تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802232458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان در قالب ۶ هلدینگ اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد:
ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان در قالب ۶ هلدینگ اقتصادی
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان از ساماندهی صندوق ذخیره در قالب ۶ هلدینگ خبر داد و گفت: قرار گرفتن در میان ۵ صندوق برتر سرمایه‌گذاری کشور یکی از اهداف و افق آینده مؤسسه است.
به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران شهاب الدین غندالی، مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، با تبیین هدف تأسیس مؤسسه، به واکاوی عملکرد 18 ساله این مؤسسه پرداخت و اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان تجمیع قدرت 800 هزار فرهنگی است که می‌بایست  اعتبار آن را با هم‌افزایی افزایش داده و به فرهنگیان منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت معلم است، تصریح کرد: نظام آموزشی کشور می‌بایست در کنار طراحی اصول نظام تعلیم و تربیت به معیشت معلمان نیز توجه نماید زیرا  بر اساس آموزه‌های دینی همان‌گونه که پیامبر الگو و اسوه زندگی بشر بوده و هست، معلم نیز می‌بایست در کانون و محور تعلیم و تربیت قرار گرفته و الگوی دانش‌آموزان باشد.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه بخشی از سردرگمی فعلی در نظام تعلیم و تربیت، گم شدن دانش‌آموزان در فضای مجازی، و روی آوردن به الگوهایی غیر از معلم ، حاصل دغدغه معیشتی فرهنگیان است، لذا توجه به معیشت فرهنگیان را برای اعتلای کشور ضروری است.

غندالی با تأکید بر اینکه کاهش گرفتارهای معیشتی معلم‌، هدف تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان بوده ولی متأسفانه پس از گذشت 18 سال هنوز محقق نشده‌است، تصریح کرد: برنامه‌های مؤسسه را برای تحقق این امر با اصلاح اساسنامه آغاز شد تا عضویت بازنشستگان همچنان تداوم داشته‌باشد، سهم مالکانه‌ی اعضا محاسبه و در اختیارشان قرار گیرد، بازنشسته‌ها نیز بتوانند در این مؤسسه عضو شوند و سودحاصل از سرمایه‌گذاری اعضا به صورت قابل برداشت و غیربرداشت در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با انتقاد از مدیریت شرکت‌های تابعه و تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی در شرکت‌ها اظهار داشت: متأسفانه عطش سودآوری هم‌چون بخش خصوصی در مجموعه شرکت‌های تابعه دیده نمی‌شود، به هم‌افزایی و تعامل شرکت‌های تابعه بی‌توجهی شده و هیچ‌یک از شرکت‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده نمی‌کنند.

غندالی با تأکید بر ضرورت گشایش حساب در بانک سرمایه توسط تمامی شرکت‌های تابعه، گفت: بانک سرمایه محور سرمایه‌گذاری گردش مالی شرکت‌ها قرار گیرد اما تعامل با دیگر بانک‌ها برای دریافت تسهیلات نیز مد نظر باشد.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، افزود: بی‌ثباتی مدیریتی این مؤسسه و شرکت‌های تابعه نیز از تنش‌های سیاسی و مدیریت دولتی حاکم بر مؤسسه نشأت می‌گیرد که این عامل خود به نوعی در عملکرد مؤسسه تأثیرگذار است.

غندالی با بیان درصد ترکیب سرمایه‌گذاری مؤسسه، گفت: ترکیب سرمایه‌گذاری مؤسسه با مطالعه و کارشناسی انتخاب نشده و غالباً مکمل یکدیگر نیستند زیرا برخی از سرمایه‌های صندوق بابت رد دیون دولت به مؤسسه واگذار شده که این امر نیز ساماندهی خواهد شد و انتخاب سرمایه‌گذاری های دارای سودپایدار در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه منابع صندوق ذخیره باید سرمایه‌گذاری شود نه هزینه، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت بزرگ حداکثری خانواده فرهنگیان، توزیع ارزش افزوده به جای سود مستقیم، تدوین سند نقشه راه بر مبنای اهداف مؤسسه، حرکت در مسیر سیاست‌های راهبردی نظام و ایجاد چرخه‌ی تولید ثروت بر مبنای ثروت به عنوان ارزش‌های راهبردی مؤسسه در دست اجراست.
مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، آگاه‌سازی اعضا، توانمندسازی مؤسسه با اصلاح فرآیند مدیریتی، ارزش آفرینی با محاسبه سهم مالکانه‌ی هریک از اعضا را از اهداف کلان صندوق ذخیره عنوان کرد.

غندالی از ساماندهی صندوق ذخیره در قالب 6 هلدینگ خبر داد و گفت: گروه مدیریت پولی، بانک، بیمه شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، گروه صنعت و معدن، گروه شرکت‌های مرتبط با اقتصاد آموزشی، گروه ساختمان و صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان، گروه انرژی (نفت و فسیلی) پتروشیمی‌، برق ( فسیلی و انرژی‌های پاک) و گروه کارگزاری‌های توزیع ارزش افزوده و کارت‌های اعتباری، هلدینگ‌های این مؤسسه است.
انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن