تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819119580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهدیدهای حوزه فرهنگ و هنر باید به فرصت تبدیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تهدیدهای حوزه فرهنگ و هنر باید به فرصت تبدیل شود بوشهر- ایرنا - مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با رفتار و منش اسلامی تهدیدها را در حوزه فرهنگ و هنر به فرصت تبدیل خواهیم کرد.


به گزارش ایرنا حمیده ماحوزی روز شنبه در آیین معارفه اش افزود: استان بوشهر در خط مقدم حوزه فرهنگی کشور است و با بیش از 700 کیلومتر مززآبی با خلیج فارس فرصت های خوبی برای اشاعه فرهنگ و هنر دینی و ملی وجود دارد که از این فرصت ها به نحو شایسته ای استفاده خواهد شد.
وی با تشکر از اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم این رسالت سترگ را با توجه به منویات مقام معظم رهبری، سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه های استاندار عمل کرده و در همه امور مربوط خدمتگزار مردم استان بوشهر باشم.
مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآورشد: افتخار خدمت در عرصه فرهنگی لطف الهی است.
ماحوزی افزود: استان بوشهر مهد تمدن و خواستگاه فعالیت های فرهنگی و هنری وزین بوده و قدمتی چند هزار ساله دارد که نویسندگان و هنرمندان بزرگی را در خود پرورده است که پاسداشت آن ها به انحای مختلف برای همه ما وظیفه ای سترگ است.
وی گفت: در فصلی نو و درسایه دولت تدبیر و امید همه با هم همدل و هم آوا آغازگر راهی می شویم تا ارزش های فرهنگی و هنری دیارمان را غنا ببخشیم.
ماحوزی اضافه کرد: لازمه توسعه و پیشرفت درکار فرهنگی نگاه مدیران به جایگاه رسانه، ارتباطات و هنر است که باید نگاهی اعتدال گرا و ارزشی باشد.
وی افزود: تنگ نظری و محدودیت های بدون پشتوانه را از سر راه برمی داریم تا فرهنگ و هنر اسلامی را بخوبی معرفی کنیم.
ماحوزی یادآورشد: هنر ابزار انتقال فرهنگ است و هنرمندان افرادی قاطع، خوش نیت و خوش ذوق هستند به همین دلیل از هیچ هنری غفلت نخواهیم کرد.
وی گفت: تاکید بر افزایش نشاط و امید در میان هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر در استان را یک نیاز جدی می دانم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خرد جمعی برای پیشبرد اهداف متعالی در این عرصه و تعامل سازنده با بزرگان و همه مسوولان بسیار مهم و ضروری است و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذارنخواهد شد.
ماحوزی افزود: توجه به مشارکت بخش خصوصی در گسترش مبادلات عرصه فرهنگ و هنر که مورد تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار است به طورخاص در دستورکار قرار می گیرد.
وی یادآورشد: برای حفظ کرامت انسانی تکریم ارباب رجوع و صداقت در همه مسولیت هایی که تاکنون برعهده داشته ام سرلوحه کارم بوده و از این پس نیز چنین خواهم بود.
ماحوزی ادامه داد: برای رشد و شکوفایی این حوزه و توسعه فرهنگ و هنر غنی اسلامی از همه دلسوزان فرهنگی تقاضا می شود برای پیش بینی ردیف خاصی از درآمدهای حاصل از فروش گاز پارس جنوبی برای توسعه این بخش که می تواند تضمین گر ارتقای توانایی های مرزنشینان این خطه از کشور باشد همکاری کنند.
وی گفت: برنامه های کاری و چشم انداز دینی و هنری استان تحت عنوان برنامه جامع فرهنگی تدوین شده است که از طریق رسانه ها به سمع و نظر مردم خواهد رسید.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: باید نگاه دولتمردان و مجموعه هنرمندان به حوره فرهنگ و هنر تغییر کند تا چالش های فراروی این بخش برطرف شود.
خدارحم یزدان پناه افزود: نگاهی که به پروژه های عمرانی از سوی دولتمردان می شود به حوزه فرهنگ و هنر نمی شود و این امر باعث شد تا حدود دو سال و نیم تمام جشنواره ها در استان بوشهر تعطیل شود.
وی یادآورشد: اگر بناست حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر موفق شود باید حمایت جدی شود و با تخصیص اعتبار کافی موانع پیش رو برداشته شود.
یزدان پناه با بیان ای نکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر را با بدهی شش میلیارد ریالی تحویل گرفته است افزود: معارض ملکی مجتمع فرهنگی و هنری 9دی، بلاتکلیفی تالار مرکزی بوشهر و پروژه های عمرانی این اداره کل مشکل ساز شده است.
وی اضافه کرد: پایین بودن حقوق و مزایای کارکنان ارشاد و بالا بودن شمار نیروهای قراردادی انگیزه کارکنان را کاهش می دهد.
یزدان پناه گفت: هنرمندان باید با قصد قربت در صحنه نمایش وارد شوند، قصد تقرب به پرودگار متن بنویسند، شعر بگویند و کتاب تالیف کنند .
وی افزود: در مدت مسوولیتم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خیانتی نکردم، نانی قرض ندادم و قرض نگرفتم اما ممکن است ناخواسته اشتباهی کرده باشم که از این بابت هلالیت می طلبم. ک/2
628/539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن