تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815264682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین سنتی رفتن به کنار روخانه صوفی چای مراغه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیین سنتی رفتن به کنار روخانه صوفی چای مراغه برگزار شد مراغه - ایرنا - آیین سنتی رفتن به کنار رودخانه صبح روز چهارشنبه آخر سال در حاشیه رودخانه صوفی چای مراغه برگزار شد.


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، مردم این شهرستان هر سال در آخرین روزهای سال و در آستانه عید نوروز به منظور طلب برکت و روشنایی و برآورده شدن آرزوهای خود، به حاشیه رودخانه می روند.
مردم در این آیین کوزه های سفالی خود را که از روزهای قبل برای پرکردن آب در روز چهارشنبه سوری خریداری یا تهیه کرده اند، از آب این روخانه پر کرده و آن را به عنوان مظهری از روشنایی و خیر و برکت به خانه های خود می برند.
در این آیین سنتی، جمعیت انبوهی از اقشار مختلف مردم بویژه دختران و پسران جوان و مجرد و دم بخت برای طلب آرزوهای خود در مسیر رودخانه صوفی چای منظره بدیع و جالبی را به وجود می آورند.
شستن دست ها و صورت، فرو کردن قیچی در آب، گرفتن ناخن انگشتان، پریدن از آب، سنگ اندازی به رودخانه، و آرزوی دختران جوان برای بخت گشایی از دیگر آداب این آیین قدیمی و سنتی چهارشنبه آخر سال در مراغه است.
رودخانه صوفی چای مراغه به طول حدود 120 کیلومتر از ارتفاعات کوه سهند سرچشمه گرفته و پس از طی چند شهر جنوبی آذربایجان شرقی به دریاچه ارومیه می ریزد.
7485/590/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن