تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819415765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال از بازگشت هنرمندان مهاجر/ پرداخت ها شاید رضایت را جلب نکند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی: استقبال از بازگشت هنرمندان مهاجر/ پرداخت ها شاید رضایت را جلب نکند تهران - ایرنا – مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت ارشاد معتقد است توفیقات و شکست های یک مدیر، همواره در گروه برنامه ها، نگاه کارشناسانه و تعامل وی با همکاران است و این اداره کل در دور جدید برنامه هایش سعی دارد تا توفیقات تئاتر کشور را بیش از گذشته ارتقا دهد.


تئاتر همواره به عنوان هنری انسان ساز، جریان ساز و تاثیرگذار در سیر رشد جوامع مطرح بوده است.
اما حکایت تئاتر در ایران به دلیل وابستگی شدید فرهنگ ایرانی به آیین ها، خرده نمایش ها و مناسک از یک سو و وارداتی بودن هنر تئاتر از سوی دیگر باعث شده تا همواره شک و دو دلی فراوانی در جهت بهره بردن از این هنر و قدرت نفوذ آن در میان عموم مردم وجود داشته باشد.
بر همین اساس است که مدیریت جدید اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصل و اساس برنامه های این نهاد را بر برقراری تعامل میان مدیران و هنرمندان و حرکت در راستای خواسته های دولت و نظام برنامه ریزی کرده است و در این راستا سعی کرده تا ضمن تکریم هنرمندان و تاکید بر کنار گذاشتن نگاه های سلیقه ای در امر ممیزی با اتکا به داشته های هنرمندان تئاتر از این هنر به عنوان یک ابزار مهم در راستای ارتقای دیپلماسی عمومی و سیاسی بهره ببرد.
در ادامه حضور و گفت و گو با مدیرکل اداره هنرهای نمایشی ارشاد در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) محور پرسش ها و گپ و گفت بر پایه حرکت هستی شناسانه این اداره کل در تعامل با نیروهای جوان، تکریم هنرمندان شهرستانی، نحوه دعوت از هنرمندانی که در خارج از کشور مشغول فعالیت هستند، بدهی های به جا مانده از مدیران قبلی و تاکیدات مقام معظم رهبری در امر ارتقای فرهنگ عمومی استوار شده است که بخش سوم این گفت و گو در ادامه از خاطر شما می گذرد.
س: طی سه، چهار سال اخیر بودجه های عجیب و غریبی بدون هیچگونه برنامه ریزی در بدنه اداره کل هنرهای نمایشی کشور خرج شد، مانند راه اندازی بنیاد ادبیات نمایشی و یا ضبط آثار صحنه ای برای توزیع آنها در شبکه «نمایش در خانه» که با وجود پرداخت ها و بدهی های متعدد به هیچ نتیجه ای نرسیده؛ یا تاسیس مجموعه تئاترشهر استان ها که اغلب آنها برخلاف گفته مسئولان که مجموعه ای کامل ساخته شده است، یا از امکانات صوتی و نوری مناسبی برخوردار نیستند و یا فاقد پلاتوی تمرین یا حتی رختکن و اتاق گریم هستند، دلیل وجود این آسیب ها نیز نبود یک کلام قاطع در مدیریت بودجه محدود حوزه هنری های نمایشی کشور است، صراحتا می پرسم که آیا شما به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در بحث مدیریت این مجموعه به ویژه بحث خرج و هزینه کرد بودجه دارای کلامی قاطع و مبتنی بر برنامه ریزی هستید یا خیر؟

- مساله برنامه ریزی صحیح، اصولی، مبتنی بر کار کارشناسی و ثمرات آن مهمترین کارنامه و ماحصل فعالیت هر مدیر و مسئولی در دوران خدمت او به شمار می رود؛ در بحث هدر رفت بودجه محدود تئاتر درباره مواردی که به آنها اشاره کردید با شما موافقم.
از سوی دیگر، هم شما و هم هنرمندان و علاقه مندان به تئاتر مطلع هستید که رشته کاری و تخصص و تجربه من در طی دوران مدیریتم در حوزه صدا و سیما بوده است و به واسطه این تجربه بسیار امیدوارم که بتوانم از ظرفیت های رسانه ملی و فرصت و ارتباطی که به واسطه حضور من در اداره کل هنرهای نمایشی ایجاد شده است به بهترین نحو ممکن استفاده کنم.
بعد از صحبت هایی که آقای ضرغامی با هنرمندان تئاتر داشتند که بسیار هم مورد استقبال آنها قرار گرفت، به شخصه نیز جلسات متعددی با هنرمندانی که طی سال های گذشته تجربه تولید تله تئاتر (نمایش های تلویزیونی) و جوانانی که استعداد و خلاقیت مثبتی در این زمینه داشتند برگزار کردم تا بتوانیم با تولید نمایش های تلویزیونی با توجه به استانداردهای لازم و کیفی علاوه بر تولید و ارائه این نمایش های تلویزیونی بتوانیم به رشد اقتصاد تئاتر و افزایش سرانه مخاطبان این هنر در سراسر کشور گامی مثبت و سازنده برداریم.
همچنین نباید فراموش کنیم که مناسبت های مختلف ملی و مذهبی در تلویزیون بسیار پر اهمیت است و این رسانه نیازمند آن است که در امر برنامه سازی بتواند از امکانات بیرونی نیز بهره ببرد و به جد و با قاطعیت تمام اعتقاد دارم که ظرفیت و فرصت تئاتر در زمینه تولید برنامه های سرگرم کننده و منطبق با نیازها و خواسته های تلویزیون بیشتر از ظرفیت تولید و برنامه سازی در تلویزیون است و در همین راستا است که امیدوارم از طریق تولید نمایش های تلویزیونی علاوه بر رشد مساله اقتصاد تئاتر، آثار تولید شده را به شبکه نمایش خانگی وارد کنیم و ضمن آشنایی عموم مردم با هنر نمایشی نقشی هم در رشد سرانه مخاطبان این هنر داشته باشیم.

س: طی شش ماهه اخیر و با روی کار آمدن دولت یازدهم از راس مدیریت حوزه فرهنگ و هنر یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا بازوهای اجرایی آن یعنی سازمان سینمایی و معاونت امور هنری شاهد تلاش های متعددی برای بازگشت هنرمندانی که به دلایل مختلف طی هشت سال گذشته از ایران به مقصد کشورهای اروپایی و آمریکایی کوچ کرده اند بودیم، اخباری نیز مبنی بر تولید فیلم توسط بهرام بیضایی منتشر شد و خوشبختانه محمد رحمانیان بعد از سال ها دوری از کشور با تولید یک نمایش در جشنواره تئاتر فجر حضور داشت و در حال حاضر نیز اجرای عمومی نمایش در روزهای آخر اسفند به کارگردانی وی در تالار وحدت به صحنه رفته است؛ اما هنوز هنرمندان دیگری هستند که مخاطبان تئاتر علاقه مند به حضور و فعایت مجدد آنها هستند، مدار حرکتی اداره کل هنرهای نمایشی در این زمینه بر چه محوری برنامه ریزی شده است؟

- همانگونه که پیشتر نیز به این مساله اشاره کرده ام، باور قلبی من این است که بزرگان تئاتر در داخل و خارج از کشور، حرکت با اتکا بر رعایت حرمت و چارچوب های قانونی نظام، قانون اساسی و تلاش برای تحقق و ارتقای منافع ملی و در یک کلام رشد و شکوفایی ایران در جهان را دوست دارند و برای فراهم شدن عینی و عملیاتی این بحث ما نیز موظف هستیم تا بسترهای لازم برای حضور این هنرمندان و خلق آثار هنری شان را برای مردمان سرزمین مادری شان فراهم کنیم.
اما در مسیر تحقق این نکته باید به نکاتی هم توجه داشته باشیم؛ نخست آنکه ظرفیت تالارها و سرانه سالن های میزبان آثار نمایشی در کشور بسیار محدود است و در این میان اغلب هنرمندان نیز تمایل به اجرا در تئاترشهر به خصوص سالن اصلی آن و یا تالار وحدت دارند که همین مساله باعث شده تا به دلیل تراکم کاری با زمان های طولانی انتظار برای اجرای هنرمندان داخلی در این تالارها مواجه باشیم، در کلام ساده تر، ظرفیت ها و امکانات محدود ما پاسخگویی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر داخل کشور هم نیست.
نکته دوم متوجه این نکته است که مساله ای به نام مهاجرت در تمامی کشورها وجود دارد، سیل مهاجران اروپایی به کشورهای آمریکایی و یا بالعکس خود موید این نکته است و هنرمندان ما نیز از این قاعده مستثنی نیستند، به هر حال با توجه به تفکر و نگاهشان در برهه ای از زندگی خود تصمیم به مهاجرت گرفته اند و هنوز تعدادی از آنها در خارج از کشور به شکل موفق در حال تولید آثار نمایشی و اجرای آنها هستند.
در این نکته شکی وجود ندارد که ما با آغوش باز و گشاده رویی از آنها استقبال می کنیم تا حاصل هنر، تفکر، نوشته و اندیشه شان را برای مردمان سرزمین مادری شان که از هر جهت با سطر به سطر نوشته های آنها به دلیل قرابت فرهنگی همذات پنداری می کنند به صحنه ببرند، مرام و شعار ما عین عمل است و طی این مدت از شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تا معاونان او در بخش های مختلف حوزه وزارت از بازگشت، حضور و تولید اثر هنری توسط هنرمندانی که به خارج از کشور مهاجرت کرده اند استقبال می کنیم اما نکته مهمتر آن است که در این میان خود هنرمندان نیز باید هویت، هدف کاری و در یک کلام، خودشان را پیدا کنند؛ در این میان تنها مسئولان و دست اندرکاران نباید کار و تلاش کنند تا آنها را به کشور بازگرداند؛ باید تمایل بازگشت، تولید اثر و ارائه آنها به مردم سرزمین شان نیز در بین هنرمندان وجود داشته باشد؛ چرا که کار هنر بر اساس احساس و جوشش است و با جبر و کار سفارشی نمی توان به اثری ناب و تاثیرگذار در کار هنرمند دست یافت.
نکته سوم متوجه این مساله است که تئاتر به دلیل فضای منحصر به فرد، اجرای زنده و تبلیغات خاص و صد البته محدود آن برای اجرای موفق حداقل نیازمند بازه زمانی دو ماهه است، چرا که یک اثر نمایشی تا بخواهد به اوج گرما و طراوت خود در مواجهه با مخاطبان دست پیدا کند و تماشاگران به عنوان مبادی تبلیغاتی آن اثر بدل شوند و نقطه آغاز اثرگذاری و جریان سازی آن نمایش در بطن جامعه ایجاد شود نیازمند اجرای 50 الی 60 روزه است، پس پر واضح است که با برنامه ریزی برای 15، 18 یا 20 اجرا نمی توانیم به کارکرد واقعی و عینی هنر نمایش در جامعه دست پیدا کنیم، حالا این واقعیت را در کنار حقیقت تلخ سرانه پایین تالارهای نمایشی کشور و مطالبه و تقاضای هنرمندان برای اجرای عمومی قرار دهید، بدون شک به معادله ای بسیار پیچیده برخورد می کنیم.

س: به هر حال باید مشخص باشد که ما هنرمندی ممنوع الکار و جزو خطوط قرمز داریم یا نه و نکته مهمتر بحث اقتصادی و حمایت از آنها برای حضور در ایران و تولید اثر هنری شان است، به نظر می رسد که این دو محور بیشتر در ید قدرت مسئولان است تا هنرمندان...
- پر واضح است و طی این مدت توسط خود مسئولان نظام و دولت یازدهم اثبات شده است که میان آنها با هنرمندانی که به مردم کشورشان اعتقاد دارند و به دیده احترام به چارچوب ها و قوانین اساسی کشور نگاه می کنند هیچ خط قرمزی وجود ندارد و ما نیز از حضور آنها در صحنه های تولیدات فرهنگی و هنری ایران استقبال می کنیم.
مساله بعد متوجه اقتصاد هنر به خصوص تئاتر است که به شخصه معتقدم بیشترین کسانی که می توانند در تئاتر به اقتصاد این هنر کمک کند، خود هنرمندان هستند، در اینکه بسترها برای حضور و فعالیت هنرمندان فراهم شده شکی وجود ندارد و در حوزه تئاتر ما کسی را نداریم که جزو خطوط قرمز باشد، اما حضور آنها، فعالیت شان و تولید آثار نباید باعث شرمندگی ما به عنوان مسئولان تئاتر در زمینه مباحث حقوقی و پرداخت دستمزدشان شود.
باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر فردا روزی هنرمندی با کوله باری تجربه به ایران بیاید و دست به تولید اثر بزند اما در بحث پرداخت ها نتوانیم رضایت او را جلب کنیم و یا منطبق با خواسته او در زمینه مادی حرکت کنیم، تنها شرمندگی آن برای ما می ماند. بودجه محدود تئاتر، نوع پرداخت ها و نحوه حمایت از آثار نمایشی دارای قوانین خاصی است که خوشبختانه روشن، و واضح است و هنرمندان داخل و خارج از کشور با پذیرش این مساله بدون شک مشکلی برای اجرای کار در کشور خودشان نخواهند داشت.
س: در جلسه تکریم و معرفه شما با آقای قادر آشنا به عنوان مدیرکل جدید اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقای آشنا تاکید داشتند که در شرایطی سکان هدایت و مسئولیت تئاتر کشور را به دست مدیر بعدی می سپارد که این اداره کل هیچگونه بدهی ای و دینی برای فرد بعدی باقی نگذاشته است اما در سخنان و صحبت های شما درباره بدهی های متعدد صحبت به میان آمده است، بالاخره اداره کل هنرهای نمایشی با بدهی به شما سپرده شد یا بدون بدهی؟
از روز نخست حضورم در مسئولیت جدید بارها اعلام کردم که صادقانه حرف می زنم و بر اساس صداقت رفتار می کنم، گفتم تا بدهی هنرمندانی که از گذشته مطالبه داشته اند پرداخت نشود با امضای قرارداد جدید برای تولید آثار نمایشی و افزودن به دیون هنرمندان موافق نیستم.
اداره کل هنرهای نمایشی هنوز به تعهدات مالی خود نسبت به تعدادی از هنرمندانی که طی دو، سه سال گذشته آثار خود را به صحنه برده اند و یا دیگر نخبگان و اساتید هنرهای نمایشی که در جشنواره های تئاتر کشور کار مهم و ارزشمند داوری را انجام داده اند به شکل کامل عمل نکرده است و بدهی هایی وجود دارد که ترجیح می دهم ابتدا این بدهی ها و شرمندگی ما نسبت به هنرمندان ارزشمند کشور که تک تک آنها شایسته تکریم و احترام فراوانند ادا شود و سپس دست به اقدامات و برنامه های اداره کل هنرهای نمایشی کشور در دور جدید مدیریت آن در دولت یازدهم بزنیم.


- بله، اداره کل هنرهای نمایشی با بدهی به دست من سپرده شد و هنوز هم بدهی وجود دارد و من به عنوان مسئول و خدمتگذار هنرمندان شریف، صبور و محترم تئاتر کشور مکلفم تمام تعهدات گذشته را بدون هیچ قید و شرطی انجام دهم و خوشبختانه در این زمینه آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی مرادخانی معاون امور هنری این وزارتخانه قول های مساعدی برای حل این مشکل داده اند هر چند باید بپذیریم که این وزارتخانه نیز معذوریت ها و محدودیت هایی در زمینه مالی مانند دیگر بخش ها دارد اما این دست از آسیب ها مانعی برای چشم پوشی از پرداخت دیون اداره کل هنرهای نمایشی به هنرمندان تئاتر کشور ایجاد نخواهد کرد.
صراحتا می گویم زمانی می توانم با طیب خاطر چشم در چشم اهالی تئاتر شوم که بدهی ای به آنها نداشته باشم و در ادامه موظف هستم با طراحی یک مکانیزم صحیح و اصولی و مبتنی بر کار کارشناسانه شرایطی را فراهم آورم تا در ادامه کار، مبلغ قراردادهای هنرمندان در سریع ترین زمان ممکن به آنها پرداخت شود.
خوشبختانه اهالی تئاتر این فرهیختگی و پختگی را دارند و می دانند وقتی صادقانه از کمبود نقدینگی با آنها سخن می گوییم در کمال وقار و بزرگی صبر می کنند و این فرصت را در اختیار ما قرار داده اند تا هر چه سریع تر بحث بدهی های اداره کل با آنها به سرانجامی قطعی برسد.

س: اگر درست برداشت کرده باشم، منظور شما این است که در آغاز کار مدیریت جدید اداره کل هنرهای نمایشی دولت یازدهم نمی خواهید دلخوری های گذشته و نارضایتی هنرمندان در شیوه کار و برخورد مدیران سابق این اداره در دوران حضور و فعالیت تان در این اداره کل تکرار شود؟

- بدون شک اینگونه است. من مدیر که با اعتماد خانواده محترم هنر تئاتر کشور در مسئولیتی جدید قرار گرفتم نباید کاری کنم که موجب دلخوری های مجدد شود، امید به وجود آمده بسیار ارزشمند است و کار مسئولان و دست اندرکاران برای حفظ و توسعه این نیروی امید آفرین در کنار عمل و گفتار صادقانه بسیار مشکل است.
به همین دلیل است که به دوستان هنرمندم در شهرستان ها گفته ام در تولید آثار و یا همراهی با شما برای برنامه هایتان برای کمک مادی آماده ام اما اگر شرایط این کمک فراهم نبود به شکل معنوی و تمام قد در کنارتان هستم. به عنوان مثال به آنها گفته ام که اگر قراری برای صحبت و جلب نظر مدیران و دست اندرکاران بخش های مختلف استان و یا شهرستان خود دارید، مثلا می خواهید نشست با استاندار، فرماندار و یا شهردار استان خود داشته باشید به من اطلاع دهید، چون خود را مکلف می دانم به عنوان برادر و یا پدر معنوی در کنارتان، شما را به آن مدیر معرفی کنم تا او ضمن آشنایی با هنر و جایگاه شخصیتی تان علاوه بر تکریم و احترام، جایگاه هنر تئاتر و نقش شما در اشاعه و توسعه این هنر را با تمام وجود درک کند تا برای کمک و همراهی پیشقدم شود.
مسئولان و مدیران دیگر بخش های کشور باید بدانند که هنرمندان تئاتر حامی دارند و حل مشکلات آنها در گام نخست وظیفه من است و در صورت عدم توانایی مادی باید تمام تلاش خود را برای همراهی دیگر بخش ها، ارگان ها، نهادها و ادارات کل کشور در عرصه فرهنگ و هنر به ویژه هنر انسان ساز تئاتر به کار بندند.

س: نکته بعدی متوجه دو رویکرد مختلف میان هنرمندان و مسئولان نسبت به حجم بالای فارغ التحصیلان دانشکده ها و دانشگاه های تئاتر کشور است، عده ای موافق این حجم بالا به عنوان نیروی جایگزین هنرمندان تئاتر در آینده هستند و عده ای نیز به دلیل محدودیت امکانات و مطالبه دانشجویان برای اجرای عمومی و افزوده شدن به زمان انتظار هنرمندان برای اجرا در یکی از سالن های نمایشی موافق این حجم از فارغ التحصیلان هستند، رویکرد مدیریت جدید اداره کل هنرهای نمایشی ارشاد نسبت به سیل جوانان تحصیلکرده در حوزه تئاتر و نحوه برخورد و مواجهه با آنها چیست؟

- در پاسخ به این پرسش شما متاسفانه متوجه انتقادی است که طی یک دهه اخیر در محافل تئاتری از جمع هنرمندان تا کارشناسان ومنتقدان بسیار به گوش می رسد که آن هم متوجه حجم بالای فارغ التحصیلان هنر تئاتر کشور است، منتقدان بر عدم لزوم جذب این میزان دانشجو توسط محیط های آکادمیک با توجه به فضای محدود سالن ها و تالارهای نمایشی اصرار می ورزند که به اعتقاد من این شیوه نقد چندان منطقی نیست؛ یکی از اصلی ترین مسیرهای توسعه هنر در هر جامعه ای کسب دانش و تربیت نیروی متخصص است که این امر به واسطه دانشکده ها و دانشگاه ها در حال انجام است.
از سوی دیگر ما در آینده برای جایگزینی نیروهای پیشکسوت و اساتیدمان در حوزه هنرهای نمایشی نیازمند نیروهای جوان، مستعد و خلاق هستیم، پس نکته اصلی اینجاست که خانواده تئاتر و مسئولان باید تلاش خود را برای جبران این عقب ماندگی در تهیه سالن و تالار برای اجرای عمومی آثار نمایشی استوار کنند نه اینکه به جذب و پرورش نیروی نخبه و تحصیلکرده انتقاد کنند.
اگر ما عتقاد داریم که تئاتر همان زندگی است که در بطن روایت و اجرای خود می تواند بسیاری از دردها، آسیب ها و نقاط ضعف جامعه را برطرف کند باید در کنار تلاش برای ساخت و استفاده از تالارهای میزبان آثار نمایشی ابتدا چسبندگی خود از تالارهای اصلی مانند تالار وحدت و یا سالن اصلی مجموعه تئاترشهر را رها کنیم و به سمت اجرا در دیگر تالارها و فضاهای در دسترس حرکت کنیم، مطمئنا همانگونه که مخاطبان به اجرا در تئاترشهر، تالار وحدت و یا تماشاخانه ایرانشهر عادت کرده اند با تولید و اجرای آثار کیفی در دیگر سالن ها می توان آنها را به دیگر نقاط و توجه به سایر سالن ها ومحیط های اجرای آثار نمایشی عادت داد و نظرشان را جلب کرد.

س: طی سال ها و ادوار گذشته به ویژه طی هشت سال پیش شاهد دخالت نهادها و افرادی بودیم که ارتباطی با بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشته است اما در اجرای آثار نمایشی به شکل مستقیم دخالت می کردند، برای اینگونه رفتارهای تندگرایانه و دخالت آمیز چه برنامه هایی دارید؟

- فکر می کنم فضای امروز به نحوی است که احساس می کنم دوستان، من را و دلسوزی ام را برای حفظ و تعالی منافع ملی باور دارند و بر همین اساس است که به من اجازه می دهند که حد و مرزها را به عنوان متولی تئاتر کشور مشخص کنم و خود را مقید به رعایت آنها کنم.
نکته ای که شاید باید به آنها توجه کنیم دشمنی های خارج از کشور است که مترصد این فرصت هستند تا فاصله بین اهالی هنر و مجموعه نظام ایجاد شود و وقوع این رخداد برای آنها بسیار خوشایند است. درست بر اساس همین نگرش است که من به عنوان مسئول مکلف هستم تا بین تعالی کشور و منافع ملی آن با آثار تئاتری و تعامل میان هنرمندان ارتباطی موثر و پویا ایجاد کنم. باید از مسئولان درخواست کنم و آنها را تا حدی با جایگاه و اهمیت تئاتر آشنا کنم که مسئولان و وزیران مختلف دولت در خانه هنرمندان تئاتر را بزنند و برای محقق شدن خواسته ها و برنامه های شان از هنرمندان تئاتر و آثار آنها یاری بجویند.
ایمان داشته باشید که اگر یک برنامه 10 ساله مد نظر مسئولان باشد و آنها برای بسترسازی اجرای برنامه هایشان از تئاتر و هنرمندان آن کمک بگیرند شاهد موفقیت بالا در اجرای آن برنامه ها خواهیم بود، به شخصه هنرمندی را سراغ ندارم که تمایلی نداشته باشد در این اهمیت ملی شرکت نداشته باشد.

س: طی روزهای اخیر مقام معظم رهبری در فرمایشات خود براهمیت کار فرهنگی و حرکت صحیح و اصولی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه با معیارهای انقلابی، اسلامی و ایرانی تاکید فرموده اند، آیا اداره کل هنرهای نمایشی برای حرکت در راستای این منویات برنامه هایی دارد؟

- بدون شک همینگونه است؛ همه فعالان دولت همواره بر حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری تاکید داشته اند و اداره کل هنرهای نمایشی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
ببینید، مساله مهم آن است که تعارضی میان رفتار نهادها و ارگان های دولتی و غیر دولتی در راستای یک هدف واحد که همان تعالی فرهنگ نظام جمهوری اسلامی ایران است نباید وجود داشته باشد. نکته اصلی آن است که بخشی از فعالیت های فرهنگی بر عهده قوه مجریه است و بخش های دیگر در فضاهای عمومی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نیز در این اقدامات نقش موثر و فعالی دارند، در گام نخست باید به یک برنامه واحد رسید و از اقدامات موازی که تنها به هدر رفت سرمایه ملی، مادی و انسانی منتج می شود جلوگیری کرد و تا این برنامه واحد و تکلف به اجرای آن از سوی همه نهادها معین نشود نمی توان به اقدامات موثر و اثرگذار دست پیدا کرد. بر همین اساس امیدواریم تا با رسیدن به یک برنامه واحد از ظرفیت ها و امکانات خود در حوزه هنرهای نمایشی برای برداشتن گامی جهت تحقق آن منویات بهره ببریم.
از: امین خرمی
فراهنگ(5)**9266 ** 1569
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن