تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801776638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تئاتر یکی از ابزارهای مهم برای معرفی فرهنگ اسلامی به جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تئاتر یکی از ابزارهای مهم برای معرفی فرهنگ اسلامی به جهان است بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: یکی از ابزارهای مهم برای معرفی فرهنگ اسلامی به جهان و به خصوص فرهنگ غرب، تئاتر است.


ˈحسن هاشمیˈ روز شنبه در مراسم گشایش هفتمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای دانشگاه های آزاد اسلامی شرق کشور در بیرجند افزود: با توجه به قدمت هنر تئاتر و علاقه بشر به این مقوله فرهنگی، تئاتر زمانی موفق و تاثیرگذار می شود که در متن آن مفاهیم بلند انسانی و اندیشه های عمیق و پویا جای گرفته باشد.
وی گفت: در این بین جشنواره تئاتر دانشجویی بهترین فرصت برای ارایه موضوعات و الگوهای مختلف فرهنگی به مردم در قالب نمایشنامه و تئاترهای مختلف است.
هاشمی افزود: برای اینکه تئاتر بتواند در کشور به شکوفایی رسیده و جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند، نیازمند ایده های نوین، نمایشنامه های با محتوای قوی و هنرمندان مستعد است که تئاتر دانشجویی با ساماندهی گروه های مختلف هنری و پرورش نیروهای خلاق و مستعد در حوزه تئاتر می تواند زمینه شکوفایی تئاتر را در کشور فراهم کند.
وی فرهنگ سازی با کمک تئاتر، افزایش نظم و کیفیت تئاترهای ارایه شده در سطح کشور توسط هنرمندان و غنی سازی محتوای نمایش نامه های مخصوص تئاتر و تربیت هنرمندان متخصص دینی را از اهداف برگزاری تئاتر دانشجویی برشمرد.
هاشمی در بخش دیگری گفت: در سال های اخیر ادبیات نمایشی ایران به برکت فرهنگ حماسی معاصر یعنی دفاع مقدس، شاهد تحولات زیادی در خود بوده است که این جنس از تئاتر در جهان بی رقیب است.
رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند نیز در حاشیه این مراسم به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در هفتمین دوره جشنواره تئاتر دانشجویی که تا پنجشنبه هفته جاری در جریان است، 15 گروه از شهرهای مشهد، قوچان، کاشمر، تربت جام و بیرجند شرکت دارند.
حجت الاسلام ˈحسین واقعیˈ افزود: هر چند در فراخوان اعلام شده بود موضوعات آزاد است، اما محورهای اصلی متن ها شامل نگاه ویژه به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، نگاه بومی، ملی، منطقه ای و اسلامی، موضوعات حماسی(بر گرفته از شاهنامه و دفاع مقدس) و نیز معضلات اجتماعی نظیر طلاق یا اعتیاد از جمله این موضوعات است.
وی با بیان اینکه درمرحله نخست 47 متن از استان های سه گانه خراسان به دبیرخانه ارسال شده بود، گفت: در مرحله بازخوانی 45 متن و در مرحله بازبینی 15 متن پذیرفته شد که همزمان در دو سالن گلبانگ و الغدیر بیرجند به نمایش درخواهد آمد.
به گفته حجت الاسلام واقعی، از میان نمایش های اجرا شده در این جشنواره، تماشاچیان آثار برگزیده را انتخاب کرده و پس از آن آثار برگزیده توسط داوران به مرحله نهایی راه یافته و مورد قضاوت قرار می گیرد.
وی افزود: همزمان با اختتامیه و تقدیر از گروه های برتر، برای دانشجویان علاقه مند به حوزه تئاتر کارگاه های آموزشی مرتبط با تئاتر و نمایشنامه نویسی برگزار می شود.666 /665
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن