تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815222142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منش پهلوانی «نوری خدایاری» الگوی اخلاقی برای نسلهای بعدی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان حجت الاسلام حسن زاده:
منش پهلوانی «نوری خدایاری» الگوی اخلاقی برای نسلهای بعدی است
اهواز- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: چهره هایی مانند "نوری خدایاری" را که در جامعه ورزشی الگوی اخلاق هستند باید به نسل های بعدی معرفی کنیم.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده صبح امروز در آیین سالگرد درگذشت نوری خدایاری مهاجم استثنایی و شعبده باز فوتبال خوزستان و کشور با اشاره به یکی از آیات قرآن کریم، گفت: هر کسی مرگ را می چشد و  همانگونه که همه می دانیم و می بینیم در این مساله بین فقیر و غنی، پیر و جوان، مشهور و گمنام و شهری و روستایی هیچ استثنایی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه یاد مرگ همیشه بد نیست، افزود: هیچ کدام از ما نمی توانیم بگوییم عمر جاودان داریم، یاد مرگ نه تنها زندگی را تلخ نمی کند بلکه خیلی از اوقات تلخی های زندگی را نیز از بین می برد و به انسان آرامش می دهد و بی تابی را از او دور می کند.
 
امام جمعه موقت اهواز سپس به انجام کارهای خیر در زندگی انسان ها اشاره کرد و اظهار کرد: هیچ عمل خیری را کم نشمارید و از انجام آن فرار نکنید شاید روز قیامت حتی به یک کار خیر کوچک هم نیاز پیدا کرده و حسرت این را بخوریم که چرا کار خیر بیش تری انجام ندادیم.

حسن زاده با اشاره به سخن امام راحل به ورزشکاران در خصوص اینکه ورزشکاران به امیرالمومنین(ع) اقتدا کنند و نیز اهمیت پهلوانی، افتخارات پوریای ولی را به سبب داشتن مقام پهلوانی در کنار قهرمانی دانست و بر اولویت پهلوان بودن بر قهرمان بودن تاکید کرد.

وی در مورد زنده یاد خدایاری عنوان کرد: نام مرحوم «نوری خدایاری» از دو جهت در بین ورزشکاران برده می شد یکی به خاطر تکنیک فوق العاده و فوتبال بسیار خوبی که بازی می کرد و دیگری از جهت منش و اخلاق پهلوانی اش و ما از این نمونه ها در جامعه ورزشی کم نداریم. پس باید منش پهلوانی ورزشکارانی از این دسته را در کنار قهرمانی آنان به عنوان الگو به دیگران معرفی کنیم که این مهم بر عهده جامعه ورزشی استان و کشور است.
 
امام جمعه موقت اهواز گفت: خوزستان هم در زمینه صنایع مانند نفت، پتروشیمی، فولاد و کشاورزی و هم در زمینه ورزش به ویژه فوتبال یکی از استان هایی است که همیشه به کشور خدمت کرده است.

حسن زاده به تیم های خوزستانی حاضر در لیگ برتر فوتبال اشاره کرد و گفت: خوزستان دو تیم در لیگ برتر دارد که هم اکنون فولاد خوزستان در صدر جدول قرار دارد و این صدر نشینی برای همه ما خوزستانی ها مایه مباهات و افتخار است. از سوی دیگر، در کشتی و وزنه برداری نیز افتخارهای بسیاری داشته ایم که امید است در این راستا بتوانیم الگوهای ورزشی را در کنار الگوهای اخلاقی قرار دهیم تا خوزستان سرآمد و الگوی بسیاری از رشته های ورزشی باشد.

وی تاکیدکرد: چهره هایی مانند «نوری خدایاری» را که در جامعه ورزشی الگوی اخلاق هستند باید به نسلهای بعدی معرفی کنیم.

امام جمعه موقت اهواز افزود: جامعه ما جوان است و نیاز به ورزش و اخلاق و پهلوانی دارد که به همت همه شما می توانیم هم در ورزش و هم در اخلاق برای استان های دیگر نمونه باشیم.
 
به گزارش خبرنگار مهر، همچنین در این آیین «لفته سه برادران» از پیشکسوتان فوتبال استان در سخنانی به بیان خصوصیات اخلاقی و منش پهلوانی زنده یاد «نوری خدایاری» پرداخت و «مهدی خدایاری» فرزند زنده یاد نوری خدایاری از شرکت کنندگان در این آیین تشکر کرد.

در پایان، ورزشکاران و ورزش دوستان بر سر مزار زنده یاد «نوری خدایاری» حاضر شدند و با قرائت فاتحه یاد او را گرامی داشتند.
 


۱۳۹۲/۱۲/۱۷ - ۱۲:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 318]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن