تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802214283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه های جدید فقط با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل دفتر برنامه ریزی اقتصادی: پروژه های جدید فقط با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود قم ـ ایرنا ـ مدیرکل دفتر برنامه ریزی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: پروژه های جدید در سال آِینده فقط به شرط مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد شد.


به گزارش ایرنا، ˈ امیر باقری ˈ شامگاه جمعه در ˈ مجمع عمومی انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم ˈ افزود: در بودجه سال 93 پروژه هایی که کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، 5 درصد اعتبارات سال 92 و پروژه هایی که 20 تا 80 درصد پیشرفت کرده اند، 40 درصد اعتبارات سال 92 به آنها اختصاص داده شده است.
وی گفت: در این بودجه، حدود 300 پروژه ملی که بالای 80 درصد پیشرفت داشته اند، اعتبارات کامل دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در سال آینده 1.7 درصد و نرخ سرمایه گذاری 2.4 درصد پیش بینی شده است گفت: باید تلاش کنیم از حجم بالای تصدی گری دولت در کشورمان کاسته شود.
وی گفت: بودجه سال 93 لزوما انبساطی و تورم زا نبوده و اعتبارات خوبی به طرحهای عمرانی اختصاص یافته است و واحدهای تولیدی و صنعتی که به دلایلی دچار رکود شده اند، بدون سرمایه گذاری اولیه می توانند فعالیت خود را از سر گرفته و این فرصت خوبی است که باید از آن بهره مند شویم.
وی گفت: در بودجه سال 93 نرخ مالیات با نظر دولت قرار بود یک درصد افزایش یابد که با تصویب مجلس دو درصد افزایش یافت و به 7 درصد رسید و همین افزایش 43 درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده، از اما و اگرهایی است که تا حدودی نگران کننده است.
وی خاطرنشان کرد: در بودجه کشورمان، همواره نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی بسیار کم است و این نه فقط به معنای پایین بودن نرخ مالیات، بلکه به دلیل فرار مالیاتی است که در اقتصاد کشورمان بسیار رخ می دهد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با بیان اینکه هزینه های جاری در بودجه 93 حدود 29 درصد و هزینه های عمرانی 207 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: بودجه کل کشور بیش از 803 هزار میلیارد تومان است که که 211 هزار میلیارد بودجه عمومی و 597 هزار میلیارد بودجه شرکت های دولتی است.
وی در ادامه افزود: منابع بودجه سال 93 شامل 100 هزار میلیارد درآمد، 80 هزار میلیارد واگذاری دارایی های سرمایه ای و 31 هزار میلیارد واگذاری دارایی های مالی بوده و مصارف بودجه سال آینده نیز شامل 150 هزار میلیارد اعتبارات هزینه ای، 41 هزار میلیارد تملک دارایی های سرمایه ای و 20 هزار میلیارد تملک دارایی های مالی است.
باقری همچنین تصریح کرد: تراز عملیاتی بودجه 93 همچون سال های گذشته منفی است و این به معنای عدم درآمدزایی به میزان اعتبارات هزینه ای است که در بیشتر کشورها اینگونه نبوده و آنها به دلیل نداشتن منابع نفتی، برای مثبت بودن تراز عملیاتی و درآمدزایی که عمده آن از مالیات به دست می آید، تلاش می کنند.
وی از عرضه بیش از 25 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و نیز واگذاری تعداد بیشتری از شرکت های دولتی در سال آینده خبر داد و گفت: عدم تحقق درآمدها درهر بخش، اعتبارات طرح های عمرانی را کاهش داده و پاشنه آشیل بودجه، عدم انعطاف پذیری هزینه های جاری دولت است.
این نشست با موضوع بررسی قانون بودجه سال 93 و نیز انجام انتخابات هیات مدیره و بازرسان این انجمن برگزار شد. ک/3
8146 / 380 /
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن