تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804544809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم نکوداشت آيت‌الله صادقي در خرم‌آباد برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ اسفند ۱۳۹۲ (۸:۱۷ق.ظ)
مراسم نکوداشت آيت‌الله صادقي در خرم‌آباد برگزار شد به پاس ارج نهادن به بيش از نيم قرن خدمات آيت‌الله عباس‌علي صادقي، رئيس حوزه علميه کماليه خرم‌آباد طي همايشي با عنوان «چشمه فيض» از اين عالم جليل‌القدر در خرم‌آباد تجليل شد.
به گزارش خبرگزاري موج، بزرگداشت خدمات بزرگان دين که عمر خود را صرف ترويج دين و تربيت شاگردان مستعد نموده‌اند يک وظيفه است و امروز در لرستان به پاس ارج نهادن به بزرگ‌مردي که بيش از نيم قرآن از عمر مبارک خود را صرف تربيت شاگردان و طلاب علوم ديني کرده است، از مقام شامخ آيت‌الله عباس‌علي صادقي، رئيس جوزه علميه کماليه خرم‌آباد تجليل شد.
اين مراسم با حضور جمعي از شاگردان اين عالم جليل‌القدر و طلاب و روحانيون مدارس علميه لرستان، مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان و مردم قدرشناس خرم‌آباد در سالن همايش‌هاي سازمان جهاد کشاورزي لرستان برگزار شد.
در اين مراسم هوشنگ بازوند، استاندار لرستان اظهار کرد: فرهنگ حرمت‌گذاري و ارج نهادن و حق‌شناسي به خادمان مردم و کشور يکي از ارزش‌هاي الهي است که مي‌طلبد در جهت تعميق و رواج اين سنت همت کرد.
وي اضافه کرد: مفاخر، مشاهير و شخصيت‌هاي ديني و اخلاقي سرمايه‌هاي هر استان و کشور به شمار مي‌روند که شايد تکرار اين‌گونه شخصيت‌ها به ندرت انجام گيرد و بايد اين سرمايه‌هاي گران‌قدر و الگوهاي موفق را به نسل امروز معرفي کنيم.
بازوند ادامه داد: تجليل از مروجين احکام و رعايت شأن و جايگاه آنها از آموزه‌هاي دين مبين اسلام و ائمه‌اطهار(ع) است.
استاندار لرستان در رابطه با شخصيت علمي و فرهنگي آيت‌الله صادقي عنوان کرد: ايشان عمر شريف خود را در راه خدمت خالصانه و صادقانه به مردم لرستان و تربيت طلاب ديني سپري کرده است.
وي افزود: اين روحاني جليل‌القدر در دوران مبارزه با طاغوت، دوران پيروزي انقلاب، جنگ تحميلي و پشتيباني از جبهه‌ها و همچنين پشتيباني از استقرار و پيروزي انقلاب اسلامي در تمام مراحل حضور فعالي داشته است.
وي ارتباط قوي با مراجع تقليد و بزرگان حوزه علميه از جمله آيت‌الله بروجردي، امام راحل(ره)، کمالوند، فاضل لنکراني، گلپايگاني را از ويژگي‌هاي اين روحاني جليل‌القدر بيان کرد و گفت: پيوستگي با حوزه‌هاي علميه قم و دوستي با شخصيت‌هاي بزرگ علمي و ديني و ساسي، مديريت حوزه علميه، تربيت طلاب ديني از ديگر ويژگي‌هاي بارز ايشان است.
استاندار لرستان در پايان اضافه کرد: آيت‌الله صادقي رياست دادگاه‌هاي انقلاب لرستان را عهده‌دار بوده و نام ايشان با تدين، تقوا، تواضع، خدمت خالصانه و صادقانه، تقويت باورهاي ديني و رعايت حدود الهي عجين است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‌فقيه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد نيز در ادامه با بيان اينکه نکوداشت عالم ديني، نکوداشت علم و دانش است، گفت: نکوداشت يک عالم ديني و شخصيت مذهبي که سراسر زندگي خود را براي ديگران قرار داده است، الگوسازي براي نسل جوان است.
وي اضافه کرد: جوانان با نگاهي به زندگي اين‌گونه شخصيت‌ها در مسير تعالي، رشد و کمال قدم برخواهند داشت لذا ضرورت دارد به‌منظور الگوگيري جوانان از اين قبيل شخصيت‌هاي ديني برگزاري اين قبيل مراسم‌ مورد توجه قرار بگيرد.
حجت‌الاسلام و المسلمين ميرعمادي اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن از حضرت ابراهيم، ادريس و نبي مکرم اسلام به‌عنوان پيامبراني صاحب رفعت ياد کرده است، حضرت ابراهيم به‌دليل تسليم بودن در برابر پروردگار و ترجيح دادن ارداه خداوند بر اراده خود، حضرت ادريس به‌دليل صداقت و درستکاري و برخورد مناسب با امتش به اين مقام رسيده است.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان ادامه داد: در رأس همه شخصيت‌ها به پيامبران و معصومين که به آنها رفعت مقام داده شده است وجود مقدس پيامبر اعظم(س) است که خداوند در قرآن خطاب به وي فرموده است که ما تو را بلند آوازه قرار داديم و اين به‌دليل عبوديت و بندگي خداوند متعال بوده است.
حجت‌الاسلام ميرعمادي ادامه داد: مجاهدان در راه خدا و مؤمناني که عمل صالح انجام مي‌دهند و اهل احسان و انفاق باشند دسته دومي هستند که خداوند به ايشان مقام رفعت داده است.
وي افزود: عالمان ديني به دليل اينکه هدايت‌گري مردم را به‌عهده دارند و مرزبان دين هستند و در راه ترويج و تبليغ دين تلاش مي‌کنند، از حريم الهي پاسداري کرده و در برابر طاغوت ايستادگي مي‌کنند و هدف‌شان دفاع از حق و عدالت است تا به اين جايگاه رسيده‌اند.
امام جمعه خرم‌آباد در بيان عوامل برتري عالم بر ديگر اقشار جامعه اذعان کرد: رسالت سنگيني که در طول تاريخ به عهده علما و انديشمندان بوده آنان را به جايگاه رفعت رسانده است، اگر عالمان ديني نبودند از علم و ديانت خبري نبود و مردم در ضلالت و گمراهي به سر مي‌بردند و راه سعادت و کمال را هرگز نمي‌توانستند طي کنند.
وي با بيان اينکه عالمان ديني علم را براي خدا آموخته‌اند و براي خدا به مردم ياد مي‌دهند و براي خدا جامعه راهدايت مي‌کنند، خاطرنشان کرد: در لرستان چهره‌هاي درخشان علمي زيادي وجود دارد که برخي از آنان مثل آيت‌الله‌العظمي بروجردي از شخصيت‌هاي جهاني بوده‌اند.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان به پويايي مدارس علميه استان اشاره و تصريح کرد: از ويژگي‌هاي شخصيتي آيت‌الله صادقي مي‌توان به تواضع، اخلاص، توکل بر خدا، اهتمام به تحصيل و تدريس، تلاش و جديت و پشتکار، خستگي‌ناپذير بودن، سفارش به جديت در تحصيل، مردم‌داري و تواضع در برابر شاگردان اشاره کرد.
وي گفت: آيت‌الله صادقي قريب به 30 سال است امام جمعه موقت خرم‌آباد است و موفقيت‌هايي که امروز در حوزه‌هاي علميه لرستان شاهد هستيم مرهون هدايت‌ها و راهنمايي‌هاي اين روحاني جليل‌القدر است.
در بخشي از مراسم که خانواده آيت‌الله صادقي و همچنين آيت‌الله محمدجواد فاضل لنکراني نيز حضور داشتند، تمبر آيت‌الله صادقي و کتابي در رابطه با زندگاني آيت‌الله صداقي رونمايي و کليپي از زندگي ايشان پخش شد.
در ادامه اين مراسم، حجت‌الاسلام علي اسماعيليان، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان با بيان اينکه واژه علم 15 بار در قرآن ذکر شده و در راستاي ارج نهادن به مقام شامخ علماي ديني و چهره‌هاي علمي استان لرستان تاکنون مراسم بزرگداشت آيت‌الله موموندي، علامه شهيدي، حجت‌الاسلام والمسلمين آدينه‌وند، مروجي و ... در استان برگزار شده و مراسم بزرگداشت چندتن ديگر در دستور کار شوراي فرهنگ عمومي استان قرار دارد، گفت: اين برنامه نکوداشت به همت نمايندگي ولي‌فقيه در استان و همکاري اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي، تبليغات اسلامي، شهرداري، حوزه علميه کماليه، سپاه ابوالفضل(ع) و شهرداري برگزار شده است.
بنا بر اين گزارش، آيت‌الله عباس‌علي صادقي، رئيس حوزه علميه کماليه خرم‌آباد متولد سال 1304 هجري شمسي از روستاي «کي‌سار» استان اصفهان است و تاکنون که 88 سال از عمر بابرکت ايشان مي‌گذرد، به تربيت شاگردان فراواني در استان لرستان همت گماشته و طلاب و روحانيون بسياري در محضر اين استاد گران‌قدر کسب علم کرده‌اند.
وي در سن هفت سالگي به مکتب مي‌رود و در آن‌جا پس از شش ماه قرائت قرآن را فرا مي‌گيرد، سپس شيخ ابوالقاسم که از اساتيد حوزه علميه اصفهان و پدربزرگ مادري ايشان است، با مشاهده نبوغ و استعداد وي به تشويق و ترغيب او پرداخته و کتاب جامع‌المقدمات را که مربوط به علم صرف و نحو عربي است و همه طلاب در بدو ورود به حوزه مطالعه مي‎‌کنند را به او ياد داد.
آيت‌الله صادقي چند سالي را در حوزه علمي اصفهان و بعد در قم به تحصيل دروس طلبگي پرداخت و از محضر استاداني چون آيت‌الله‌العظمي بروجردي(به مدت 15 سال)، شهيد صدوقي، مرحوم محقق داماد و مرحوم خالي‌خو بهره‌مند شد و بعدها خود به‌عنوان استاد و مدرس در حوزه علميه قم مشغول به فعاليت شد.
بعد از تأسيس حوزه علميه خرم‌آباد توسط مرحوم آيت‌الله کمالوند، ايشان به‌عنوان مدرس به استان لرستان دعوت شد و اکنون که 55 سال از آن روز مي‌گذرد ايشان همچنان در اين حوزه مشغول به فعاليت هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن