تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802220291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرکت بخش کشاورزی همواره در جهت اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حرکت بخش کشاورزی همواره در جهت اقتصاد مقاومتی است تهران - ایرنا - عضو خانه کشاورز با بیان آنکه حرکت بخش کشاورزی همواره در جهت اقتصاد مقاومتی بوده است، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی نیاز به حمایت بیشتر دولت و بخش خصوصی داریم که این مهم باید مورد توجه مسئولان بخش های مختلف اقتصادی قرار گیرد.


عنایت الله بیابانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: برای تامین امنیت غذایی کشور و خودکفایی در بخش کشاورزی، کماکان سیاست های اقتصاد مقاومتی در برنامه ریزی های وزارت جهادکشاورزی دیده می شد، اما برای تحقق این مهم و داشتن اقتصادی شکوفا باید برای شناخت پتانسیل ها و ظرفیت های موجود، حمایت های لازم از این بخش صورت گیرد.
به گفته وی، به طور قطع ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی در برنامه ریزی و تصمیم سازی های کلان بخش کشاورزی تاثیر بسزایی دارد.
وی با بیان آنکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی به ابزار تسهیل و روان سازی فعالیت ها و مقررات اقتصادی نیاز است، افزود: مقررات صادراتی باید طوری تدوین و وضع شود تا زمینه گسترش حجم صادرات با کشورهایی که ظرفیت پذیرش کالاهای ما را دارند، بیش از پیش فراهم شود.
وی ادامه داد: باید بتوانیم با سرمایه اندک و امکانات موجود در بخش کشاورزی بهره وری را افزایش دهیم تا به خودکفایی دست یابیم.
عضو خانه کشاورز تصریح کرد: باید ساختاری برای بخش کشاورزی اتخاذ شود که علاوه بر شکوفایی اقتصادی و اشتغال پایدار، زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی را بیش از گذشته فراهم کند.
بیابانی درباره ضرورت خودکفایی تولید محصولات کشاورزی با وجود محدودیت منابع آبی نیز گفت: این محدودیت ارتباط مستقیمی با اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در تولید ندارد، بلکه می توان با مدیریت صحیح، ارایه آموزش های لازم و آگاهی به کشاورزان و بکارگیری فناوری های نوین در این بخش به این مهم دست یافت.
وی اظهار داشت: خوشبختانه امروز دیدگاه کشاورزان ما نسبت به نحوه مصرف آب در بخش کشاورزی تغییر مثبتی داشته به طوری که کشاورزان به ارزش آب پی برده و می دانند که آب با حیات تولید و معیشت آنان ارتباط مستقیم دارد و به ازای هر مترمکعب آب چه میزان باید افزایش بهره وری داشته باشند.
وی افزود: محدودیت منابع آبی کشور در ارتباط با خودکفایی به آن شکلی که شعار دولت های نهم و دهم بوده، نیست، بلکه می توانیم با استفاده از ظرفیت های موجود با حداقل مصرف آب شاهد افزایش بهره وری باشیم.
وی تاکید کرد: با شکوفاسازی اقتصاد کشاورزی روستاها می توان علاوه بر افزایش تولیدات بخش کشاورزی، زیان ملی در حاشیه نشینی شهرها را نیز کاهش داد.
بیابانی افزود: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در بخش کشاورزی دولت از جمله وزارت جهادکشاورزی باید با شناخت پتانسیل ها و ظرفیت های موجود امر تولید را مدیریت کنند چرا که یکی از آسیب های جدی بخش کشاورزی ما نبود مدیریت پس از تولید در بخش بازار رسانی محصولات کشاورزی است.
وی اضافه کرد: اگر امروز نتوانیم بازاررسانی محصولات کشاورزی را به درستی مدیریت کنیم به طور حتم زیان آن متوجه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد شد چنانکه امروز شاهد بروز این آسیب ها هستیم.
عضو خانه کشاورز ادامه داد: بازاررسانی محصولات کشاورزی تولید داخل نیازی به ارزآوری ندارد، بلکه وزارت جهادکشاورزی باید با برنامه ریزی بازار رسانی محصولات را به سمت بورس کالای کشاورزی سوق دهد تا با جلوگیری از انحصارطلبی برخی افراد سودجو، سود منطقی نصیب تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شود و هیچیک متضرر نشوند.
اقتصام(4)9186**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن