تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801295102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش کشاورزی محور اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رئیس هیات مدیره مجمع ملی تشکل های کشاورزی کشور؛ بخش کشاورزی محور اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی تهران - ایرنا - رئیس هیات مدیره مجمع ملی تشکل های کشاورزی کشور از بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی کشور بعنوان محور اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: باید بخش عمده سرمایه گذاری ها به این بخش اختصاص یابد.


مسعود اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف اقتصادی، افزود: از آنجا که هم اکنون سیاست های کلان اقتصادی کشور به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته و در صورتی که بخش کشاورزی محور اصلی اقتصاد مقاومتی قرار گیرد، می تواند بدیهی ترین نیاز جامعه (امنیت غذایی) کشور را در شرایط تحریم ها و فشارهای جامعه جهانی تامین کند.
وی اظهار داشت: تجربه نشان داده علیرغم سرمایه گذاری های زیاد و حمایت های سنگین بدون خروجی مثبت سالیان طولانی از صنعت خودرو اما سرمایه گذاری و تکیه بر بخش کشاورزی در کوتاه مدت و میان مدت نتیجه بخش بوده و خواهد بود.
وی تصریح کرد: بنابراین انتظار داریم مسئولان نظام جمهوری اسلامی به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و بخش هایی که در اقتصاد مقاومتی نمی توانند در کوتاه مدت کارایی مشخص و قوی داشته باشند در اولویت برنامه ها قرار نگیرند چرا که بخش عمده منابع مالی به هدر خواهد رفت.
رئیس هیات مدیره مجمع ملی تشکل های کشاورزی گفت: متاسفانه در گذشته تمام سرمایه گذاری های دولت به سمت صنایع به ویژه صنایع خودروسازی معطوف شد که با عدم موفقیت بخش عمده سرمایه ها به هدر رفت و نتیجه مثبتی نصیب کشور نشد.
وی ادامه داد: به طوری که شاهد بودیم در نخستین مراحلی که کشور با تحریم مواجه شد، صنایع خودروسازی با چه وضعیتی روبرو شد، در صورتی که اگر این سرمایه گذاری در بخش کشاورزی صورت می گرفت به هیچ وجه از لحاظ اقتصادی و اشتغال دچار مشکل نمی شدیم.
اسدی گفت: معتقدم با وجود شرایط فعلی کشور و تاکید مقام معظم رهبری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مسئولان دولتی باید تمام تلاش خود را برای گسیل کردن منابع مالی و امکانات به بخش کشاورزی معطوف کنند.
نماینده جامعه کشاورزان کشور افزود: در صورتی که بخش کشاورزی به شکل واقعی هدف حمایت ها و گسیل منابع مالی قرار گیرد، علاوه بر تامین امنیت غذایی کشور می تواند در بخش صادرات محصولات کشاورزی و غذایی پایه اصلی تامین ارز مورد نیاز کشور نیز باشد.
وی اضافه کرد: در بحث اشتغالزایی نیز بخش عمده مشکل بیکاری جوانان کشور که توسط صنایع برطرف نشد، توسط بخش کشاورزی مرتفع خواهد شد.
اسدی افزود: نگرانی اصلی جامعه کشاورزی این است که در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برخی از بخش ها و گروه های گوناگون همچون بخش های صنعتی، خدماتی و بازرگانی به بهانه بهتر اجرایی شدن این سیاست ها پیشقدم شده و سعی کنند امکانات و حمایت های دولت را به سمت خود جذب کنند.
وی تصریح کرد: به طوری که برخی از صنایع، خدمات و بازرگانی که در عملکرد خود موفق نبودند، ادعا دارند اقتصاد مقاومتی در این عرصه ها بهتر اجرایی می شود، این در حالی است که آنان امتحان خود را پس داده و معتقدم آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
وی ابراز امیدواری کرد که در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی دوباره دچار اشتباه نشویم و منابع مالی کشور در بخش های با پتانسیل بالا برای تولید و صادرات هزینه شود.
اقتصام(4)9186**1558
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن