تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815182558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حکایت خودرو‌هایی که به ایلام سم وارد‌ و به عراق فرار می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حکایت خودرو‌هایی که به ایلام سم وارد‌ و به عراق فرار می‌کنند
افزون بر این، گاه‌ خسارات جانی مهلکی ‌از سوی این وسایل نقلیه به مردم منطقه وارد می‌شود، به گونه‌ای که عامل بسیاری از تصادفات جاده‌ای در این منطقه، وجود این کامیون‌ها ‌بوده که یا کامیون حامل مواد تصادف کرده یا به نحوی به دلیل وجود آن‌ها تصادفی رخ داده‌ که منجر به خسارات‌‌ جانی و مالی شده است.
کد خبر: ۳۸۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸ - 03 March 2014



میعانات مرگ، ایلام را به زانو در‌آورد
در چند روز گذشته، اخبار و شکایاتی در منطقه ایلام، مبنی بر واردات برخی مواد آلاینده و همچنین رفت‌وآمد برخی خودرو‌های حامل مواد سمی در برخی ‌رسانه‌های کشور خبر‌ساز شد.

به گزارش «تابناک» این اخبار حکایت از آن دارد که به تازگی بخش خصوصی، یک واحد شیرین‌سازی میعانات گازی را با هزینه‌ای بالغ بر هفتاد میلیارد ریال در کنار پالایشگاه گاز تجریان چوار ایجاد کرده است؛ اما این واحد که در‌ دهه فجر امسال‌ افتتاح شده، ‌گویا حاوی برخی ترکیبات از جمله مرکاپتان و گوگرد میعانات است و باعث تولید بوی نامطبوع میعانات شده است.

‌بنا بر این گزارش، یکی از ساکنان شهر مرزی مهران با بیان اینکه برخی از افراد با‌‌نفوذ، سهامدار و ذینفع نمی‌گذارند‌ این میعانات پس از شیرین سازی در واحد تازه راه‌اندازی شده شیرین‌سازی، به مقاصد گوناگون کشور صادر شوند، می‌گوید: گویا منافع شخصی این افراد بر جان، آسایش و آرامش مردم ایلام و محیط زیست استان برتری دارد و می‌خواهند مردم را تا ‌مرگ آزار دهند!

فرزاد حسینی با اشاره به اینکه نفتکش‌های حامل میعانات متعفن، آزار دهنده و مخرب، نفس ایلامیان را بریده‌اند و مردمان این دیار تاوان بی‌تدبیری‌ها را پس می‌دهند، اظهار می‌دارد: پیش از این، آقایان بهانه داشتند که ایلام واحد شیرین سازی ندارد، ولی اکنون که این واحد بزرگ با هزینه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده‌ و توان اجرای کار را دارد، دیگر چه بهانه‌ای در سر دارند؟!

احمد شوهانی، نماینده مردم ایلام در این باره ‌گفت: بخشی از این میعانات گازی از ‌خاک عراق وارد کشور می‌شود و برخی دیگر نیز تولید یک شرکت تازه تأسیس در استان ایلام است؛ اما نکته‌ای که در اینجا اهمیت بسیاری دارد، اینکه این مواد حاوی مواد شیمیایی بسیار خطرناکی است که در هنگام تردد در جاده‌های استان، باعث ناراحتی ساکنانی می‌شود که در مسیر حرکت این کامیون‌ها هستند.

این نماینده افزود: نکته دیگر‌ در این میان اینکه رفت‌وآمد این وسایل نقلیه برای مردم استان هیچ سودی ندارد و افزون بر اینکه باعث ناراحتی مردم شده، باعث تخریب برخی از زیرساخت‌های استان نیز شده است، به گونه‌ای که راه‌های استان را فرسوده کرده و از عمر مفید آن می‌کاهد.

شوهانی گفت: مواد‌ سمی که با این کامیون‌ها حمل می‌شود، آثار مخرب زیادی ‌دارد، چون این مواد بوی بسیار متعفنی دارد و از نظر پزشکی و بهداشتی در کوتاه مدت باعث ایجاد سردرد و در طولانی مدت، تخریب سلسه اعصاب و حتی مرگ نیز می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این، گاه‌ خسارات جانی مهلکی ‌از سوی این وسایل نقلیه به مردم منطقه وارد می‌شود، به گونه‌ای که عامل بسیاری از تصادفات جاده‌ای در این منطقه، وجود این کامیون‌ها ‌بوده که یا کامیون حامل مواد تصادف کرده یا به نحوی به دلیل وجود آن‌ها تصادفی رخ داده‌ که منجر به خسارات‌‌ جانی و مالی شده است.

نکته دیگر در این مورد، اینکه چون این کامیون‌ها خارجی هستند در هنگام بروز مشکل کسی پاسخگو نیست و بار‌ها دیده شده پس از تصادف یا برخورد جاده‌ای رانندگان کامیون‌های خارجی به عراق می‌روند و پس از آن نیز کسی پاسخگوی افراد آسیب دیده نمی‌شود.

وی در‌باره جلوگیری از آسیب‌های موجود گفت: باید مدیریت استان به گونه‌ای مدیریت کند که تردد این وسایل نقلیه به بعد از نیمه شب موکول شود و از سوی دیگر، وزارت بازرگانی و وزارت راه، مردم منطقه را در سود حاصل از واردات این مواد به ‌کشور سهیم کند.

همچنین عمران علی محمدی، دیگر نماینده مردم ایلام با بیان اینکه بوی بد میعانات گازی مردم منطقه را به شدت آزرده است، می‌گوید: تا کنون پیگیری‌های زیادی از‌ وزارت نفت شده و قول مساعد داده‌اند که این مشکل بزرگ را حل و فصل کنند.

وی با اشاره به ساخت و افتتاح بزرگ‌ترین واحد شیرین‌سازی در کنار پالایشگاه گاز ایلام، اظهار می‌دارد: اکنون که این واحد بزرگ با سرمایه‌گذاری هنگفت راه‌‌اندازی شده، نباید این مواد متعفن و مخرب با تانکر حمل شود و مردم و محیط زیست استان را بیش از پیش آزار دهد.

وی با تأکید بر رفع این معضل بزرگ در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تصریح کرد: اگر وزارت نفت در اسرع وقت چاره اندیشی نکند، با کمک نمایندگان ملت موضوع در صحن علنی مجلس مطرح و با جدیت دنبال خواهد شد. امید است مسؤلان امر هر چه زود‌تر در این باره چاره‌اندیشی کنند و نگذارند، این میعانات مخرب پیش از شیرین‌سازی به دیگر نقاط کشور فرستاده شوند و بیش از این مردم این استان و اهالی دیگر استان‌های مسیر را آزار ندهند و محیط زیست را تخریب نکنند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن