تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820498638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیات بازرگانی عراق وارد ایلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هیات بازرگانی عراق وارد ایلام شد ایلام – ایرنا – رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام از ورود هیاتی از بازرگانان عراقی به استان خبر داد.


ˈشعبان فروتنˈ روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: این هیات متشکل از 13 بازرگان فعال از استان های بغداد، دیالی، واسط و کربلای عراق است.
وی ادامه داد: اعضای این هیات به منظور گسترش فعالیت های تجاری و اقتصادی با بازرگانان ایلامی به استان سفر کرده اند.
وی اظهارکرد: دیدار با بازرگانان، اعضای اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی، دیدار از شهرک صنعتی، برگزاری نشست با فعالان حوزه خدمات فنی و مهندسی ایلام از جمله برنامه های سفر سه روزه این هیات عراقی است.
فروتن افزود: استان ایلام دارای مزیت ها و ظرفیت های منحصر به فردی برای گسترش پیوندهای بازرگانی و اقتصادی با کشور همسایه خود یعنی عراق است.
به گزارش ایرنا، پایانه بازرگانی و مسافری مرز بین المللی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام یکی از مهمترین کانون های صادرات کالا به عراق و سفر گردشگران مذهبی این کشور به جمهوری اسلامی ایران است.
حجم صادرات کالاهای غیر نفتی از این پایانه مرزی به کشور عراق سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار است.
افزون بر این، روزانه بین پنج تا شش هزار نفر از اتباع ایرانی و عراقی با گذر از مرز بین المللی مهران راهی زیارت مکان های مذهبی دو کشور می شوند.
گسترش فعالیت های بازرگانی و رایزنی با مقام های عراقی برای توسعه پیوندهای اقتصادی و صادرات کالا و خدمات فنی از استان ایلام به عراق از همان آغازین روزهای فعالیت دولت تدبیر و امید روند پر شتابی به خود گرفته که سفر این هیات عراقی برای گسترش صادرات به این کشور و تقویت همکاری های بازرگانی و اقتصادی از دستاوردهای این سیاست به شمار می رود.
پایانه مرزی مهران که به دنبال پیگیری استاندار دولت تدبیر و امید در حال تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی است، گرانیگاه و پیشانی توسعه اقتصادی استان ایلام به شمار می رود. ک/3
7173/565
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن