تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805647279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار: حفاظت محیط زیست مولفه ای مهم در اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ابتکار: حفاظت محیط زیست مولفه ای مهم در اقتصاد مقاومتی است انزلی - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در گردهمایی مدیران کل حفاظت محیط زیست استان ها گفت: حفاظت محیط زیست، مولفه ای مهم در اقتصاد مقاومتی است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمعصومه ابتکارˈ روز شنبه در این گردهمایی که در شهرستان انزلی برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت منابع آب و انرژی از نقاط ضعف رویکردها و سیاست های کشور بوده و نیازمند یک راهبرد است که اقتصاد مقاومتی می تواند این راهبرد را فراهم کند.
وی با اشاره به همگامی سیاست های اقتصاد مقاومتی با توسعه پایدار افزود: بدون توجه به ظرفیت های زیستی و مدیریت صحیح بر منابع خاک، آب و انرژی قادر به مقاوم کردن اقتصاد و دستیابی به توسعه پایدار نخواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: باید برنامه ها و سیاست های ملی به ویژه در بحث محیط زیست انسانی را مبتنی بر این رویکرد ارائه دهیم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم حرکت به سوی توسعه تصریح کرد: توسعه پایدار به معنی توسعه ای است که درست مدیریت شده باشد .
وی مهم ترین مولفه مدیریت توسعه را توجه به محیط زیست عنوان و خاطرنشان کرد: اگر محیط زیست در راس هرم تصمیم گیری قرار بگیرد، با حداقل عوارض و برداشت از منابع پایه روبرو می شویم.
ابتکار با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های زیستی و میزان تجدیدپذیری در هنگام برداشت از منابع پایه گفت: ما خیلی بیشتر از توان زیستی رد پای اکولوژیک از خود به جا گذاشته ایم .
وی با اشاره به این که ما از طبیعت کشور بهره کشی می کنیم، افزود : اگر مساحت ایران سه تا سه و نیم برابر اکنون و منابع آب ، خاک و جنگل نیز سه برابر می بود نیز با این نوع برداشت، باز هم کفایت نمی کرد .
وی نگاه روشن و مثبت رییس جمهوری به مباحث محیط زیست را برای بهبود شرایط امیدوارکننده خواند و یادآور شد: در برنامه تبلیغاتی دکتر روحانی یکی از مولفه های اصلی بحث محیط زیست بود و اقتصاد سبز امروز همان نگاه اقتصاد مقاومتی با زبان و رویکرد دیگر است.
ابتکار خاطرنشان کرد: اگر هزینه هایی را که به طبیعت وارد می کنیم کاهش دهیم، اقتصاد ما پایدار می شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: حکمروایی مطلوب در محیط زیست مورد تاکید رییس جمهوری بوده است.
وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست باید توانمندی مدیریت محیط زیست را ابتدا در خود ایجاد کند تا با همراهی دولت، مجلس و قوه قضاییه، رسانه ها و نهادهای مدنی و شوراهای اسلامی بتوانیم بحران محیط زیست را به سلامت پشت سر بگذاریم .
ابتکار افزود: با یک همت ملی باید بکوشیم سایه شوم تخریب و خشکسالی را از سر کشور رفع و فضای سالم کار، تلاش و رشد اقتصادی را فراهم کنیم .
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور یادآور شد: در شش ماه گذشته تحولات خوبی در بحث محیط زیست کشور رخ داده است.
وی آلودگی هوا را در بین همه مسائل از جدی ترین مسائل ملی عنوان و اظهار کرد : اقدامات بسیار خوبی در موضوع آلودگی هوای شهرها و مقابله با گرد و غبار رخ داده است.
وی با اشاره به ارسال لایحه هوای پاک به مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست ها را بزودی در دولت ارائه می دهیم و برنامه هایی که با جزئیات به وظایف و تکالیف دستگاه های مختلف می پردازد ، دنبال می کنیم .
ابتکار خاطرنشان کرد: کیفیت سوخت از معضلات مهمی است که از آن رنج می بردیم ولی با انکار از سوی مراجع مربوطه مواجه بودیم .
وی با بیان این که در سال های اخیر سوخت فوق العاده آلوده ای در کشور توزیع می شود، خاطرنشان کرد: همراهی برای اصلاح این مساله اکنون در وزارت نفت وجود دارد .
ابتکار ادامه داد: اگر سوخت و استاندارد خودروها مشکل داشته باشد، همه کشور آسیب می بیند و سازمان باید پیگیر رفع این معضلات باشد.
وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی شهرداری ها، معضل آلودگی هوای کلان شهرها را حل کنیم .
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه این گردهمایی ، ارزیابی زیست محیطی طرح ها را روشن کننده مسیر توسعه خواند و افزود : طرح های بزرگ مشمول انجام مطالعات زیست محیطی هستند .
ابتکار تاکید کرد : ارزیابی زیست محیطی فقط یک مطالعه نیست بلکه یک برنامه اجرایی برای کاهش عوارض و آثار مخرب طرح در محیط زیست است.
وی با بیان اینکه توسعه باید خود را با محیط زیست تنظیم کند، گفت: هزینه اجرای طرح ها بر محیط زیست نباید بیشتر از درآمد، اشتغالزایی و ارزش افزوده طرح باشد.
رییس سازمان محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: باید ساز و کار موثر برای اجرایی شدن نتایج ارزیابی ها وجود داشته باشد.
وی در ادامه گفت : سازمان حفاظت محیط زیست باید با داشتن توانمندی برای پایش ، به طور مستمر وضعیت شاخص های آب ، هوا و خاک را پایش و در نهایت گزارش وضعیت را تهیه و ارائه کند .
وی با تاکید بر استفاده از فناوری های نوین به عنوان یکی از رویکردهای سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: با همکاری مراکز تحقیقاتی - پژوهشی ، فناوری های نوین به کمک ما می آیند.
ابتکار ، حفاظت از منابع اب و رودخانه ها را یکی از رویکردهای مهم سازمان عنوان و تصریح کرد: مدیریت منابع آب و پسماند بسیار اهمیت دارد و گیلان نمونه بارز استانی با ظرفیت فوق العاده زیستی و ارزش های بالای طبیعت ولی گرفتار معضل پسماند، فاضلاب و توسعه ناپایدار است .
وی اظهار کرد: قانون مدیریت پسماند برای مدیریت زباله ها وجود دارد که باید در برنامه های شهرها لحاظ شود.
ابتکار طرح ایجاد مسیر سبز و ساحل پاک را گام اول در شروع این حرکت عنوان و تصریح کرد :با پیشنهاد دکتر فرشچی و همراهی دکتر مجابی، استانداران شش استان تفاهمنامه امضا کردند تا کار جدی مدیریت پسماند را در استان های شمالی - ساحلی، بویژه گیلان که با مشکلات جدی مواجه است، انجام دهیم .
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد : باید با همت شهرداری ها و شوراها ، استانداران ، وزارت کشور یک بار برای همیشه مسئله پسماند را به شکل صحیح مدیریت کنیم .
وی تاکید کرد : ضروری است جنبه های اقتصادی و اشتغالزایی را در کنار محیط زیست و حفظ سلامت دنبال کنیم .
وی با اشاره به لزوم احیای رودخانه های دچار بحران آلودگی ادامه داد: در گیلان رودخانه های ارزشمندی نیاز به بازسازی دارند.
ابتکار خاطرنشان کرد: مهمترین معضل برای تالاب انزلی و پارک ملی بوجاق، بحث فاضلاب و مدیریت نشدن بخش عمده پساب هاست که انتظار می رفت در هشت سال گذشته خیلی از برنامه ها اجرا شود.
ابتکار این مژده را داد که دولت برای بحث های محیط زیستی مدیریت پسماندها، فاضلاب ها و رفع آلودگی ها اعتبارات خوبی را در سال 93 پیش بینی کرده است .
وی تصریح کرد : در بحث هوا، اعتبارات خوبی به ویژه از محل هدفمندسازی یارانه ها برنامه ریزی شده که تحولاتی در ذیل هدفمندسازی یارانه ها خواهیم داشت.
وی افزود : گرچه یارانه ها جبرانی برای مسائل معیشتی است اما تاکنون از این محل آسیب های زیادی دیده ایم .
ابتکار با تاکید بر لزوم تغییر الگوی مصرف انرژی گفت : مجلس و دولت در این خصوص رویکرد مشترک دارند و این نگاه دنبال می شود.
وی با اشاره به تنش های آبی کشور و تهدید خشکسالی تصریح کرد: در بخش آب نیز دولت یارانه سنگینی می دهد که این هزینه واقعی آب را کاهش می دهد و باید این الگوی مصرف اصلاح شود.
وی ادامه داد: بی تردید الگوی مصرف در موضوع انرژی و آب باید تغییر کند و این مستلزم تغییرات قیمتی در این دو بخش است .
وی با اشاره به تاثیرات آلودگی شدید هوای هشت شهر بزرگ کشور بر سلامت 35 میلیون نفر جمعیت این شهرها و تحمیل هزینه های سنگین بر سلامت آنها گفت: اصلاح الگوی مصرف انرژی در نهایت این هزینه ها را کاهش و سلامت مردم را افزایش می دهد.
وی ادامه داد: مسئله ارزیابی های زیست محیطی باید از مبداء و زمانی که اندیشه توسعه و اجرای یک طرح در حال شکل گیری است، لحاظ شود تا برنامه ریزی ها همگام با محیط زیست باشد.
معاون رییس جمهوری با اشاره به این که در دوره دشواری های متکثر ، متعدد و پیچیده محیط زیست قرار داریم، اضافه کرد: کسانی که دغدغه دارند، متوجه این شرایط خطیر و ضرورت همراهی همه ارکان نظام برای رسیدن به تصمیم درست و اجرای درست به دور از مناقشات جناحی و گروهی برای رسیدن به اهداف والای انقلاب و نظام هستند. ک/2
620/695/508
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن