تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818795671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقویت فرهنگ و ادبیات عامه زمینه ساز تقویت ادبیات کشور شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تقویت فرهنگ و ادبیات عامه زمینه ساز تقویت ادبیات کشور شده است سنندج - ایرنا- دبیر علمی همایش فرهنگ و ادبیات عامه کردی گفت: تقویت فرهنگ و ادبیات عامه زمینه ساز تقویت ادبیات کشور شده و از این رو پرداختن به این نوع ادبیات موجب غنا بخشیدن به حوزه ادبیات می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سلما ساعدی شامگاه یکشنبه در آیین پایانی همایش منطقه ای فرهنگ و ادبیات عامه کردی با مروری بر آثار مرحوم استاد محی الدین حق شناس در مجتمع فجر سنندج، فرهنگ و ادبیات عامه را از جمله ذخایر فرهنگی و ادبی جامعه دانست و تاکید کرد باید این نوع فرهنگ و ادبیات بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا به دست فراموشی سپرده نشود.
وی با اشاره به اینکه نسل جوان جامعه با این نوع فرهنگ و ادبیات آشنایی چندانی ندارند، برگزاری همایش ها و برنامه های فرهنگی را در راستای شناسایی و تقویت این نوع فرهنگ و ادبیات بسیار موثر دانست.
دبیر علمی همایش فرهنگ و ادبیات عامه کردی در ادامه خواستار تداوم همایش های علمی و تخصصی در حوزه ادبیات عامه شد و بر تقویت حمایت از فعالیت های ادبی در استان تأکید کرد.
ساعدی اظهار کرد: نقد علمی و دانش ادبی همبستر هم بوده و توجه به اساتید، صاحب نظران و مفاخر این حوزه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: تجلیل از خدمات و تلاش های مفاخر ادبی عامل مهمی در راستای حفظ و گسترش فرهنگ و ادبیات بوده و برپایی همایش های اینچنینی می تواند چهره مفاخر علمی منطقه را بیشتر معرفی کند.
وی همچنین از اطلاع رسانی در خصوص معرفی توانمندی های فرهنگی و هویتی به نسل جوان جامعه به عنوان امری مهم در برابر هجمه فرهنگی و هویتی غرب نام برد و از تقویت فرهنگ و ادبیات عامه به عنوان سلاحی مهم در برابر این هجمه های فرهنگی یاد کرد.
وی با ابراز رضایت از آثار ارسال شده به دبیرخانه این همایش اظهار کرد: با توجه به فرصت محدود دو ماهه و اعتبارات کم مالی خوشبختانه شاهد برگزاری همایشی منسجم و مخاطب پسند بودیم که امید است این مهم با انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر تداوم یابد و شاهد برگزاری همایش های متعددی با محوریت فرهنگ و ادبیات عامه باشیم.
ساعدی از بانیان برگزاری این هماش قدردانی کرد و خواستار برگزاری چنین همایش های در راستای تجلیل از شخصیت های فرهنگی و ادبی استان کردستان شد.
در همایش منطقه ای فرهنگ و ادبیات عامه کردی که روز یکشنبه در سنندج برگزار شد از میان 50 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش 12 مقاله در دو نوبت صبح و عصر ارایه شد.ک/3
7346/533
انتهای پیام /*




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن