تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804795767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تئاتر ایران دولتی نیست/ فرهاد آییش اولین بلیت الکترونیک را خرید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > تئاتر افتتاح گیشه الکترونیک تئاترشهر
تئاتر ایران دولتی نیست/ فرهاد آییش اولین بلیت الکترونیک را خرید
رئیس تئاتر شهر در جمع خبرنگاران ضمن افتتاح فروش الکترونیکی بلیت مجموعه تئاتر شهر با اعلام جدول اجراهای مجموعه در سال 93 تأکید کرد: به عنوان مدیر استقلال کامل دارم و مدیرکل هنرهای نمایشی هیچ کاری را به من تحمیل نکرده است.



به گزارش خبرنگار مهر، روز 25 اسفندماه و با حضور فرهاد آییش کارگردان و بازیگر تئاتر، حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی، اتابک نادری رئیس مجموعه تئاتر شهر و محسن حسن‌زاده مدیر روابط عمومی مجموعه گیشه فروش الکترونیکی بلیت تئاتر شهر افتتاح شد. آییش که اولین بلیت را از این سامانه خریداری کرد یادآور شد: زمانی که به ایران آمدم و عضوی از خانواده تئاتر شدم اعتقاد داشتم که جوانانی در تئاتر هستند که تحولات بزرگی در عرصه این هنر ایجاد می‌کنند. در آن زمان خیلی‌ها به من می‌گفتند که من آدم ایده‌آلیستی هستم.

وی ادامه داد: حالا شاهد حضور جوانانی هستیم که در عرصه بین‌المللی شناخته شده هستند و در سلیقه‌های مختلف آثاری را تولید و اجرا می‌کنند که بین‌المللی هستند و در داخل نیز آثارشان با استقبال قابل توجه مخاطبان مواجه می‌شوند. همین روند باعث شده تا امروز راه‌اندازی بخش‌هایی نظیر گیشه فروش الکترونیکی بلیت تئاتر شهر به عنوان نیازی فوری مدنظر قرار گیرد.

سپس اتابک نادری رئیس مجموعه تئاتر شهر که پیش از این نشستی رسانه‌ای نداشت در جمع خبرنگاران و در فضای کافه تریای مجموعه به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت بازسازی و جدول اجراهای تئاتر شهر در سال 93 پرداخت.

وی به روز حضور خود در مجموعه تئاتر شهر به عنوان رئیس مجموعه اشاره کرد و گفت: در مراسم معارفه خود گفتم که من جایی نبودم که تازه به تئاتر بیایم زیرا همیشه در مجموعه تئاتر در کنار دوستان بوده‌ام. احساس وظیفه کردم که در تئاتر شهر باشم و خارج از جغرافیای سیاسی این وظیفه را پذیرفتم زیرا من کارم را در فضای سیاسی تعریف نمی‌کنم.

نادری اولین وظیفه خود را وفادار ماندن به جدول اجراهای بسته شده توسط رئیس سابق مجموعه ذکر کرد و یادآور شد: بعد از جشنواره تئاتر فجر در سال 91 مصوبی مورد تأیید دبیر و هیأت‌های انتخاب آثار جشنواره و مدیران سالن‌های نمایشی قرار گرفت که بنده تنها تغییراتی معدود و آن هم به ناچار و بر طبق این مصوبه در جدول اجراهای تئاتر شهر ایجاد کردم. چند هنرمندی که قرار بود در تئاتر شهر اجرا داشته باشند به دلیل آماده نبودن آثارشان نتوانستند در تئاتر شهر حضور پیدا کنند و بنده با توجه به مصوبه جشنواره تئاتر فجر چند اثر را جایگزین کردم. البته برخی دوستان در مصاحبه‌هایی رسانه‌ای بنده را به خاطر این تغییرات متهم به بی‌اخلاقی کردند.

رئیس مجموعه تئاتر شهر از مدون کردن اطلاعات و اسناد مجموعه و همچنین جمع بندی اسناد و طبقه‌بندی کردن آن‌ها با همکاری بهروز غریب‌پور برای قرار گرفتن در موزه عزت‌الله انتظامی به عنوان دیگر فعالیت‌های اجرایی شده از زمان حضور خود در این بنای تئاتری یاد کرد.

وی با اشاره به مشورت خود با شورایی که تمایلی به ذکر نام آن‌ها ندارد، برای بستن جدول اجراهای تئاتر شهر، تأکید کرد: اجرا و تعداد آن در تئاتر شهر با در نظر گرفتن پیشینه هنرمندان انجام می‌شود و اولویت ما سابقه حرفه‌ای هنرمندان است. از این رو جوانانی که کار اولی هستند تنها 18 اجرا خواهند داشت. ما 330 تقاضا داشتیم که از این بین تنها 30 هنرمند برای اجرا انتخاب شدند.

نادری با بیان اینکه تعداد 30 اجرا در تئاتر بدعتی اشتباه است، تصریح کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران تئاتر دولتی نداریم. این تعریف به اشتباه شکل گرفته است زیرا تئاتر ما تئاتری است که دولت نیز از آن حمایت می‌کند.

رئیس تئاتر شهر درباره وضعیت بازسازی مجموعه در سال 93 گفت: قرار است در اولویت اول سالن اصلی به مدت 3 ماه تعطیل و بازسازی شود و بعد از آن سالن‌های دیگر مجموعه به ترتیت بازسازی شوند. ضمن اینکه با سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز به توافق رسیده‌ایم که فضای پیرامون و نورپردازی تئاتر شهر با مشاوره ما انجام شوند.

وی با اشاره به اینکه هفته پایانی شهریورماه به برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک اختصاص داده شده که در صورت برگزار نشدن جشنواره به عنوان زمانی برای انجام بازسازی تئاتر شهر استفاده خواهد شد، از برگزاری رپرتوآر در اواسط خردادماه سال 93 با عنوان «فصل نو تئاتر شهر» خبر داد که طی آن دانشجویان کاراولی آثار خود را در تعداد اجراهایی محدود در کارگاه نمایش به صحنه می‌برند.

نادری در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی آثار انتخاب شده برای اجرا در 6 ماهه اول سال 93 در سالن‌های مجموعه تئاتر شهر پرداخت که در ذیل نام این آثار آمده است:

سال اصلی: نمایش «دون کامیلو»  به کارگردانی کوروش نریمانی از نیمه خردادماه تا شروع بازسازی سالن اصلی

سالن چهارسو: نمایش‌های «طروپ و طرب» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور، «هیولا خوانی» به کارگردانی محمد یعقوبی، «نه نه دلاور و فرزندان او» به کارگردانی زهرا صبری، «فرجام سفر طولانی طوبا» به کارگردانی محسن حسن زاده

سالن سایه: نمایش‌های «عزازیل» به کارگردانی مهرداد کوروش نیا، «رابینسون کروزوئه» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، «در همین نزدیکی» به کارگردانی جلال تجنگی

سالن قشقایی: نمایش‌های «قصه ظهر جمعه» به کارگردانی محمد مساوات، «سنگ بست» به کارگردانی محمد مهدی خاتمی، «یک کلیک کوچولو» به کارگردانی احمد سلیمانی، «ماضی استمراری» به کارگردانی ندا هنگامی

کارگاه نمایش: نمایش‌های «رضا» کار گروهی از قم، «پوتین ها» به کارگردانی کاوه مهدوی، جشنواره تئاتر دانشگاهی و اجراهای دوره ای «فصل نو تئاتر شهر»


۱۳۹۲/۱۲/۲۵ - ۱۵:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن