تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802546406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوكراين و نوروز قيمت طلا در جهان و ايران را افزايش دادند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اوكراين و نوروز قيمت طلا در جهان و ايران را افزايش دادند
بحران كشور اوكراين و ورود روسيه به اين مناقشه همانقدر كه به لحاظ سياسي تنش‌زا بوده، در عرصه اقتصادي نيز اثرات منفي خود را نشان داده است


بحران كشور اوكراين و ورود روسيه به اين مناقشه همانقدر كه به لحاظ سياسي تنش‌زا بوده، در عرصه اقتصادي نيز اثرات منفي خود را نشان داده است. جدال شرق و غرب اكنون بازار جهاني طلا را تحت تاثير خود قرار داده و بهاي فلز زرد را در بازار جهاني دوباره افزايش داده است.
 روز گذشته هر اونس طلا مجدداً وارد مدار 1320 دلارشد. در بازار داخلي نيز شاهد رفتار معكوس هستيم. زماني كه اونس جهاني با روند نزولي همراه بود، اما بازار ايران با رشد قيمت روبه‌رو شد.   به دنبال نگراني سرمايه‌گذاران بين‌المللي نسبت به وضعيت اقتصادي چين و تشديد بحران سياسي اوكراين قيمت جهاني طلا ديروز (سه شنبه) بار ديگر افزايش يافت.  به گزارش رويترز، سرمايه‌گذاران به شدت نگران وضعيت اقتصادي چين و بحران در روابط سياسي اوكراين و روسيه هستند و اين مسئله موجب افزايش تقاضاي طلا در بازارهاي جهاني شده است.  بر اساس اين گزارش قيمت هر اونس طلا روز گذشته با 07/0 درصد افزايش به بيش از هزار و 340 دلار رسيده است. نيروهاي مورد حمايت روسيه روز گذشته با شليك آتش توانستند يك پايگاه نظامي در شبه جزيره كريمه را تصرف كنند.  پرواز هواپيماهاي جنگنده ناتو بر فراز درياي سياه نيز نشانگر تشديد تنش در روابط روسيه و اوكراين است.
كاهش شديد و غير منتظره صادرات چين طي ماه فوريه موجب افزايش نگراني‌ها نسبت به وضعيت اقتصادي اين كشور شده است. ميزان ذخاير طلاي صندوق اس پي دي آر نيز با 5/7 تن افزايش به بيش از 812 تن رسيده است.
قيمت جهاني طلا پس از افت 28 درصدي در سال 2013 ميلادي از ابتداي امسال تاكنون روندي صعودي داشته و تاكنون بيش از 11 درصد رشد داشته است.
از سوي ديگر تحليلگران اقتصادي اينوستينگ بر اين باورند كه قيمت جهاني طلا طي روزهاي آينده بين هزار و 319 تا هزار و 355 دلار در نوسان خواهد بود.
به گزارش پايگاه اينترنتي اينوستينگ، كارشناسان اقتصادي معتقدند انتشار گزارش وزارت كار امريكا در خصوص وضعيت بازار كار و اشتغال در ماه فوريه موجب اميدواري سرمايه‌گذاران نسبت به وضعيت اقتصادي اين كشور شده و اين مسئله فشار زيادي را بر قيمت طلا وارد خواهد كرد.
بر اساس اين گزارش پس از انتشار گزارش وزارت كار امريكا قيمت طلا با يك درصد كاهش به كمتر از هزارو 338 دلار رسيده است. به نظر مي‌رسد سطح حمايتي قيمت طلا طي روزهاي آينده به 30/1319 دلار برسد و سطح مقاومتي قيمت اين فلز زرد نيز به بيش از هزارو 355 دلار خواهد رسيد.
قيمت طلا در هفته گذشته با رشد 24/1 درصدي معادل 60/16 دلاري روبه‌رو شده است. نرخ بيكاري امريكا طي ماه فوريه به 7/6 درصد رسيده و اقتصاد اين كشور بيش از 175 هزار فرصت شغلي جديد ايجاد كرده است.
نشست آتي فدرال رزرو قرار است روزهاي 18 و 19 مارس برگزار شود و تصميمات مقام‌هاي بانك مركزي امريكا در خصوص محرك پولي تاثير زيادي بر قيمت طلا خواهد داشت.

  بازار داخلي
اما وضعيت در بازار داخلي كمي متفاوت‌تر از بازار جهاني طلاست. نزديك شدن به روزهاي پاياني سال ميزان تقاضا براي طلاي ساخته شده را افزايش داده است. اين افزايش تقاضا باعث شده تا كاهش اونس در چند روز گذشته كمترين اثر را بر قيمت طلا در بازار ايران بگذارد.
براي همين هم وقتي دو روز پيش قيمت طلا در دنيا با كاهش مواجه شد، قيمت انواع سكه و طلا رفتار عكس از خود نشان داد و با رشد قيمت نسبي همراه شد.
رئيس اتحاديه كشوري فروشندگان طلا و جواهر نيز با اشاره به افزايش ۸ دلاري قيمت هر اونس طلا  (۱۳۴۲دلار ) گفت: نرخ سكه طرح قديم ديروز ۹۷۲ هزار تومان و سكه جديد ۹۷۵ هزار تومان بود.
محمد كشتي آرا در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت: هر قطعه نيم سكه ۵۰۵ هزار تومان، ربع سكه ۲۹۷ هزار تومان و سكه‌هاي يك گرمي هم ۲۰۰ هزار تومان فروخته شده است.
كشتي آراي افزود: روز سه‌شنبه قيمت هر گرم طلاي ۱۸عيار ۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان بود.
اين نرخ در مقايسه با روز دوشنبه افزايش نشان مي‌دهد و به دليل فرارسيدن سال جديد، سرعت دادو ستدها نيز بيشتر شده است.
كارشناس ارشد مؤسسه مشاوران فلزات گرانبهاي امريكا تأكيد كرد، نگراني‌هاي سرمايه‌گذاران نسبت به تنش‌هاي سياسي بين‌المللي به خصوص بحران اوكراين تاثير زيادي بر افزايش قيمت طلا داشته است.  اگر بحران اوكراين همچنان ادامه داشته باشد قيمت طلا روند صعودي خود را ادامه مي‌دهد. چنانكه پايگاه اينترنتي فوربس گزارش داد اگر جنگ لفظي بين روسيه و غرب بر سر بحران اوكراين تشديد شود قيمت جهاني طلا نيز به سرعت با افزايش بيشتري روبه‌رو خواهد شد.
با نزديك شدن به زمان برگزاري همه پرسي در منطقه كريمه كه قرار است 25 اسفند برگزار شود و در صورت تشديد بحران اوكراين تقاضا براي خريد طلا در بازارهاي جهاني به شدت افزايش خواهد يافت.


نویسنده : علي طالب‌زاده 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 20 اسفند 1392 - 23:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن