تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812938573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه بدبینانه به حوزه فرهنگ و هنر صحیح نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاه بدبینانه به حوزه فرهنگ و هنر صحیح نیست بوشهر- ایرنا - مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نباید به حوزه فرهنگ وهنر نگاه بدبینانه داشته باشیم زیرا این بخش مربوط به قشر فرهیخته و حوزه پاکی و سلامت است.


به گزارش ایرنا محمد مهدی احمدی، شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: نگاه خداوند به انسان خوب و امیدوارکننده است و ما که جانشین خداوند هستیم باید از همین منظر به دیگر انسان ها نگاه کنیم.
وی گفت: خلیفه خداوند زمانی کرامت دارد که حرف خدایی بزند و اصل را برخوبی انسان ها بگذارد.
مدیرکل هماهنگی اموراستان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: جامعه ای توسعه یافته، مبتنی بر عقلانیت و اسلامی شکل می گیرد که انسان ها به هم از منظر زیبایی، پاکی و خوش بینی نگاه کنند.
احمدی ادامه داد: طرح این موضوع و اصل که هنرمند را بر بد بودن می گذارد مگر خلافش ثابت شود، نگاه الهی به انسان نیست.
وی گفت: اگر نگاه این گونه باشد که ما به انسان ها بویژه نخبگان جامعه از منظر خوبی و زیبایی بنگریم بسیاری از نیروهای باکیفیت را دفع نخواهیم کرد.
احمدی افزود: رهنمود رهبر معظم انقلاب درباره جذب حداکثری نیز مبین این موضوع است که نباید به هر بهانه ای افراد را از قطار پیاده کنیم.
وی گفت: در جامعه ای که از منظر بدبینی به افراد نگاه کنیم ریا رسوخ می کند و شخصیت واقعی افراد نمایان نمی شود.
احمدی گفت: خداوند می بیند و می پوشاند اما برخی انسان ها ندیده فریاد می زنند و با حیثیت افراد بازی می کنند و بعد هم مدعی هستند که جانشین خداوند هستند.
وی افزود: اگر نخستین سنت الهی که نگاه مثبت به انسان است درجامعه پیاده شود هنرمندان، علما، فرهیختگان و اندیشمندان درفضای امن زندگی خواهند کرد.
احمدی با بیان این که اخلاق مداری دومین سنت خداوند است اضافه کرد: امروز در جامعه، بداخلاقی درحال نهادینه شدن است و این رویه خیلی خطرناک است.
مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بداخلاقی در فضای فرهنگ و هنر پاسخگو نیست زیرا هرچند مشکلات مالی اهالی فرهنگ و هنر را آزار می دهد اما آنچه به لحاظ روحی آنان را افسرده و دل شکسته می کند بی حرمتی و بی اخلاقی به اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه است.
وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده بهینه از تمدن و مفاخر فرهنگی، هنری و دینی استان ها در قالب تفاهم نامه ای با کشورهایی که وجه مشترک فرهنگی داشته باشند امور را قانونمند خواهد کرد.
احمدی گفت: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید برنامه ریزی برای نگاه جامع به همه ظرفیت های فرهنگی و هنری در استان هاست.
در این آیین حمیده ماحوزی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر معرفی و از زحمات خدارحم یزدان پناه در مسوولیت سرپرستی این اداره کل قدردانی شد. ک/2
628/539 /675
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن