 میلیون نفری اوکراین می گویند که روسیه در صورت فشار بیشتر غرب برای تحمیل خواسته های خود در بحران اوکراین، می تواند از این ابزار برای مقابله با رویکردهای غربی بهره گیرد.
از این منظر روسیه در نهایت می تواند با تشویق روس زبانان اوکراین به درخواست برای فدرالی کردن این کشور اروپای شرقی، برنامه های غرب برای جدا کردن اوکراین از جبهه اتحاد با مسکو را با چالش های بنیادین مواجه کند.
این در حالی است که روابط روسیه با غرب هم اکنون نیز بر سر همه پرسی در منطقه خودمختار کریمه برای جدای از اوکراین و الحاق به روسیه و حمایت مسکو از این روند بسیار متشنج است.
اروپاما/518/ 3404
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن