تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815474984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه ای کردن اسرار دیگران از نگاه یک کارشناس مذهبی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رسانه ای کردن اسرار دیگران از نگاه یک کارشناس مذهبی تهران - ایرنا - یک کارشناس مذهبی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) گفت: کسانی که اسرار دیگران را رسانه ای کنند، مورد لعنت خدا خواهند بود.


به گزارش روز چهارشنبه مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) حجت الاسلام محمدرضا زائری در نشست درس هایی از اصول کافی گفت: در روایات ما، میانه روی و اعتدال بسیار حس می شود و تاکید بر سکوت و حرف نزدن شده است. علم به معنای گوش دادن و سکوت کردن است و امام صادق(ع) می فرماید کسانی که اسرار ما را برملا می کنند، مورد لعنت خدا واقع می شوند و کسی که اسرار دیگران را رسانه ای کند مورد لعنت خداست.
مدیر مسوول ماهنامه خیمه خطاب به رسانه های کشور گفت: رسانه های ما نباید گفتنی ها را پنهان کنند و آن چیزی را که نباید گفته شود، بگویند و اگر چنین کنیم، خداوند دهانه آتش را به روی ما باز خواهد کرد. بنابر این دروازه بانی خبر در رسانه های ما باید درست انجام شود.
وی در ادامه گفت: اتفاقا آن دغدغه ای که اخیراً مقام معظم رهبری درباره خلاءهای فرهنگی ابراز کرده اند، به همین گفته ها و ناگفته ها بازمی گردد و ما معمولا موضع گیری می کنیم که چرا فلان مسوول کشور و یا فعال فرهنگی، فلان حرف نسنجیده را گفته و فلان چیزی را که نباید منتشر می کرده علنی کرده است اما هیچ گاه نمی گوییم چرا فلان فضیلت را علنی نکرده اید.
زائری اضافه کرد: این روزها همه اعتراض ها به خاطر پخش شدن فلان مطلب و فلان سریال و فیلم است اما هیچ گاه شاهد اعتراض به خاطر پخش نشدن فلان فضیلت نبوده ایم و ما باید حقایق مکتب اهل بیت را بیاموزیم و آن را انتشار دهیم و در این امر بسیار کوشا باشیم.
این پژوهشگر مذهبی که درمورد تبیین فضیلت علم و خصوصیات عالمان از منظر اسلام با رویکرد کتابخوانی و حفظ کتاب سخن می گفت، اضافه کرد: ترویج و حفظ کتاب در اسلام سفارش شده و نوشتن، خود نوعی عبادت است و کتاب داری و کتاب خوانی فضیلت محسوب می شود.
این نویسنده و پژوهشگر مذهبی با بیان احادیثی درباره پاداش نوشتن گفت: امام جعفر صادق (ع) فرمود «دانش و معرفت را منتشر کنید و وقتی هم که از دنیا رفتید کتاب های تان را برای فرزندان تان به یادگار بگذارید.»
زائری همچنین با استناد به روایاتی گفت: در برخی احادیث آمده روزگاری خواهد رسید که مردم آشفته می شوند و به جز کتاب نمی توانند با چیز دیگری انس بگیرند و در صدر اسلام درباره حق نشر و یا همان کپی رایت که مشکل امروز جهان است روایات متعددی داریم.
مدیرعامل مجموعه فرهنگی سرچشمه اضافه کرد: حس و لذتی که در نوشتن وجود دارد، قابل قیاس با هیچ چیز دیگری نیست و آثار مثبت نوشتن، هیچ گاه از بین نمی رود. شما می توانید با نوشتن، انرژی و حس خود را به خواننده منتقل کنید.
وی افزود: اسناد و کتاب های مکتوب ما دارای روح، حس و حتی بوی خوش است و یکی از لذت های خواندن کتاب، استشمام بوی خوش آن است و این مساله، چیزی نیست که در دنیای مجازی و مدرن امروزی بتوان از پشت مانیتورهای کامپیوتر، موبایل و یا تبلت حس کرد.
فراهنگ(1)**1003**1588
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن