تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820538627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیچ توجیهی برای بهبود شرایط اقتصادی فرهنگیان پذیرفته نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس حوزه آموزش و پرورش: هیچ توجیهی برای بهبود شرایط اقتصادی فرهنگیان پذیرفته نیست تهران - ایرنا - کارشناس حوزه آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان ما امروز رفتاری متفاوت با دیروز را طلب می کنند و برای بهبود شرایط اقتصادی آنان هیچ توجیهی پذیرفته نیست.


محمدرضا شریف کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا با بیان اینکه پرداختن به روش های بهبود شرایط اقتصادی از وظایف صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان شرکت بزرگ خانواده فرهنگ کشور است، ادامه داد: محصول معلم یک کالای عمومی است یعنی وقتی تولید شد هم خود دانش آموز هم خانواده او از آموزش او بهره مند می شوند بهمین دلیل هیچ تولیدی همپای تولید محصول معلم نیست.
وی یادآورشد: برای کیفیت بخشی به این کالا هیچ راهی نداریم جز اینکه به فکر برنامه های سریع و اقتصادی باشیم تا از میزان فشار و تبعیض بین معلم کاسته شود.
مشاور صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: تامین رفاه، مسکن و بیمه از جمله وظایف این صندوق است که به نظر می رسد دچار نوعی رخوت شده است.
شریف کاظمی تصریح کرد صندوق و بنگاه اقتصادی نیازمند تصمیم گیری سریع است و برغم تمامی زحماتی که متولیان اداره صندوق می کشند از برنامه تعیین شده، خواست وزیر آموزش و پرورش و انتظار فرهنگیان عقب تر هستیم.
وی علت این امر را عضویت بیش از 760 هزار نفر از فرهنگیان در این صندوق به عنوان یک بنگاه بزرگ اقتصادی دانست و بیان داشت: معلم به عنوان عنصر اصلی تعلیم و تربیت عامل اساسی تحول بنیادین به شمار می رود از این رو برای شادابی و سر زنده بودن باید برای او فرصت های اقتصادی فراهم کرد تا به افزایش انگیزه خدمت منجر شود.
کارشناس حوزه آموزش و پرورش یادآور شد: هر چند اعتبارات سال آینده این وزارتخانه 26 درصد افزایش یافته است اما هنوز هم نیازمند شناسایی منابع جدید و متنوع برای صندوق ذخیره فرهنگیان هستیم.
شریف کاظمی توضیح داد: آموزش و پرورش امروز یک شبکه تصمیم سازی اقتصادی را طلب می کند و عمده مشکلات کنونی ناشی از ضعف تصمیمات دیروز است اما نمی توان دایم به گذشته معطوف شد چون ما نیز به مرور زمان تبدیل به دیروز شده و باید پاسخگوی عملکردمان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های وزیر آموزش و پرورش طراحی نظام خاص بازنشستگی فرهنگیان است و کیست که نداند این از وظایف صندوق است؟
این استاد دانشگاه اظهار داشت: پرداخت سرانه به مدارس غیردولتی، بیمه، سفر فرهنگیان اعم از گردشگری و زیارتی بویژه برای فرهنگیان بازنشسته از جمله موضوعاتی است که از سوی وزیر آموزش و پرورش مطرح شده که صندوق ذخیره فرهنگیان برای اجرایی شدن آن باید پیشقدم باشد و به روند عملیاتی شدن کارها سرعت دهد.
فراهنگ (4)**1883**1588
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن