تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802211723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش مشارکت مردم و بخش خصوصي راهي براي توسعه شهري اراک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ اسفند ۱۳۹۲ (۸:۵۶ق.ظ)
شهردار اراک گفت: افزايش مشارکت مردم و بخش خصوصي راهي براي توسعه شهري اراک شهردار اراک گفت: نهادينه شدن فرهنگ درختکاري و حفاظت از آن، در سلامت محيط زيست و پاکي هوا و تندرستي شهروندان تاثير بسياري دارد که توسعه شهري در اراک بايد از حمايت هاي بخش خصوصي و مشارکت عمومي مردم بهره مند شود.
به گزارش خبرگزاري موج از اراک, محمد ابراهيم عباسي با اشاره به هفته درختکاري در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اراک يکي از 8 شهر آلوده کشور بوده که ترويج فرهنگ درخت‌‌کاري و توسعه فضاهاي سبز در اين شهر از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده و درکاهش آلودگي هوا بسيار تاثيرگذار است.
وي افزود: آلودگي هوا از مسائل مهمي است که بايد با توسعه فضاي سبز و بهره گرفتن از تکنولوژي هاي جديد برطرف شود.
شهردار اراک تصريح کرد: با کاشت درخت، طبيعت نو را به جامعه برمي گردانيم و مي توانيم براي نسل آينده، کاهش آلودگي هوا، شادابي در محيط و ايجاد تنوع در فضاهاي شهري را به وجود آوريم.
عباسي با اشاره به اهميت توسعه فضاهاي سبز گفت: در شهرستان اراک با توجه به وجود و تنوع صنايع و کارخانجات و افزايش جمعيت شهري نيازمند آن هستيم تا براي رفع کمبودها و آلودگي هوا در بخش توسعه فضاي سبز تمرکز و تلاش نماييم.
وي افزود: رشد فزاينده جمعيت انساني و توسعه صنعت و تکنولوژي و در پي آن آلودگي هاي زيست محيطي سبب شده است توسعه فضاي سبز، به عنوان يکي از مهم ترين اولويت ها در محيط هاي شهري مورد توجه قرار گيرد.
شهردار اراک تصريح کرد: شهرداري اراک هر ساله به مناسبت فرا رسيدن روز درختکاري اقدام به کاشت نهال در سطح شهر اراک مي نمايد، ولي امسال با يک عزم جدي و برنامه ريزي مدون، با نام گذاري هفته درختکاري و مزين نمودن هر روز اين هفته به يک نام، کاشت نهال در نقاط مختلف از سطح شهر را در دستور کاري خود قرار داده است.
عباسي هدف از اجراي مراسم کاشت درخت در طول يک هفته را مشارکت تمامي شهروندان در گسترش سرانه فضاي سبز عنوان نمود تا شهروندان به اين باور که تمامي خدمات شهرداري متعلق به آنان است دست يافته و شهرداري را در توسعه وحفظ و نگه داري از مجموعه فضاي سبز شهر اراک ياري نمايند.
وي افزود: شهرداري اراک همزمان با آغاز هفته درختکاري در فاصله زماني 10 الي 16 اسفند ماه، برنامه هايي را در راستاي اجراي هر چه باشکوه تر اين ايام تدوين کرده است.
شهردار اراک تصريح کرد: در برنامه ريزي صورت گرفته امسال مقرر شد به منظور ارج نهادن به ارگان هاي مهم اجتماعي و پيوند آنها با فضاي سبز، هر روز با يک نام مشخص و مراسم درختکاري در مکان مرتبط با نام همان روز برگزار گردد.
عباسي با اشاره به نام گذاري روزهاي درختکاري گفت: در روز اول هفته درختکاري که به نام سرباز، امنيت و فضاي سبز، مزين شده بود، اجراي مراسم درختکاري با حضور مسئولان شهرداري و مسئولان شهر در پدافند هوايي ارتش جمهوري اسلامي برگزار و همچنين در ادامه اين روز، جشن درختکاري با حضور کودکان و دانش آموزان در فرهنگسراي شهر واقع در کوي صنعتي اجراء گرديد.
وي افزود: در روز دوم اين هفته کاشت نهال و سنت نبوي، که اجراي مراسم درختکاري اين روز نيز با حضور مسئولان شهرداري و مديران شهري و شهروندان در بوستان گل نرگس واقع در شهرک مشاور و همچنين با حضورNGO هاي دوستدار محيط زيست، برگزار شد.
شهردار اراک تصريح کرد: برگزاري جشن درختکاري ويژه دانش آموزان پيش دبستاني مدرسه سماء در محل فرهنگسراي شهر برگزار گرديد.
عباسي با اشاره به روز سوم درختکاري گفت: مراسم درختکاري اين روز در پارک کلاله شهر سنجان و با حضور مسئولان شهرداري، مديران شهري و شهروندان برگزار شد و نيز برگزاري همزمان جشن مراسم درختکاري ويژه دانش آموزان مدرسه ابتدائي فارابي در فرهنگسراي شهر اجراء شد.
وي با اشاره به اين مهم که روز چهارم و پنجم اين هفته نيز با نام هاي صنعت و سلامت فضاي سبز و کودک، زندگي و فضاي سبز مزين شده افزود: مراسم کاشت نهال در هر يک به ترتيب در کارخانه آذرآب و گداختار و مهدکودک مريم اجرا شد.
شهردار اراک تصريح کرد: نام روزهاي ششم و هفتم از هفته درختکاري نيز تعليم و تربيت و فضاي سبز و طبيعت سبز و نشاط اجتماعي در نظر گرفته شده که مراسم درختکاري در آنها در مدارس نمونه کوثر و شهداء آلومينيوم و منطقه 128 هکتاري چقاء اجرا مي شود.
عباسي با بيان اهميت آموزش در سنين کودکي گفت: داشتن شهري پويا که در آن همه اقشار جامعه مشارکت فعال داشته باشند، نيازمند آموزش مباني شهروندي براي همه سنين بوده که در اين راستا ضرورت آموزش اين مباني به کودکان نمود بيشتري پيدا مي کند و بايد به صورت جدي مورد توجه قرار بگيرد.
وي افزود: بايد ذهنيت کودکان را نسبت به مسائل شهروندي به ويژه در حوزه حفظ و نگهداري فضاي سبز مثبت کنيم و از همين دوران با ارائه آموزش هاي فرهنگ شهروندي، حس مسئوليت‌پذيري آنها را نسبت به محيطي که در آن زندگي مي‌کنند، تقويت کنيم و پيامدهاي مثبت آن را به نظاره بنشينيم.
شهردار اراک با درخواست از شهروندان مبني بر حضور حداکثري خود در همايش درختکاري 16 اسفند گفت: در اين مراسم که با حضور کليه مسئولان شهري برگزار مي شود، تعداد قابل توجهي اصله نهال درخت براي همايش درختکاري آماده سازي شده و شهروندان مي توانند با حضور خود در اين مراسم يک درخت با نام خود کاشته و شهرداري را در افزايش سرانه فضاي سبز شهر اراک و ايجاد فضاي سبز مطبوع ياري رسانند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن