تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803360279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد دانش بنیان محور اصلی رسیدن به اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت عنوان شد؛
اقتصاد دانش بنیان محور اصلی رسیدن به "اقتصاد مقاومتی" است
مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به اینکه محور اصلی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است گفت: بازی در میدان نوآوری و فناوری در اقتصاد دانش بنیان، به همکاری همه جانبه همه بخشهای متولی و ارتباط مستمر و همفکری آنها نیاز دارد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جعفر توفیقی مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري  در پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت که دیشب در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با اشاره به اینکه  محور اصلی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است اظهار کرد: نظام پژوهش و فناوری در کشور بایستی با محوریت  توسعه اقتصادی  به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کند.
 
وی تصریح کرد: بازی در میدان نوآوری  و فناوری در اقتصاد دانش بنیان، به همکاری همه جانبه همه بخشهای متولی و ارتباط مستمر و همفکری آنها نیاز دارد.
 
توفیقی با بیان این که دغدغه امروز ما، تکمیل چرخه علم و ثروت و ارزش آفرینی در علم است، افزود: امروز، شرکتهای دانش بنیان، دغدغه ما شده اند؛ زمانی به فکر تولید مقاله بودیم و امروز در صدد ثبت اختراع و توسعه فناوری هستیم.

وی در خصوص سیاستهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایجاد تناسب میان عرضه و تقاضای علم و فناوری و تحریک اقتصاد و صنعت به سمت کاربردی کردن پژوهشها، اجتناب ناپذیر است و وزارت علوم برآن است که ارتباط همه جانبه صنعت و دانشگاه را تقویت و در نظام عرضه خود از آموزش گرفته تا تولید فناوری، بازنگری کند.
 
توفیقی با بیان این که متاسفانه بعضی پژوهشگاهها، نقش دانشگاه را تکرار می کنند افزود: پژوهشگاه باید عملکرد و اثرگذاری خاص خود را داشته باشد و در این میان، عملکرد پژوهشگاه صنعت نفت مطلوب است.
 
* پژوهشگاه صنعت نفت، پژوهشگاه تکنولوژی محور است

وی پژوهشگاه صنعت نفت را پژوهشگاهی تکنولوژی محور خواند و گفت: دغدغه اصلی این پژوهشگاه، توسعه تکنولوژی متناسب با نیازهای صنعت نفت است.
 
وي با اشاره به ورود دانشگاه هاي کارآفرين به عرصه علم ودانش، خاطر نشان کرد: در نظام برنامه ريز علمي به روش سنتي، از توسعه علم و آموزش شروع و به سمت تکنولوژي حرکت مي شود اما در نظام جديد و دانش بنيان اين حرکت کاملا معکوس بوده و از تحليل صنعت و تکنولوژي حرکت آغاز مي شود.
 
توفيقي خطاب به مسئولان پژوهشگاه هاي وابسته به صنعت گفت: بايد در نوع فعاليت ها و نگرش خود تجديد نظر کرده و تکنولوژي محور شويد تا عملکرد و فعاليت شما متناسب با نياز صنايع وابسته شما باشد.
 
وي تقويت پارک ها و مراکز رشد را از سياست هاي جديد وزارت علوم دانست و افزود: وزارت علوم قصد دارد از پژوهش ها و شرکت هاي دانش بنيان حمايت کند زيرا يکي از مولفه هاي مهم تجاري سازي، تکنولوژي است.
 
مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري حرکت به سوي اقتصاد دانش بنيان را يک کار گروهي دانست و تصريح کرد: براي رسيدن به اين هدف  بايد از ابتدا کار گروهي را سرلوحه کاری خود قرار دهيم.  
 
این مقام مسئول با بیان این که جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت می تواند سهمی بسزایی در تشویق و حمایت از فناوران و پژوهشگران داشته باشد، یادآور شد: چند سالی است کلیدواژه هایی مانند تجاری سازی، توسعه فناوری و شرکتهای دانش بنیان در ادبیات ما بیش از پیش رواج یافته و ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی، حرکت را به سمت اقتصاد دانش بنیان سرعت بخشیده است.

*در رقابت بين بنگاه هاي اقتصادي، فناوري حرف اول را مي زند

 در ادامه محمدرضا مقدم معاون وزير نفت در امور پژوهش و فناوري گفت: در سال هاي 1960، بحث اصلي در اقتصاد، تجميع منابع مالي بود اما امروزه با توجه به جريان سيال مالي و جايگزيني مناسب اين منابع، ديگر نگرش قبل دنبال نمي شود و رقابت اصلي بين بنگاه هاي اقتصادي است.
 
معاون وزير نفت با اشاره به اين مطلب که عصر حاضر، تجميع دانش را به جاي منابع مالي قبول کرده است، افزود: در رقابت بين بنگاه هاي اقتصادي، فناوري حرف اول را مي زند و هر بنگاهي که از فناوري بهتري بهره گيرد، کالا و ثروت بيشتري را کسب مي کند.
 
وي تمام بخش هاي صنعت نفت از بالادستي تا پايين دستي را وابسته به فناوري دانست و تصريح کرد: اگر يک روز از فناوري در صنعت نفت  غافل، ديگر از توسعه در اين بخش خبري نخواهد بود.
 
انتهای پیام/
 







تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن