تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821104281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکوداشت استاد پرویز خرسند برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

با حضور رییس جمهوری نکوداشت استاد پرویز خرسند برگزار شد تهران- ایرنا- رییس جمهوری درآیین پایانی بیستمین جشنواره مطبوعات از شماری دست اندرکاران حوزه مطبوعات و روزنامه نگاران از جمله استاد پرویز خرسند با اهدا لوح، تقدیر شد.


به گزارش خبرنگار حوزه رسانه ایرنا، شورای سیاستگذاری بیستمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاههای اطلاع رسانی امسال به پاس بیش از نیم قرن خدمات فرهنگی و مطبوعاتی و رسانه ای استاد پرویز خرسند وی را به عنوان چهره برگزیده بیستمین جشنواره انتخاب کرد.
در این مراسم همچنین، مستندی تصویری از برخی فعالیت ها و زندگی وی با محوریت سکوت، نمایش داده شد.
استاد پرویز خرسند، نویسنده و روزنامه نگار، متولد 1319 از مشهد است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین سردبیر هفته نامه با نام سروش بود.
وی سال ها ویراستاری و سردبیری آثار و نشریات حسینیه ارشاد را بر عهده داشت و به دلیل نوشته ها و سخنرانی هایش در دوران پهلوی زندانی بود. اثر هابیل و قابیل به قلم و با صدای او، نخستین برنامه ای بود که از رادیو و تلویزیون پس از انقلاب پخش شد.
او روزنامه نگاری و نویسندگی را در دوران نوجوانی در دهه 30 آغاز کرد. بعدها در مشهد به کانون نشر حقایق (کانون استاد محمد تقی شریعتی) پیوست. وی در سال 1341 تحت تعقیب قرار گرفت و به یک روستا گریخت .
وی در آنجا دو کتاب آنجا که حق پیروز است (با مقدمه استاد حکیمی) و مرثیه ای که ناسروده ماند (با مقدمه استاد محمد تقی شریعتی) را نوشت.
وی سپس به دانشگاه فردوسی مشهد رفت و در آنجا با نگارش مقاله های ادبی و انقلابی بازداشت و زندانی شد و در این وقت کتاب برزیگران دشت خون را نوشت . سپس به تهران آمد.
وی بعد از تعطیلی حسینیه ارشاد، به بنیاد شاهنامه رفت و زیر نظر دکتر جلال الدین همایی به کار مشغول شد.
وی بعدها در گذر زمان خانه نشین شد و به تدریس نثر ادبی در خانه خود و پرورش شاگردان پرداخت.
از مهم ترین کتاب ها و آثار او می توان به برزیگران دشت خون، آن جا که حق پیروز است،مرثیه ای ناسروده مانده، هابیل و قابیل، مجموعه سرمقاله های مطبوعاتی و شهید همه اعصار اشاره کرد.
آیین اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاههای اطلاع رسانی با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیرارشاد، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نخبگان، فرهیختگان، اهالی رسانه، فرهنگ و هنر و پیشکسوتان و فعالان مطبوعات و رسانه کشور، جمعی از خانواده معظم شهدا و درگذشتگان مطبوعات و رسانه درسال 92 در تالار وحدت تهران برگزار شد.
فراهنگ(3)**1355**1569
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن