تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804023663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین گرامیداشتˈعلیرضا سایه بانˈ نخبه ریاضی کشور در انزلی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیین گرامیداشتˈعلیرضا سایه بانˈ نخبه ریاضی کشور در انزلی برگزار شد انزلی - ایرنا - مراسم بزرگداشت زنده یاد ˈعلیرضا سایه بانˈ دانشجوی نخبه ریاضی کشور و کاندیدای دکترای افتخاری با حضور جمعی از اعضای خانه ریاضیات ، فرهنگیان ، جوانان ، فعالان اجتماعی ، دوستداران علم و خانواده این شهید راه علم و دانش در انزلی برگزار شد.


به گزارش روز شنبه ایرنا، در این مراسم که با حضور اعضای خانه ریاضیات علیرضا سایه بان انزلی برگزار شد لوح تقدیری از سوی این انجمن و همچنین از سوی شورای شهر به والدین زنده یاد سایه بان اهداء شد.
حاجت پور مسئول ستاد برگزاری همایش در این آیین با اشاره به اینکه طرح بزرگداشت سالانه این شهید راه علم و دانش مصوبه آموزش و پرورش را دارد خواستار برگزاری مراسمی درخور برای زنده یاد سایه بان شد.
ˈمیلاد ابراهیم زاده ˈ مدیر خانه ریاضیات ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری این مراسم علیرضا سایه بان را الگویی بی بدیل برای تمام نوجوانان و جوانان این شهر دانست.
وی یادآور شد: مرحوم سایه بان در حالی که فقط 16 سالش بود سد کنکور را گذراند و در بهترین دانشگاه کشور ، صنعتی شریف قبول شد . او در حالی که در زمان دانشجویی خود در رشته ریاضی در حال تحصیل بود به تشویق و عنایت دکتر تابش ریاست وقت دانشگاه شریف به تدریس کامپیوتر در دانشگاه پرداخت .
ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: خانه ریاضیات انزلی افتخار می کند که نام علیرضا سایه بان بر روی این نهاد است.
مدیر خانه ریاضیات انزلی همچنین خطاب به مسئولان یادآور شد: انزلی افراد مستعد بسیاری دارد که باید قدر آنها شناخته و زمینه رشد و پیشرفت هرچه بیشتر آنان فراهم شود.
ریاست شورای علمی خانه ریاضیات بندرانزلی نیز خواستار برگزاری مراسم سالانه یادبود این شهید راه علم اندوزی ، و ساخت تندیس و نامگذاری خیابانی به نام سایه بان و برگزاری مسابقات و برنامه هایی با نام و یاد او با هدف الگو برداری نوجوانان و جوانان شهر از این اسوه علم و دانش و اخلاق شد.
ˈمحمدرضا پژوهندهˈ در ادامه به نیابت از اعضای این انجمن لوح یادبودی به خانواده زنده یاد سایه بان تقدیم کرد.
ˈمریم ساحلی ˈ بانوی روزنامه نگار و نویسنده اهل انزلی از حاضران در مراسم در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: مشاهیر علمی فرهنگی می توانند الگوهای مناسبی برای جوانان باشند بنابر این معرفی و ارج نهادن به آنها باید در برنامه های مسئولان شهرستان قرار گیرد.
وی با اشاره به توجه متولیان شهرستان به بخش ورزش و قهرمانان ورزشی خاطرنشان کرد : باید به فعالان عرصه های علمی و فرهنگی شهرستان نیز توجه شود تا جوانان با انگیزه بیشتری در این بخش تلاش کنند.
ˈ آرش آذر سعید ˈ دانشجوی رشته آمار دانشگاه گیلان و از برگزیدگان مسابقات پژوهشی دانش آموزی در سالهای گذشته ، نیز در حاشیه مراسم به ایرنا گفت: این مراسم فرصتی برای توجه دادن بیشتر مسئولان به نخبه های علمی و فرهنگی شهرستان است .
وی افزود : با توجه به اهمیت علم و عالم در اسلام ، مراسم باید مراتب باشکوه تر و از سوی متولیان آموزش و پرورش و با حضور مسئولان بلندپایه شهرستان برگزار شود.
بهمن زنجانخواه از اعضای شورای اسلامی شهر نیز با گرامیداشت یاد و خاطره این نخبه شهر قول تامین بودجه و برگزاری این مسابقه را داد.
یکی از دانشجویان جوان حاضر در مراسم با ابراز تاسف از درگذشت این نخبه علمی کشور گفت : هنوز هم به فعالان عرصه علمی در شهرستان توجه بایسته ای نمی شود.
در قرآن (سوره طه 54) آمده است : ˈ اما چون انسان به زیور علم و دانش آراسته گردد در ردیف ذات اقدس حق تعالی و ملائک مقرب قرار خواهد گرفت زیرا خلقت همه جهان آفرینش بر این اصل استوار است که انسان ها عالم شوند و حقایق امور را دریابند ˈ و در سوره بقره 269 آمده ˈعلم از بزرگترین نعمت های الهی است که نصیب انسان شده و البته درقبال آن وظایفی را شامل حال او می نماید ، وظایف و مسئولیت هایی که بر عهده یک شخص عالم است بسیار بیشتر از شخص جاهل می باشد و هرگز جاهل و عالم یکسان نیستند ˈ ، و مسئولان و کارگزاران نیز در قبال جویندگان علم و دانش و عالمان مسئولیتی خطیر دارند.
زنده یاد علیرضا سایه بان دانشجوی برجسته ریاضی کشور و کاندیدای دکترای افتخاری بود.
وی ششم بهمن 57 در بندر انزلی متولد شد . قبل از رفتن به مدرسه به اعداد ریاضی تسلط کامل داشت . پنج سال و نیمه بود که وارد دبستان شد و در کلاس دوم ابتدایی کنار معلم با ایمان و دلسوزی بنام خانم پروین غمخوار ن‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژاد قرار گرفت . پس از آموختن قرآن مجید و تفسیر آیات زیبای آن از ایشان ، همواره آن را چراغ روشنی بخش زندگی خود قرار داد . دوران راهنمایی تحصیلی را به لحاظ داشتن هوش و استعداد سرشار طی دو سال و به صورت جهشی در مدرسه نبوت انزلی سپری کرد .
در دوران ابتدایی و راهنمایی نفر برگزیده مسابقات قرآن ، نهج البلاغه ، کتابخوانی ، ریاضی و علمی گیلان بود و دو سال پیاپی به مسابقات کشوری ( رامسر ) دعوت شد .
وی علاقه و تبحر زیادی به مقاله نویسی ، شعر و خطاطی داشت . در سال تحصیلی 70-71 با انتخاب رشته ریاضی وارد دبیرستان شد و چون عقیده داشت نباید صرفا برای گرفتن نمرات درسی تلاش کرد در طول دبیرستان به مطالعه دهها جلد کتاب در مقوله فلسفه و عرفان و زندگی ائمه اطهار (ع) و مطالعات وسیعی در زمینه فیزیک و ریاضی و سایر دروس انجام داد .
در سن 16 سالگی موفق به اخذ دیپلم شد و سپس در رشته ریاضی دانشگاه صنعتی شریف تهران در مقطع کارشناسی پذیرفته شد . پس از گذراندن سال اول ، علاوه بر تحصیل در رشته ریاضی به تحقیق فعالیت وسیعی در رشته کامپیوتر و برنامه ریزی آن مشغول شد و به تشویق و عنایت دکتر تابش ریاست دانشکده به تدریس کامپیوتر در دانشگاه پرداخت و در زمینه انتشار مقالات بین المللی در رشته ریاضی ، طراحی و پیاده نمودن پروژه های مختلف در ارتباط با شرکت های کامپیوتری و ترجمه کتب بین المللی در رشته کامپیوتر همکاری مؤثر داشت و عضو فعال مجله ریاضی دانشگاه شریف بود .
این دانشجوی نخبه سال سوم ریاضی، روز سه شنبه 26 اسفندماه 1376هنگام بازگشت از نخستین همایش ریاضی دانشجویان کشور در جاده اهواز - اندیمشک در اثر سانحه تصادف به همراه شش نخبه علمی دیگر کشور جان خود را از دست داد.ک/3
620/ 603
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن