تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821087258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزه های دینی پایه و ستون اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده خبرگان رهبری: آموزه های دینی پایه و ستون اقتصاد مقاومتی است ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی فرصت بزرگی برای پیشرفت کشور است گفت: آموزه های دینی ستون و پایه های اقتصاد مقاومتی است.


حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از فاکتورهای مهمی که می تواند اقتصاد مقاومتی را به سرمنزل مقصود برساند توجه و عمل به آموزه های دینی است و تبعیت از ارزشهای دینی و پیروی از سبک زندگی اسلامی بدون تردید مسیری روشن در برابر جامعه قرار می دهد.
وی اظهار کرد: در راستای اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ضروری است به فرامین اسلام در زمینه اسراف و تبذیر توجه شود و در این صورت است که جمعیت کثیر جامعه از مصارف بی مورد پرهیز کرده و کمک بزرگی به حفظ ذخایر کشور می کنند.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست بلکه صیانتی است افزود: نمونه بارز صرفه جویی و مصرف بهینه را در حاملهای انرژی می توان مشاهده کرد.
رئیس دانشگاه جامع قم ادامه داد: تاریخ اسلام نمونه های مشخصی از اقتصاد مقاومتی را تجربه کرده است به طوری که پیامبر گرامی اسلام (ص) بارها به خود اتکایی سفارش فرموده و زمانی که در شعب ابیطالب بودند با تکیه بر توان داخلی در مقابل دشمنان مقاومت کردند.
وی یادآور شد: به جرات می توان گفت بی اعتنایی به ارزشهای دینی آسیب بزرگی به اقتصاد مقاومتی وارد می کند.
عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: سیاستهای اقتصاد مقاومتی اگر مورد توجه جدی قوای سه گانه و سایر مراکز ذیربط رسمی قرار بگیرد می تواند مسیر پیشرفت کشور را نه تنها در حوزه اقتصاد که در همه حوزه ها فراهم کند.
وی یادآور شد: بررسی بندهای ابلاغیه رهبر معظم انقلاب بیش از هر چیز نشان می دهد که منظور از اقتصاد مقاومتی این نیست که عموم مردم ریاضت اقتصادی پیشه کنند.
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای کشیدن حصاری به دور کشور نیست بلکه تاکید شده است که اقتصاد کشور باید با تکیه بر امکانات داخلی قدرتمند شده و برون گرا باشد و برون گرا بودن هم در متکثر شدن تولیدات صنعتی، کاهش صادرات نفت خام و در عوض افزایش صادرات فرآورده های نفتی و گازی میسر می شود.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیش از این برخی اقتصاد مقاومتی را به معنای حرکت در مسیر ریاضت اقتصادی و درون گرا شدن اقتصاد کشور یا گوشه گیری اقتصادی عنوان می کردند در حالی که پویایی، قوی سازی اقتصادی در عرصه داخلی و خارجی و نهایتا افزایش سطح رفاه عمومی مردم با استناد به آموزه های دین مبین اسلام هدف اساسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.
8135/581
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن