تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802955901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به کتاب های جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی به کتاب های جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تهران - ایرنا - کتاب های تأثیر هنرهای سنتی بر نقاشی معاصر ایران، زبان انگلیسی و ارزش های فرهنگی و فیلم های ایرانی در جشنواره های جهانی از کتاب هایی است که پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اخیرا منتشر کرده است.


به گزارش روز یکشنبه خبرنگار معارف ایرنا از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب های تأثیر هنرهای سنتی بر نقاشی معاصر ایران، زبان انگلیسی و ارزش های فرهنگی و فیلم های ایرانی در جشنواره های جهانی که حاصل تحقیقات پژوهشگران این مجموعه است اخیرا به بازار نشر آمده است.

* زبان انگلیسی و ارزش های فرهنگی
زبان، قدرت و فرهنگ سه مؤلفه ای هستند که دنیای مدرن را می سازند. از این رو غفلت از نقش قدرت در آموزش زبان و انتقال ارزش های فرهنگی، نادیده گرفتن واقعیت موجود است. کشورهایی که در موقعیت انفعالی نسبت به آموزش زبان انگلیسی قرار دارند یعنی با وجود تفاوت های فرهنگی ناگزیر از آموزش زبان انگلیسی هستند، از ادبیات نظری نفوذ فرهنگی و تهاجم فرهنگی سخن می گویند.
کتاب «زبان انگلیسی و ارزش های فرهنگی» نتیجه پژوهشی است که در پژوهشکده ارتباطات فرهنگی بین الملل پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به کوشش دکتر بهزاد مریدی، استادیار گروه زبان شناسی و زبان های خارجی دانشگاه پیام نور، و با نظارت دکتر محمود کریمی انجام شده است.
هدف این پژوهش عبارت است از: مطالعه مکانیسم های سلطه فرهنگی جامعه انگلیسی زبان بر کشورهای غیر انگلیسی زبان و به عبارت دیگر تحلیل انتقال ارزش های فرهنگی جامعه مبدأ در جریان آموزش زبان به جامعه مقصد.
با توجه به نقش مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدیریت مؤسسه های آموزش زبان انگلیسی و وزارت آموزش و پرورش در تأسیس و نظارت بر آموزشگاه های زبان انگلیسی، ضمن مرور سیاست گذاری های انجام شده و برنامه های به اجرا درآمده در این دو وزارتخانه، به تکمیل تلاش های انجام شده بر اساس یافته های میدانی پرداخته شده است.
کتاب «زبان انگلیسی و ارزش های فرهنگی» در 252 صفحه و با قیمت 9000 تومان ویژه مخاطبان خاص منتشر شده است.

* فیلم های ایرانی در جشنواره های جهانی
حضور جهانی فیلم های ایرانی از 20 سال پیش از انقلاب آغاز شد و چند جایزه هم نصیب سینمای ایران کرد؛ ولی حضور چشمگیر و پربار این سینما در سال های پس از انقلاب رقم خورد. اوج این حضور در دهه 90 میلادی بود؛ به طوری که «بیش از 4 هزار و 500 حضور جهانی سینمایی ایران در این دهه و دریافت چیزی نزدیک به 280 جایزه از اقصی نقاط دنیا، نشان از این توجه فزاینده و رو به رشد فیلم های ایرانی است». در این بین کارشناسان و صاحب نظران، عقاید مختلفی برای موفقیت فیلم های ایرانی در جشنواره های جهانی برشمرده اند. این کتاب در پی دستیابی به این عقاید است.
کتاب « فیلم های ایرانی در جشنواره های جهانی» نتیجه پژوهشی است به کوشش غلامرضا محمدی مهر و با نظارت دکتر عبدالله بیچرانلو که در پژوهشکده هنر و رسانه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است.
هدف کلی این پژوهش، شناخت تصویری است که از مؤلفه های فرهنگ ایرانی در فیلم های ایرانی برنده شده در جشنواره های خارجی نمایش داده شده است.
کتاب فیلم های ایرانی در جشنواره های جهانی در 361 صفحه و با قیمت 11000 تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برای مخاطبان خاص منتشر شده است.

* تأثیر هنرهای سنتی بر نقاشی معاصر ایران
اثر حاضر، نتیجة پژوهشی است در موضوع «تأثیر هنرهای سنتی بر نقاشی معاصر ایران» که به کوشش دکتر سیده راضیه یاسینی و با نظارت دکتر سید عبدالمجید شریف زاده در پژوهشگاه انجام شده است.
این کتاب بر آن است تا با تدقیق در چگونگی تأثیرپذیری هنرهای تجسمی معاصر ایران (به ویژه هنر نقاشی) از هنرهای سنتی به خصوص هنر نگارگری، تحلیلی از این موضوع ارائه کند. از این رو، به تتبع دربارۀ مکتب خیالی نگاری و جنبش سقاخانه می پردازد و سرانجام به کنکاش در فعالیت های هنرمندان معاصری می پردازد که هر یک به شیوۀ خویش بیشترین تأثیر را از هنر نگارگری گرفته اند.
در این کتاب، دو جریان مهم هنری خیالی نگاری و سقاخانه بررسی شده و به میزان و چگونگی تأثیر پذیری آنها از هنرهای سنتی پرداخته می شود. همچنین با مطالعه در نحوة این تأثیر پذیری، درصدد دریافتن این نکته است که آیا این دو جریان را می توان در زمرۀ مکتب های هنری ایران در عرصة هنرهای تجسمی برشمرد یا خیر.
آثاری که در این کتاب تحلیل شده اند، آثاری از نقاشی های مکتب خیالی نگاری اعم از نقاشی روی پرده، بوم و پشت شیشه است. همچنین آثار شیوة نقاشی سقاخانه ای نیز اعم از نقاشی، حجم سازی و ترکیب مواد از جمله مصادیق بررسی و تحلیل آثار هستند. این آثار از میان آثار هنری برگزیده شده اند که بازۀ زمانی آن، از اواخر دورة قاجار تا عصر حاضر را دربر می گیرد؛ گرچه تأکید نگارنده، بر آثار دوره های اوج مکتب خیالی نگاری (اواخر قاجار تا اواسط پهلوی) و جنبش سقاخانه ای بین سال های 1330 تا حدود 1350 است.
این کتاب در جمع بندی نهایی از این عوامل درصدد است تا نظریه ای در جهت امکان ترسیم دورنمایی از نقاشی معاصر ایران با شاخصة برخورداری از هویت ایرانی و اسلامی تدوین کند. بنابراین، با نگاهی جامع به جریان های هنری معاصر ایرانی که متأثر از هنرهای سنتی هستند، سعی شد تا با ارائة مبادی و اصول بنیادین هنرهای سنتی، راهکارهایی برای احیای هنر نقاشی معاصر ایران با هویتی ایرانی نیز ارائه شود زیرا به زعم نگارنده، فرض بر آن است که هنرهای سنتی اسلامی ایران، قابلیت هماهنگی و بازآفرینی در عرصة هنرهای تجسمی معاصر را دارد.
کتاب «تأثیر هنرهای سنتی بر نقاشی معاصر ایران» در 221 صفحه و مصور و با قیمت 6500 تومان ویژه مخاطبان خاص از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.
فراهنگ(1)**1003**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن