تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820037591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اطلاعات جمعیتی و جمعیت شناسی یکی از مولفه های مهم جوامع به شمار می رود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اطلاعات جمعیتی و جمعیت شناسی یکی از مولفه های مهم جوامع به شمار می رود تبریز - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: بحث آمار و اطلاعات جمعیتی و جمعیت شناسی یکی از مولفه های مهم جوامع به شمار می رود.


مهدی اسماعیلی روز سه شنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی استان اظهار کرد: پایه و اساس هرکاری، داشتن اطلاعات و آمار دقیق است و براساس این آمار است که برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: آمار و اطلاعات این امکان را به مسوولان می دهد که برای اساس داده ها، تحلیل های مختلف را انجام داده و با رصد موضوعات اجتماعی و فرهنگی، ظرفیت های موجود جامعه را شناسایی و برنامه ریزی کنند.
اسماعیلی گفت: یکی از اطلاعاتی که ثبت احوال در اختیار مسوولان قرار می دهد گزارشی از ثبت چهارواقعه حیاتی است و مسوولان براساس این اطلاعات، نسبت به بررسی علل مرگ و میر و یا ازدواج و طلاق می پردازند.
وی افزود: سایت جامع اطلس اجتماعی در امور اجتماعی استانداری راه اندازی شده و یکی از شاخه های قابل بررسی در این اطلس، موضوع میزان آمار ازدواج و طلاق در استان است که نتایج آن در تحکیم بنیان خانواده تاثیر گذار می باشد.
اسماعیلی گفت: بر اساس داده های آماری که از سوی ثبت احوال در اختیار استان قرار می گیرد برنامه ریزی دقیق برای جامعه تدوین می شود و این داده ها باید به روز و کامل باشد چرا که در برنامه ریزی نمی توان به داده های آماری و سرشماری 10 سال پیش تکیه کرد.
وی از ثبت احوال استان خواست در کنار ارایه آمار خام، بخش پژوهش خود را نیز تقویت کند و با ارایه آمارهای تحلیل شده، جامعه را در چند و چون وقایع حیاتی قرار دهد.
7233/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن